Toon posts:

TFT-scherm beter onder hoogspaningsmast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello!

Een vriend van me heeft een CRT-scherm, en dat bibbert verschrikkelijk!
Het ligt blijkbaar aan de hoogspanningskabel (280000V) die boven hun huis hangt, want als ze de monitor verplaatsen, is het gebibber weg!

Nu dachten ze dat een TFT scherm het probleem wel zou kunnen verhelpen, maar helaas hebben we geen TFT monitor voorhanden om te testen!

Weet iemand misschien of dit zou kunnen helpen??

Tnx

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Een tft zal zeker beter zijn: die is ongevoelig voor magnetische straling :)

btw, het lijkt me niet echt lekker wonen als er zo'n sterk geladen veld over/door/in je huis hangt :X

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 09-10-2003 21:39 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je dit niet beter even opnemen met het bedrijf dat jullie graag aan een magnetisch veld wil onderwerpen? Vraag of ze die kabel ergens anders hangen ofoz :+ ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Staat er geen andere storingsbron naast, een speaker ofzo.

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

is ook slecht voor je gezondheid dat je daaronder leeft :P

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Het zal hoogstwaarschijnlijk niet zoveel met die stroomleiding te maken hebben, een bibberend beeld op een CRT wordt meestal veroorzaakt door:

- Ventilator < 1 meter naast/boven CRT
- Halogeen bureaulamp < 1 meter naast/boven CRT
- PC of ander electrisch apparaat te dicht naast CRT

Ik heb het op een kantoor met ca. 70 mensen op de meest bizarre manieren zien bibberen op diverse schermen, vooral tijdens de hitte de afgelopen zomer (veel tafelventilatoren dit jaar) en door het inzetten van nieuwe halogeen bureaulampen. (waar zo'n heerlijk vette trafo in zit)

Ook vreemde kleurveranderingen op schermen verdwijnen als sneeuw voor de zon als je iemand z'n zwaar magnetsche papercliphouder meer dan 30 cm van z'n beeldscherm verwijderd.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

Duinkonijn

Huh?

Spider.007 schreef op 09 oktober 2003 @ 21:42:
Kun je dit niet beter even opnemen met het bedrijf dat jullie graag aan een magnetisch veld wil onderwerpen? Vraag of ze die kabel ergens anders hangen ofoz :+ ;)
misschien lood er omheen gieten.

serieus. door de enigsinds vertragende factor van tft heb je idd minderlast van die trilling

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Op m'n werk in heb ik eens op de 1e verdieping precies boven het in het gebouw ingebouwde transformatorhuisje gezeten. CRT gaf trillend / rimpelend beeld. Klacht ingediend bij huisvesting (dit is een groooooot bedrijf) en jawel, (uiteindelijk) kwam TNO meten en de oorzaak werd bij het transformatorhuisje gelegd.

Voorgestelde oplossingen, shielding aanbrengen in de vloer of TFT scherm nemen.

Verwijderd

Jeroen98675432 schreef op 09 October 2003 @ 21:51:
Het zal hoogstwaarschijnlijk niet zoveel met die stroomleiding te maken hebben, een bibberend beeld op een CRT wordt meestal veroorzaakt door:

- Ventilator < 1 meter naast/boven CRT
- Halogeen bureaulamp < 1 meter naast/boven CRT
- PC of ander electrisch apparaat te dicht naast CRT
Het gaat hier niet over een stroomleiding, wat dat ook is, maar over hoogspanningskabels. En die storen als de p*st; rij er maar onderdoor met je autoradio aan.
Dat veld kan zeeeeer sterk zijn.

En Jeroen schrijft het zelf dus al:

- Een ander electrisch apparaat (electrische voorziening) dus. O-)

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

KroeT

[...]

Ik zou de eigenaar van dat kabeltje eens bellen en vergoeding eisen voor deze situatie. Misschien sleep je er een mooi TFT-schermpje uit.

Peace is not simply the absence of war.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Volgens mij zijn er regels voor dat er geen bebouwing onder hoogspanningskabels mag staan. Hangt die kabel er echt boven of op een afstandje?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 21:36:
Het ligt blijkbaar aan de hoogspanningskabel (280000V) die boven hun huis hangt, want als ze de monitor verplaatsen, is het gebibber weg!
Lekker gezond om daar te wonen :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1