opstelling :
- Gf4 T1 4200 point of view 64 DDR , bijna jaartje oud altijd goed gedraaid , nooit overclokcked o.i.d.
- monitor #1 Compaq 17"
- monitor #2 10" smile ( IRC beelschermpje )
- AMD 2500 Barton standaard
- Chaintech 7jns Zenith Nforce 2
- dubbele voeding ( 1 voor pc drives en mobo , 2de voor fans en CCFL's e.d. )
probleem :
- van de ene dag op de andere begint systeem vast te lopen geen activiteid meer mogelijk op beide beeldschermen .
- beeld begint te flikkeren monitor gaat op zwart ( niet power off ) en komt weer terug alles werkt weer een paar seconden en dan weer flikkeren en vastlopen .
- temperaturen zijn normaal , CPU load is een paar procent , voedingslijnen zijn goed .
wat ik al gedaan heb :
- beeldscherm #2 afgekoppeld
- mem test gedraaid
- speedfan geeft geen rare temps
- andere driver geinstaleerd
- ander beeldscherm geprobeerd
- detonator destroyer
- nogmaals andere driver
alles geen goed gevolg .
het rare is wel dat :
ik heb nu weer drivers verwijderd en draai nu op 32 bit 800 x 600 en heb geen probleem !
( dit is dus de standaard Win XP driver )
kan dit een puur driver probleem zijn of zou mn kaart bezig zijn met afscheid nemen .
wat kan ik nog meer proberen ?
ik heb nog de driver die op de cd van de VGA kaart staat die wil ik nu even proberen #31.5 o.i.d.
- Gf4 T1 4200 point of view 64 DDR , bijna jaartje oud altijd goed gedraaid , nooit overclokcked o.i.d.
- monitor #1 Compaq 17"
- monitor #2 10" smile ( IRC beelschermpje )
- AMD 2500 Barton standaard
- Chaintech 7jns Zenith Nforce 2
- dubbele voeding ( 1 voor pc drives en mobo , 2de voor fans en CCFL's e.d. )
probleem :
- van de ene dag op de andere begint systeem vast te lopen geen activiteid meer mogelijk op beide beeldschermen .
- beeld begint te flikkeren monitor gaat op zwart ( niet power off ) en komt weer terug alles werkt weer een paar seconden en dan weer flikkeren en vastlopen .
- temperaturen zijn normaal , CPU load is een paar procent , voedingslijnen zijn goed .
wat ik al gedaan heb :
- beeldscherm #2 afgekoppeld
- mem test gedraaid
- speedfan geeft geen rare temps
- andere driver geinstaleerd
- ander beeldscherm geprobeerd
- detonator destroyer
- nogmaals andere driver
alles geen goed gevolg .
het rare is wel dat :
ik heb nu weer drivers verwijderd en draai nu op 32 bit 800 x 600 en heb geen probleem !
( dit is dus de standaard Win XP driver )
kan dit een puur driver probleem zijn of zou mn kaart bezig zijn met afscheid nemen .
wat kan ik nog meer proberen ?
ik heb nog de driver die op de cd van de VGA kaart staat die wil ik nu even proberen #31.5 o.i.d.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!