Dubbel mac adress Asus terminator

Pagina: 1
Acties:

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 07:45
Bij ons op school hebben we sinds kort nieuwe computer in een van de ICT localen, sinds deze computers er zijn (+/- 30 stuks) is het netwerk eigelijk 1 bron van ellende.

bijna altijd time outs bij een ping, en als er eenmaal verbinding is dan is het vrij onstabiel, na lang gezocht te hebben denken we de oplossing gevonden te hebben, van de 30 computers hebben 10 het zelfde mac adress (volgens windows XP).

nu weet ik dat je bij de netwerk configuratie in XP het mac adress kan veranderen, echter is dit een software matige oplossing en zal dit dus ook weg zijn als je een ander OS instaleerd, of gewoon de computer formateerd.

vandaar mijn vraag, is het ook mogelijk om dit mac adres permanent en niet OS gebonden te veranderen ???

i kon veder niets vinden in de Faq of in oudere topics.

het gaat om het volgende systeem :
http://www.asus.com/products/desktop/termp4/overview.htm

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 23:09
Bij de meeste netwerkkaarten zit een tooltje die je vanuit dos moet draaien daar kun je op de netwerkkaart het mac adres aanpassen, het moet ook willen met die netwerkkaarten die in die systemen zitten maar van een 3 com kaartje weet ik het zeker!

Als er geen tooltje van asus voor te vinden is zou het misschien kunnen zijn dat er een universeel tooltje voor gemaakt is......

[ Voor 22% gewijzigd door Evos op 09-10-2003 20:33 ]

• eXcyle
Vermoedelijk hebben we het probleem al gevonden (asus Faq werkt weer)
http://www.asus.com.tw/su..._ID=84131&SLanguage=en-us
http://www.asus.com.tw/su..._ID=84347&SLanguage=en-us

2 de topics over het zelfde probleem (dubele mac's)
en gezien de sis nic's standaard worden gevonden door XP, zullend e meeste klasgenoten wel niet echt de sis drivers voor lan hebben geinstaleerd ....

we zullen het morgen ff testen 'k post de uitkomst wel ff weer :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik kan mij voorstellen dat het heeel erg lang kan duren voordat je er achterkomt dat zoiets raars het probleem veroorzaakt :X De oplossing die je post is trouwens ook wat raar; werden MAC adressen niet altijd 'ingebrand' in de fabriek? Beetje raar dat hij via software moet worden aangepast omdat de standaard drivers 1 MAC adres gebruiken :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• eXcyle
wat ik van die faq's had begrepen zit het mac adress op de vreemde plek ingebakken waardoor winXP hem niet vind, en met die drivers schijnt hij hem wel te vinden

|:( onboard sis prut |:(

maar zoals ik al zei, ik test het morgen en dan post ik de uitslag wel

en idd het duurt vrij lang voordat je zo iets door hebt :X :X

[ Voor 26% gewijzigd door eXcyle op 09-10-2003 23:58 . Reden: Typo king + wat add's ]

• eXcyle
goed, we hebben het vandaag ff op school getest, en het heeft niet echt geholpen ....

de drivers die op de asus cd stonden gaven wel het juiste Mac adress, echter was met deze drivers de DHCP niet te berijken en deze werkte neit onder windows 2003 (draaien ik en nog 2 mensen mee, rest is alemaal XP)

dus de nieuwste drivers van de asus site af gehaalt, met deze drivers is de DHCP wel weer te berijken, alleen is het mac adress weer niet goed

Asus heeft alleen maar een faq volgens de site en nergens een e-mail adress voor support, en de sis site zecht ga maar klagen bij asus, tis hun boardje |:( 8)7

dus als er nog iemand opties heeft ??

[ Voor 1% gewijzigd door eXcyle op 10-10-2003 18:42 . Reden: Typo's ]

Verwijderd

[offtopic]
Waarom Windows 2k3? Dat is een server en geen workstation. Maarja daar zal je niet voor niets voor gekozen hebben.

• eXcyle
we hebben voor win 2003 gekozen omdat dit ook prima als werkstation te gebruiken is, en we op deze manier tenminste een "nieuw" os kunnen bekijken en tenminste IETS "Leren" op onze opleiding...... en gewoon omdat 2003 l33t is :P

voor de rest niet echt nut, en ook zeker niet echt belangrijk bij dit probleem :)

[ Voor 12% gewijzigd door eXcyle op 10-10-2003 20:34 . Reden: Typo's ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

eXcyle schreef op 10 October 2003 @ 18:41:

Asus heeft alleen maar een faq volgens de site en nergens een e-mail adress voor support, en de sis site zecht ga maar klagen bij asus, tis hun boardje |:( 8)7
http://www.asus.com/contact/contactindex.htm
stuur je een email naar hun motherboard afdeling :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• eXcyle
ben ik nu zo blind of ....
waar heb je die link vandaan getoverd ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

van de asus site onder support :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• eXcyle
ik heb nu gemailed naar :

support@asus.com
Dear Customer

This email account is close.
For ( USA and CANADA Customer only) please visit our website at http://helpdesk.asus.com to obtain a technical support case number before talking to our technical support agents. Use ASUS E-tools to check status on ongoing support cases online.Obtaining an RMA number or tracking your RMA status is just a click away when using ASUS E-Tools.
AGAIN.. This email account is close.

tsd@asus.com
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

tsd@csc.asus.com.tw

motherboard@asustek.nl
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

motherboard_ach@asustek.nl

dus ik begin nu een beetje moedeloos te worden over de asus support .....
iemand nog een ander idee ?

[ Voor 33% gewijzigd door eXcyle op 10-10-2003 23:10 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad en hoop ook graag te horen als het opgelost is .

Ik had de asus zwarte asus terminators 12 in totaal waarvan er dus 4 met zelfde mac adres in conflict gingen.

ik hou dit topic in de gaten

Verwijderd

Wij bouwen die terminators op grote schaal en het probleem zit em idd in de sis netwerkkaart. Nieuwe drivers downloaden en installeren of het setup cd-tje van asus gebruiken lost het probleem in 90% van de gevallen op. Teleurstellend is wel dat wij ook enkele klanten hebben die sis NIC gerelateerde problemen hadden wat niet met een driver update op te lossen was. Hier hebben (niet echt elegant maar ja) we maar realtek pci kaarten in gedrukt om het probleem te omzeilen

/edit: Zet ook het laatste BIOS erop

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 16:42 ]

Verwijderd

ik kan hier op 8 van de 9 netwerk kaartjes ( sis intel 3com realtek nvidia ) gewoon een mac op geven behalve op de intel :/

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Dit is normaal bij SiS-kaarten. Vaak hebben ze helemaal geen MAC-adres; gewoon nulletjes dus. Mediamarkt-pc's staat er ook om bekend om geen MAC-adres te hebben.

• eXcyle
ze hebben wel een mac adress, alleen worden deze met de default windows XP drivers niet goed uitgelezen

en volgens mij MOET elk netwerk aparaat een MAC adress hebben :? :? :?
Pagina: 1