Bij mij op m'n werk zit een PC-privé project aan te komen en het schijnt dat dat met Dynabyte als leverancier gaat worden. Weet iemand hier of met zo'n project met de winkel iets valt te regelen om zelf een systeem samen te stellen i.p.v. een standaard configuratie? Ik hou ervan om zelf m'n prioriteiten te stellen.
Dat is iets wat je zelf bij je werkgever moet gaan regelen.
Meestal hebben ze afspraken lopen dus kun je niet ergens anders bestellen.
Meestal hebben ze afspraken lopen dus kun je niet ergens anders bestellen.
Zoals ik bij tot nu toe nog ieder PC prive project is het mogelijk dat je gewoon je pc naar keuze uitzoekt @ je PC shop van je werkgever. De rekening bij je baas neerlegt en deze kan deze dan goedkeuren en dan kun je bestellen als hij hem natuurlijk goedkeurt en dan kun je de uiteindelijke rekening meestal of direct naar je werkgever sturen of dat je m er zelf neerlegt.
Dit is dus denk ik wel mogelijk zo jou verhaal te begrijpen.
Dit is dus denk ik wel mogelijk zo jou verhaal te begrijpen.
Verwijderd
ik weet niet hoe het bij jou dynabyte is, maar bij die in Venlo verkopen ze alleen maar complete pc's. ook bijna geen losse onderdelen
Dat is echt afhankelijk van je werkgever en de afspraken die gemaakt zijn.
Hier heb ik meegemaakt dat het wel mogelijk was bij een andere zaak te bestellen, maar wel met veel regels (je moest ineens veel duidelijker aantonen dat je 't echt nodig had voor je werk b.v.).
Of het bij Dynabyte zelf mogelijk is moet je ook zelf navragen, dat is per leverancier verschillend. Maar als ik zo kijk naar een systeem van Dynabyte in de shop, ziet het er naar uit dat je niet zo gek veel opties hebt bij een systeem.
Of het bij Dynabyte zelf mogelijk is moet je ook zelf navragen, dat is per leverancier verschillend. Maar als ik zo kijk naar een systeem van Dynabyte in de shop, ziet het er naar uit dat je niet zo gek veel opties hebt bij een systeem.
Inderdaad, ben er vanavond ook even binnengelopen. 'Kijk deze mooie headstart meneer, of wilt u toch liever echt design dan lopen we even naar de HP machines'. Wat een lachertje.....
NEE 
Kwerk zelf bij Dynabyte, ja die winkel ja....
We hebben alleen maar complete systemen, en bij ons filiaal mogen we alleen kleine extras doen. 2e HDD, DVDBrander, andere videokaart, andere geluidskaart, meer geheugen.
Maar meer zit er (jammer genoeg) ook echt niet in...
ik koop mn eigen computer ook gewoon zelf en ram em zelf in elkaar. maarja dynabyte verkoopt ook geen bagger systemen overigens. de HP T280 is bijvoorbeeld een heel mooi systeem. Alleen ja, kost een stukje meer dan een zelfbouw
En das dan weer klein nadeel van A-merk PC's als HP...
We hebben alleen maar complete systemen, en bij ons filiaal mogen we alleen kleine extras doen. 2e HDD, DVDBrander, andere videokaart, andere geluidskaart, meer geheugen.
ik koop mn eigen computer ook gewoon zelf en ram em zelf in elkaar. maarja dynabyte verkoopt ook geen bagger systemen overigens. de HP T280 is bijvoorbeeld een heel mooi systeem. Alleen ja, kost een stukje meer dan een zelfbouw
Ik ben niet zo heel erg kapot meer van een complete A-merk PC. Vorige PC-privé was Compaq en NIKS in dat ding is standaard en simpel te upgraden. Als dat met zo'n HP ook is dan
In ieder geval weet ik genoeg. Zelf samenstellen geen optie. Dan maar hopen op een beetje leuke configuraties die op termijn nog simpel wat te upgraden zijn.
In ieder geval weet ik genoeg. Zelf samenstellen geen optie. Dan maar hopen op een beetje leuke configuraties die op termijn nog simpel wat te upgraden zijn.
Verschilt dat per filiaal dan ofzo. Want het verkoopgesprekje wat ik probeerde te volgen was nogal star, er kon nog geen andere monitor ofzo bij had ik het idee. Gewoon kopen 'as-is' en niet zeiken, want als we daar aan gaan beginnen is het eind zoek. (verschillende configuraties dan...Gehaktbal schreef op 09 oktober 2003 @ 21:55:
NEE
ik koop mn eigen computer ook gewoon zelf en ram em zelf in elkaar. maarja dynabyte verkoopt ook geen bagger systemen overigens. de HP T280 is bijvoorbeeld een heel mooi systeem. Alleen ja, kost een stukje meer dan een zelfbouwEn das dan weer klein nadeel van A-merk PC's als HP...
Ik heb lang niet meer iets gekocht bij Dynabyte, maar vroeger was 't ook alleen maar mogelijk om b.v. een HD-capaciteit uitbreiding te nemen en een andere monitor, of extra randapparatuur.dominator schreef op 09 October 2003 @ 22:47:
[...]
Verschilt dat per filiaal dan ofzo. Want het verkoopgesprekje wat ik probeerde te volgen was nogal star, er kon nog geen andere monitor ofzo bij had ik het idee. Gewoon kopen 'as-is' en niet zeiken, want als we daar aan gaan beginnen is het eind zoek. (verschillende configuraties dan...)
Dat jij geen andere monitor kon kiezen was wel raar, aangezien in die tijd het mogelijk was om een andere monitor te nemen en zelfs op de webshop je de mogelijkheid krijgt om een ander erbij te kiezen. Dat je die indruk krijgt is dus wel raar, aangezien het wel duidelijk staat aangegeven in de webshop, en ik neem aan ook in de normale winkel.
Ik ben overigens geweest in Dynabyte Utrecht, maar het lijkt me dat zoiets wel overal zo is geregeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Laurent op 09-10-2003 23:01 ]
Hier stond dus iets wat niet mocht
[ Voor 165% gewijzigd door Gehaktbal op 18-10-2003 18:09 . Reden: Mod-break ]
Ik geen andere monitor kon kiezen? Ik kwam daar zowiezo niet om iets te kopen. Af en toe luistervinkje spelen bij wat concurrenten is best leuk......Aikeleer schreef op 09 October 2003 @ 22:57:
[...]
Dat jij geen andere monitor kon kiezen was wel raar, aangezien in die tijd het mogelijk was om een andere monitor te nemen en zelfs op de webshop je de mogelijkheid krijgt om een ander erbij te kiezen. Dat je die indruk krijgt is dus wel raar, aangezien het wel duidelijk staat aangegeven in de webshop, en ik neem aan ook in de normale winkel.![]()
Je werkgever kan je NIET verplichten om bij één zaak te kopen, maar kan het je wel moeilijker maken om dit te doen
Kun je dit eens nader toelichten? Een statement als dit heb ik niet zoveel aan. Ik kan hooguit deze zin eens krachtig tegen mijn werkgever uitspreken maar ik denk niet dat hij daar van onder de indruk is als ik verder geen info hierover heb.Canard schreef op 10 October 2003 @ 09:08:
Je werkgever kan je NIET verplichten om bij één zaak te kopen, maar kan het je wel moeilijker maken om dit te doen
Verwijderd
Een werkgever kan je niet verplichten om bij 1 zaak een computer te kopen. Maar wat wil je doen als hij het je niet toelaat om ergens anders een pc te kopen ?
een rechtzaak aanspannen ?
een rechtzaak aanspannen ?
ik mocht gewoon overal kopen, dus ik heb vanalles bij verschillende bedrijven gekocht en daar een pc van gemaakt. bonnen ingeleverd bij mijn werkgever....
je kon ook kiezen om gewoon een pc te nemen die ze hadden uitgezocht bij andere bedrijven, maar dat wilde ik niet
we kregen 12% korting van het werk, vanwege niet te betalen loonkosten, daarover nog eens belasting voordeel. we mochten ook een digitale camera kopen.
je kon ook kiezen om gewoon een pc te nemen die ze hadden uitgezocht bij andere bedrijven, maar dat wilde ik niet
we kregen 12% korting van het werk, vanwege niet te betalen loonkosten, daarover nog eens belasting voordeel. we mochten ook een digitale camera kopen.
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Ik heb hier zelf ook al een jaar of 2,5 een HP computertje staan, en inmiddels zit er bijna niets origineels meer in, je kan er gewoon inrammen wat je wilt. Van binnen is het ook gewoon niets meer dan een bijmekaargeraapt zooitje... asus mobootje, maxtor hardeschijf, e.d.Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 22:34:
Ik ben niet zo heel erg kapot meer van een complete A-merk PC. Vorige PC-privé was Compaq en NIKS in dat ding is standaard en simpel te upgraden. Als dat met zo'n HP ook is dan
HP is dus eigenlijk niets meer dan een zelfbouw computer, alleen dan zit er een leuk designtje op, en de goede garantie die ze je geven uiteraard.
(het is zelfs zo dat de hp cd writer plus die erin zat (stond op het front-plaatje) door de computer zelf gewoon als een samsung werd herkend...)
Ons bedrijf heeft ook ooit een PC prive project met Dynabyte gedaan. Op zich was dat best goed geregeld. Ze boden een aantal basis configuraties aan die je zelf naar hartelust kon uitbreiden (beetje ala Dell) en een groot aantal monitoren (zowel TFT als CRT) waar je uit kon kiezen. Ook hadden ze aardig wat randapparatuur als PDA's en printers e.d.
Standaard PC A
*Athlon 2000
*128MB RAM
*40GB HD
*Geforce2 MX 32MB
*optie1 Athlon 2500 ipv 2000
*optie2 Athlon 3000 ipv 2000
*optie3 256MB ipv 128MB
*optie4 512MB ipv 128MB
*optie5 60GB ipv 40GB
*optie6 80GB ipv 40GB
*optie7 SB Audigy ipv onboard sound
*optie8 Geforce3 64MB ipv Geforce2 MX 32MB
etc.
Standaard PC B
*Pentium4 2GHz
*128MB
*40GB
etc.
Bovenstaande is uiteraard fictief, maar je begrijpt het idee wel
De systemen waren allemaal opgebouwd uit A merk componenten (MSI mainboards, Samsung geheugen, Maxtor HDD's, Sony en Philips monitoren, etc, etc.).
Standaard PC A
*Athlon 2000
*128MB RAM
*40GB HD
*Geforce2 MX 32MB
*optie1 Athlon 2500 ipv 2000
*optie2 Athlon 3000 ipv 2000
*optie3 256MB ipv 128MB
*optie4 512MB ipv 128MB
*optie5 60GB ipv 40GB
*optie6 80GB ipv 40GB
*optie7 SB Audigy ipv onboard sound
*optie8 Geforce3 64MB ipv Geforce2 MX 32MB
etc.
Standaard PC B
*Pentium4 2GHz
*128MB
*40GB
etc.
Bovenstaande is uiteraard fictief, maar je begrijpt het idee wel
De systemen waren allemaal opgebouwd uit A merk componenten (MSI mainboards, Samsung geheugen, Maxtor HDD's, Sony en Philips monitoren, etc, etc.).
Ik heb het niet zo op systemen die je niet zelf samenstelt, en bij Dynabyte krijg ik al helemaal de kriebels, zo erg zelfs dat ik mn klantenkaart die ik kreeg na 1x bij dynabyte winkelen in de kliko heb geflikkerd.
Heb daar ooit een USB keypad voor bij een laptop gekocht. Ding werkte gewoon niet, dus ik daarheen met laptop en USB keypad, met de melding dat dat keypad kapot was omdat ie zelfs 2 Win98SE computers omzeep hielp en windows XP op die laptop dat ding alleen wou herkennen als "onbekend USB apparaat" (volgens boekje hoefde je geen drivers, want het zou herkend worden als een USB HID)
Allemaal leuk en aardig, ik had wat haast, die gast gaat eerst met die laptop spelen, gaat domme opmerkingen maken, etc etc en het heeft al met al ANDERHALF UUR geduurd met 3 MENSEN om een stom simpel ding van 45 euro omgeruild te krijgen. Uiteindelijk was de 4e die ze erbij haalden zo snugger om een nieuwe uit de kast te pakken, aan te sluiten en tot de conclusie te komen dat het in een keer werkte zoals in dat boekje stond
. Had zelf al 20 keer gezegd dat ie gewoon een nieuwe kon pakken om te testen, maar dat wilden ze niet aannemen.
* _JGC_ gaat dus weer vrolijk naar Norrod als ie gaat winkelen in Leeuwarden.
Heb daar ooit een USB keypad voor bij een laptop gekocht. Ding werkte gewoon niet, dus ik daarheen met laptop en USB keypad, met de melding dat dat keypad kapot was omdat ie zelfs 2 Win98SE computers omzeep hielp en windows XP op die laptop dat ding alleen wou herkennen als "onbekend USB apparaat" (volgens boekje hoefde je geen drivers, want het zou herkend worden als een USB HID)
Allemaal leuk en aardig, ik had wat haast, die gast gaat eerst met die laptop spelen, gaat domme opmerkingen maken, etc etc en het heeft al met al ANDERHALF UUR geduurd met 3 MENSEN om een stom simpel ding van 45 euro omgeruild te krijgen. Uiteindelijk was de 4e die ze erbij haalden zo snugger om een nieuwe uit de kast te pakken, aan te sluiten en tot de conclusie te komen dat het in een keer werkte zoals in dat boekje stond
* _JGC_ gaat dus weer vrolijk naar Norrod als ie gaat winkelen in Leeuwarden.
Pagina: 1