Toon posts:

DVD brander kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik krijg de melding: power calibration error in Nero Burning Rom
met mijn Nec 1300 +- brander
Dit is in 1 keer gekomen zonder iets te hebben veranderd aan mijn systeem

Is dit een standaard foutmelding ?

Weet iemand wat dit kan zijn ???

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Nieuwe firmware geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door ilovetechno op 09-10-2003 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee maar heeft altijd goed gewerkt ( 2weken ) en in 1 keer deze melding als ik cd-r er in doe dan hoor ik alsof hij de cd-r niet wil pakken zeg maar, al verschillende geprobeerd

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
bekijk de beschreven kant van de DVD-r eens.
Zie je dan ook cirkels (dus meer dan 1 dergelijke overgang) waarbij de reflectie ineens lichter of donkerder is?
Zo ja dan heb je een hele grote kans dat de laser ineens minder stabiel brand en je brander dus kapot is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ilovetechno
alleen met een cd-r of ook dvd -/+R? zo ja; welke?

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 09 oktober 2003 @ 21:19:
bekijk de beschreven kant van de DVD-r eens.
Zie je dan ook cirkels (dus meer dan 1 dergelijke overgang) waarbij de reflectie ineens lichter of donkerder is?
Zo ja dan heb je een hele grote kans dat de laser ineens minder stabiel brand en je brander dus kapot is.
ik kan geen cd of dvd branden, want die medling krijg ik als ik op KOPIER klik en hij wil gaan beginnen

Verwijderd

Topicstarter
ilovetechno schreef op 09 October 2003 @ 21:19:
alleen met een cd-r of ook dvd -/+R? zo ja; welke?
met alles doet hij het niet

Lezen van cd's en dvd's doet hij weer wel

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39
Probeer andere media, over het algemeen is dit een media probleem :)

• TD-er
Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 21:20:
[...]

ik kan geen cd of dvd branden, want die medling krijg ik als ik op KOPIER klik en hij wil gaan beginnen
Ik neem aan dat je wel meer DVDs gebrand hebt. Bekijk gewoon de laatst gebrandde schijven eens goed.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Die doen het gewoon perfect zowel DVD's en Muziek CD's maar van het ene op het andere moment doet hij het niet meer :'(

• ilovetechno
Probeer eens een nieuwe firmware. Meestalis het probleem dan opgelost. Lees ook het NEC 1300 topic eens door

Verwijderd

Topicstarter
ilovetechno schreef op 09 October 2003 @ 21:25:
Probeer eens een nieuwe firmware. Meestalis het probleem dan opgelost. Lees ook het NEC 1300 topic eens door
maar weet je wat de melding: power calibration error betekend

en kan toch niet zomaar van ene na andere moment niet doen

• TD-er
Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 21:26:
[...]

maar weet je wat de melding: power calibration error betekend

en kan toch niet zomaar van ene na andere moment niet doen
"Power calibration error" zelf is een beetje te algemeen, maar ik vermoed dat je brander eerst gaat kijken met hoeveel energie 'ie moet gaan branden willen de 1-tjes van de 0-en onderscheiden kunnen worden.
Ik kan me goed voorstellen dat 'ie dat doet door een klein stukje op de media hiervoor gebruikt wat de normale spelers niet kunnen bereiken/uitlezen.
Als de laser of de optische sensor ineens niet meer of niet voldoende werken, door bijv een kapot contactje kan het dus van het een of andere moment gebeuren dat de brander het niet meer doet.
Vergelijk het met een gloeilamp die je aanzet die meteen doorbrand. En dat terwijl 'ie bijv wel 1000+ uur goed gebrand heeft.

Het argument van "ik snap er niets van, want hij heeft het altijd goed gedaan" gaat dus niet echt op in de praktijk. :7

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 09 oktober 2003 @ 21:32:
[...]

"Power calibration error" zelf is een beetje te algemeen, maar ik vermoed dat je brander eerst gaat kijken met hoeveel energie 'ie moet gaan branden willen de 1-tjes van de 0-en onderscheiden kunnen worden.
Ik kan me goed voorstellen dat 'ie dat doet door een klein stukje op de media hiervoor gebruikt wat de normale spelers niet kunnen bereiken/uitlezen.
Als de laser of de optische sensor ineens niet meer of niet voldoende werken, door bijv een kapot contactje kan het dus van het een of andere moment gebeuren dat de brander het niet meer doet.
Vergelijk het met een gloeilamp die je aanzet die meteen doorbrand. En dat terwijl 'ie bijv wel 1000+ uur goed gebrand heeft.

Het argument van "ik snap er niets van, want hij heeft het altijd goed gedaan" gaat dus niet echt op in de praktijk. :7
Ja dat snap ik wel maar ik vind het toch vreemd voor iets van 170 euro

• TD-er
al was-tie 1000 euro, er kan altijd iets kapot gaan.

• Royz
  • Laatst online: 13-03 00:36

Royz

Kleurenblind!!

Cutebritney schreef op 09 oktober 2003 @ 21:22:
Probeer andere media, over het algemeen is dit een media probleem :)
Ik had hetzelfde probleem met media, nu zit ik met 40 lege DVD's. Laat ik wel lekker ingepakt staan komen toch ooit wel op.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1