Toon posts:

[PREMIERE] Snijd randen eraf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn vakantie gretig gebruik gemaakt van mijn nieuwe digitale videocamera (JVC GR-DV500). Ik heb laatst de hele film gemonteerd met een leuke intro, leuke muziekjes, etc, etc. Je kent het wel.

Nu wil ik de film overzetten van premiere naar de videocamera en dit lukt .. niet helemaal!!! Premiere snijdt de randen eraf! Iemand ervaring hiermee of iemand een oplossing voor dit probleem.

Thnx

Verwijderd

Met welke instellingen heb je de film ingeladen en met welke instellingen heb je de film uitgeladen?

Verwijderd

Zit je niet gewoon tegen het "safe frame" aan te kijken, oftewel, de rand die je nooit te zien krijg op een normale tv?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
kun je iets duidelijker zijn, welke randen? en is er echt verschil als je de camera direct op de tv aansluit en afspeelt (van de originele opname) met de gemonteerde en terug-gezette opname? Heb je niet per ongeluk ergens de afmetingen gewijzigd of een crop-filter er op gezet? Heb je die nieuwste updates van premiere? welke premiere versie?

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen van voor het capturen en exporteren zijn gelijk. Daar kan het dus niet aan liggen. Maar als ik de film exporteer naar de videocamera (de tape dus) dan snijdt hij de randen eraf.

Als ik de originele tapes afspeel op de tv dan is er meer te zien als ik de gemonteerde film (die terug gezet is naar de tape) direct aansluit op de tv en afspeel. Ik gebruik premiere 6.0 en heb geloof ik alle updates. Ik heb nergens de afmetingen gewijzigd en ik weet niet eens wat een crop filter is .. dus dat is het ook niet ..

Ik heb hieronder het probleem visueel gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.carpenter.nl/probleem.jpg

1e Foto : Deze foto is vanaf de pc. Ik heb eerst de film ge-exporteerd naar een avi. Deze avi is op de foto zichtbaar en ziet er uit zoals het eruit moet zien.

2e Foto: Deze foto is het beeld dat van de videocamera. Ik heb de videocamera op de tv aangesloten en dit is wat het resultaat is. Er is een heel stuk film verloren.

Ik heb de ge-exporteerde avi in een andere premiere geimporteerd en in de timeline gezet. Toen heb ik (via firewall) de film geexporteerd naar de tape.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 14:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 13:58:
Toen heb ik (via firewall) de film geexporteerd naar de tape.
Je bedoelt waarschijnlijk firewire. Een firewall gebruik je als je internet.

Je probleem is nu een stuk duidelijker.

Op de eerste foto is het formaat 16 : 9. Op de tweede foto is het opeens 4 : 3. Dit betekent dat je iets fout doet bij het exporteren van je film naar je camera. Je moet zoeken naar een instelling (waarschijnlijk op de camera) waarbij je kunt kiezen tussen of 16 : 9 of 4 : 3. Als ik gelijk heb neemt je camera nu op in 4 : 3 dat moet 16 : 9 worden. In dat geval is het dus de 'schuld' van de camera en niet premiere.

Succes en vertel of het gelukt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 03:12 ]

Pagina: 1