Harddisk voor Laptop

Pagina: 1
Acties:

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:41
Ik wil m'n huidige harddisk vervangen voor een grotere. Ik heb een redelijk oude Laptop:
Asus L7300,
Intel Pentium III 500,
96 MB Sdram
IBM-DARA-206000 Ultra DMA/33 2,5" 6 GB ATA/IDE 4200 RPM Harddisk.

Nu heb ik bij de pricewatch gekeken voor een notebook harddisk. Nu is m'n vraag kan m'n laptop bijv. een Toshiba mk 4018 40GB disk wel aan?? Want die 2,5" is dat de standaardmaat voor harddisks?? Maakt het niet echt uit dat ik een tragere laptop heb??

Heeft iemand nog betere suggestie/ervaringen tbv een nieuwe harddisk voor een 'oudere' laptop?? (Moet minimaal 30 GB zijn.)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik denk dat dat allemaal geen probleem zal zijn. Het enige waar je aan moet denken is de hoogte van die schijf. Er zijn namelijk 9,5mm en 12,5 mm schijven. Das eigenlijk het enige. (heb zelf mijn 10gb schijf vervangen door een 40gb, dat werkte allemaal prima)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

even opletten bij compaq, Dell en Toshiba : de BIOS moet het ook ondersteunen.
Mijn Dell PIII ondersteunt niet meer dan 20 Gb tenzij ik er een nieuwere BIOS op zet.
Nou weet ik dus niet of dit ook op gaat voor je ASUS (nog leuk laptoppie trouwens, maar wel wat weinig geheugen)

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:41
Ik ben nog even wezen rondspeuren over de compabiliteit van
m'n laptop met een grotere HD (minimaal 30GB). Op de Asus-website
is niks te vinden. Ik heb al een aantal mailtjes proberen te versturen
naar oa. notebooktsd@asus.com, dit is voor Noord-America. Daar krijg
ik het volgend antwoord op:

"Hi,

You have reached U.S. notebook support, so you may want to contact the international support at:

http://www.asusmall.com.tw/forms/complaint_TSD.asp

or check our global website at www.asus.com under 'support' for gsm (global) contacts near you if you are located elsewhere.

http://www.asus.com.tw/su...sh/techref/gsm/index.aspx

You may also want to check the contact (and support) information on our website:

http://www.asus.com.tw/contact/contactindex.htm.

Sincerely,

Albert "

Daarna ben ik naar deze url's toegegaan. Een daarvan kun je een formulier invullen
met je probleem. Dat heb ik dus in het Engels gedaan ongeveer een week geleden --> Nog steeds geen
antwoord op terug gehad. Op hetzelfde moment heb ik een mailtje gestuurd naar notebook@asustek.nl met de vraag
tot welke grootte HD mijn laptop ondersteunt (specs + serialnumber doorgegeven. Ik krijg een foutmelding terug:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

notebook2@asustek.nl

Het mailtje is dus niet aangekomen. Ik heb dit meerdere keren opnieuw geprobeerd (oa. naar notebook2@asustek.nl
en notebook@asustek.nl). Steeds dezelfde foutmelding!!
Ik heb daarna ook een fax proberen te sturen via internet naar ASUS Holland B.V. (Netherlands). Maar ook hier geen reactie op gehad.
Ik heb ook al Alternate gemaild. Ik wil daar de HD kopen. Deze mailde het volgende:

"Voor zover wij de specificaties na hebben kunnen zoeken, gaan wij er
vanuit dat uw laptop geen hardeschijven groter dan 32 gigabyte aankan.
Dit betekent concreet dat u maximaal een 30 gigabyte hardeschijf kunt
plaatsen. Dit is uw minimum eis. Na het raadplegen van 3 databases geven
2 aan tot 32 gigabyte een zelfs tot 8,4 gigabyte. Het is dus een beetje
een gok, misschien wordt zelfs groter ondersteunt."

Dus na een week klooien ben ik nog steeds niet verder!!! Ik word er een beetje moe en woest van!!

Weet iemand hoe ik nu Asus wel op een goede manier kan bereiken (goede email adres) of weet iemand waar ik wel
de compabiliteit van m'n laptop kan vinden (database waarover Alternate het had..)??
Het is een beetje krom dat het emailadres van Asus Holland B.V. niet werkt of klopt. Ik wil er namelijk wel zeker van zijn dat als ik een HD aanschaf dat deze wel werkt.

Uitgebreide specs laptop:
Asus L7300/7200 (L7000E series) --> serieelnummer op
achterkant laptop: 05N1020201,
specs:
Intel Pentium III 500 mhz,
96 MB Sdram
IBM-DARA-206000 Ultra DMA/33 2,5" 6GB ATA/IDE 4200 RPM
Harddisk.

Verdere uitgebreidere informatie over huidige moederbord:
L7000E mainboard, versie 2.0, serial: 08-2100530,
BIOS-->Manufacturer: Phoenix Technologies LTD, versie:
0007, Date: 03/07/3/00, DMI versie: 2.1.

[ Voor 3% gewijzigd door lochtejans op 17-10-2003 19:32 ]