welke CD-rom wisselaar

Pagina: 1
Acties:

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-03 03:45
Weet iemand meer info over cdrom wisselaars? Ik weet dat ze bestaan, maar ik kan ze nergens vinden. Het zijn gewone cdrom drives waar je dan meerdere cd's in kunt doen die dan allemaal een aparte driveletter krijgen. De enige die ik tot nu toe kon vinden is de Panasonic SQ-TC520N CD Changer

[ Voor 17% gewijzigd door radicalEMT op 09-10-2003 21:45 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 16:12
Ik heb er meerdere gehad: K*Tdingen.
(Nakamichi, SCSI)

Leuk concept, alleen ik zag er totaal het nut niet van. Hij kon maar 1 cd tegelijk lezen, en als je per ongeluk de verkeerde drive aansprak ging ie cd wisselen, klikte je de goede aan, ding ie snel weer terugwisselen (probeerde)
Resultaat was dat als je enigszins snel van drives wisselde dat ie gewoon je hele pc mee op z'n bek trok (en dat ding maar swappen)

Ik heb toen een CD towertje gekocht: 7 drives, meer dan de 4 van de wisselaar, stuk rustiger, en ik kon tenminste fatsoenlijk van drives swappen.
Inmiddels staat die cd tower hier in een hoekje weg te rotten, maar goed.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-03 17:08

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik heb er nog eentje op school liggen, 4x-speed. Leuk idee inderdaad, maar totaal oncomfortabel in het gebruik. Alleen nuttig als je een vaste set cd's hebt die je altijd bij de hand moet hebben (zoals spelletjescd's voor de kids), alhoewel je daar tegenwoordig ook Alcohol 120% e.d. voor kunt gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 09-10-2003 23:59 ]