Toon posts:

[WC] Eheim onder andere hoek plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medewaterkoelers,

Ik heb al geruime tijd een goed draaiend watergekoeld systeem. Ik wil binnenkort echter een reservoir gaan toevoegen, en daarvoor moet mijn Eheim 1048 verplaatsen. Op zich geen probleem, maar ik wil hem nu op de zijkant gaan leggen, ipv gewoon rechtop. Maar nu staat in het boekje dat bij de pomp zat, dat die niet mocht! :? Ik kan me wel herinneren dat ik systemen heb gezien waarbij de Eheim ook onder een andere hoek zat gemonteerd, tegen de achterkant van de kast enzo.

Nou is mijn vraag: heeft iemand ervaring met een Eheim (1048) die zit gemonteerd op een andere manier dan wordt voor geschreven. Werkt dit goed? En hoelang al? Een fotootje zou leuk zijn.

Voor de duidelijkheid, mijn pomp staat nu dus gewoon, met de uitgang omhoog, maar ik wil hem dus 90 graden draaien, de uitgang naar de zijkant dus.

Alvast bedankt voor de info,

Tom

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 15:44
Ik heb een jaar lang dezelfde pomp met de uitgang naar de zijkant draaiende gehad. Nooit problemen mee gehad... :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:20

Epsilon

Mijn pomp ligt plat.

Waarom zou dat een probleem vormen ? het is een radertje wat rond draait :)

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:10

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Op dit plaatje zie je in mijn casemod dat ik ook mijn pomp plat heb geplaatst, totaal geen probleem, ik heb alleen even mijn kast op verschillende manieren moeten houden om alle lucht eruit te halen.
Voor de rest lijkt het me geen probleem.

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Je kan de bevestiging aan de onderkant toch gewoon loshalen en aan de zijkant bevestigen.
Dan hou je de pomp rechtop maar kan je het ding wel op een vertikale wand bevestigen.
Bij de 1046 kan je dit er gewoon onderuit schuiven.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, allemaal bedankt! Ik verwachte wel dat het zou moeten kunnen, alleen waarom er in het boekje staat dat dit niet mag snap ik nou echt niet. Het zou ook moeten kunnen aangezien het water gewoon naar buiten wordt "geslingerd" dan zou boven-onder-links-rechts allemaal niet uitmoeten maken. Maarja, volgens de Eheim gasten dus wel. Ik ga binnenkort de hele boel ombouwen, foto's zullen dan snel verschijnen :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mag niet omdat er dan lucht kan ophopen. Lucht gaat omhoog, dus moet je die slangen ook omhoog hebben zeg maar, dan kan de lucht zich niet in de pomp ophopen, wat slecht is voor de pomp.

In de praktijk mag je er schijt aan hebben. Gewoon zorgen dat er geen lucht in je systeem zit.

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Als hij maar niet scheef hangt ik bedoel dus bv in een hoek van 45 graden omdat de lagers dan sneller uitslijten, liggend of staand maakt dan niks uit omdat de as dat niet zal merken

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:36

Bob Popcorn

Plop!

Wat blackstealth zegt, de lagers slijten sneller uit onder en veranderde hoek. Dat heeft te maken met het principe hoe kogellagers in elkaar zitten. Ik heb ff geen zin om dat uit te leggen dat kun je ook op google :).

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1