Toon posts:

ir oog versterker werkt af en toe niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Kenwood KRF-V5020 versterker.
Vaak reageerd deze niet op de afstandsbediening, dit duurt een tijdje en even later werkt het gewoon weer. Dacht eerst dat het de afstandsbediening was maar met universele precies hetzelfde probleem.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en of dit op te lossen is.
Versterker heeft trouwens geen garantie meer.

Verwijderd

Misschien zit er gewoon een draadje een beetje los, dat het contact niet zo goed is en de signalen sterk verzwakt binnenkomen en het een wel doorkomt en het ander niet.

Het is misschien de moeite hem ff open te schroeven en ff te kijken of er iets los of verzwakt zit. je garantie kun je toch niet meer verspelen.

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is dat hij het bij 10 min. echt helemaal niet doet, niks nopes nada. en daarna het gewwon een tijd goed doet, dus losse draden denk ik niet.
Heb verder geen idee wat voor componenten er worden gebruikt op de ir receiver die voor dit probleem kunnen zorgen.
Zit er trouwens in een ir receiver ook iets van een kristal

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 20:55:
het vreemde is dat hij het bij 10 min. echt helemaal niet doet, niks nopes nada. en daarna het gewwon een tijd goed doet, dus losse draden denk ik niet.
Heb verder geen idee wat voor componenten er worden gebruikt op de ir receiver die voor dit probleem kunnen zorgen.
Zit er trouwens in een ir receiver ook iets van een kristal
Ik moet juist wel heel erg denken aan een slecht contact. Immers na 10 min is je versterker een beetje opgewarmd. Bij warmte zet metaal uit dus een 'eventueel' slecht contact maakt dan goed contact.

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de versterker opengeschroefd. zaten 2 flatcables van de voorzijde naar de hoofdprint, deze leken iets schuin in hun connector te zitten. Heb ze even eruit gehaald en er weer in gestoken, en de eerste test is veelbelovend. Mijn afstandsbediening doet het nog steeds.
Bedankt Blafhert voor je reactie