[GF4 Ti] zwaar software probleem

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:34
opstelling :

- Gf4 T1 4200 point of view 64 DDR , bijna jaartje oud altijd goed gedraaid , nooit overclokcked o.i.d.
- monitor #1 Compaq 17"
- monitor #2 10" smile ( IRC beelschermpje )
- AMD 2500 Barton standaard
- Chaintech 7jns Zenith Nforce 2
- dubbele voeding ( 1 voor pc drives en mobo , 2de voor fans en CCFL's e.d. )

probleem :

- van de ene dag op de andere begint systeem vast te lopen geen activiteid meer mogelijk op beide beeldschermen .
- beeld begint te flikkeren monitor gaat op zwart ( niet power off ) en komt weer terug alles werkt weer een paar seconden en dan weer flikkeren en vastlopen .
- temperaturen zijn normaal , CPU load is een paar procent , voedingslijnen zijn goed .

wat ik al gedaan heb :

- beeldscherm #2 afgekoppeld
- mem test gedraaid
- speedfan geeft geen rare temps
- andere driver geinstaleerd
- ander beeldscherm geprobeerd
- detonator destroyer
- nogmaals andere driver

alles geen goed gevolg .

het rare is wel dat :
ik heb nu weer drivers verwijderd en draai nu op 32 bit 800 x 600 en heb geen probleem !
( dit is dus de standaard Win XP driver )

kan dit een puur driver probleem zijn of zou mn kaart bezig zijn met afscheid nemen .
wat kan ik nog meer proberen ?

ik heb nog de driver die op de cd van de VGA kaart staat die wil ik nu even proberen #31.5 o.i.d.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• talin
die laatste driver hielp dus ook niet , na instaleren liep dus ook alles weer vast .

heb nu even een lege schijf erin gehangen en Windows XP erop geinstaleerd .
zolang ik maar geen driver ga instaleren werkt het allemaal , zelfs een DIVX kijken gaat dan goed , geen probleem .

maar zodra ik een NvIDIA driver instaleer loopt ie vast .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Misschien de kaart eens in een andere systeem proberen? Mocht hij daar ook raar doen dan is er toch iets met de kaart mis. (bios-flash proberen misschien?)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• talin
zelfde kaart in ander systeem gezet , win XP er even op geinstaleerd same problem zodra ik een driver instaleer , dus ik die kaart er weer uit gehaald , nu is dat ding aan de achterkant aan de warme kant ( aan de andere kant waar de koeler en GPU zit dus ) de koeler op de proc is lauw als ie draait , heb er al nieuw artic silver tussen gedaan helpt ook niet .

dan maar erg druk op zoek naar de aankoopbon om em op te sturen , heb nog ergens een GF4 MX440 liggen .
en even op zoek naar de opvolger van de Ti4200 is dat de FX5600 ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

talin schreef op 11 oktober 2003 @ 08:00:
zelfde kaart in ander systeem gezet , win XP er even op geinstaleerd same problem zodra ik een driver instaleer , dus ik die kaart er weer uit gehaald , nu is dat ding aan de achterkant aan de warme kant ( aan de andere kant waar de koeler en GPU zit dus ) de koeler op de proc is lauw als ie draait , heb er al nieuw artic silver tussen gedaan helpt ook niet .

dan maar erg druk op zoek naar de aankoopbon om em op te sturen , heb nog ergens een GF4 MX440 liggen .
en even op zoek naar de opvolger van de Ti4200 is dat de FX5600 ?
Ja dat klopt, maar die is niet per definitie sneller dan je huidige TI4200, maar is wel DX9 compatible :)
Als je daarvoor gaat, kies dan een XP of ultra versie. Maar mijn voorkeur zou uitgaan naar Radeon 9600 pro.

offtopic:
Ja, ik weet dat ik een FX5600 heb, maar die kon ik zo goedkoop krijgen dat ik wel gek zou zijn als ik die niet had gekocht en het is stukken beter dan een GF2 MX200 ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Je zegt dat de kaart bijna een jaar oud is, niet helemaal dus. Dat wil zeggen dat je nog garantie hebt. Ik zou als ik jou was even naar de winkel gaan en een nieuwe kaart eisen, het moge IMHO duidelijk zijn dat het daar aan ligt.

Edit: Heb je de Omega Drivers al geprobeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Mojo op 11-10-2003 11:35 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• talin
nou , ik zat vanmorgen aan de telefoon met een hardware leverancier in de buurt en vroeg em tussen neus en lippen door wat nou een goede opvolger was voor mijn video kaart , hij vroeg waarom .
hele probleem uitgelegd , heb toen een Asus FX5600 te leen gekregen om te testen .

heb nu deze kaart erin maar nadat ik de driver heb geinstaleerd JAWEL !! zelfde problemen !!

ik snap er echt nix meer van , zou mn moederbord AGP slot raar doen ?

zijn daar nog testprogrammatjes voor ?
zal sisoft sandra eens instaleren .

• Mojo

Mojo

The Power Within

hmm
volgens mij vindt jouw moederbord de drivers niet leuk...... Probeer eens een ATi kaart.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• talin
sokje schreef op 11 October 2003 @ 16:53:
hmm
volgens mij vindt jouw moederbord de drivers niet leuk...... Probeer eens een ATi kaart.
hmm ik heb toch echt wel wat hardware in huis maar ik heb zo niet een ATI kaart liggen .

zit dus ff met mn handen in mn haar .

wil nu nog even kijken wat de kaarten in een ander iets ouder systeempje doen , anders weet ik het echt even niet meer .

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je zou eens kunnen denken aan factoren van buitenaf, het is inderdaad wel een erg vreemd probleem, het ligt niet aan de kaart, niet aan het moederbord en niet aan de monitor, misschien een combinatie van kaart en monitor of iets.

Wat je nog kan proberen:

ATi Kaart
Andere monitor op zelfde systeem
Zelfde monitor op ander systeem
Zelfde monitor op zelfde kaart ander systeem
Je Systeem ergens anders neer zetten (factoren buitenaf)
Nieuwe Windows CD halen, misschien is deze beschadigd.

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ey, volgens mij had ik precies hetzelfde probleem:
Flikkerend beeldscherm

Ik kreeg het ook zomaar van de een op andere dag zonder dat ik iets geinstalleerd had, maar sinds vandaag is het probleem ook zomaar weer weg, zonder dat ik nou weet waar het een heeft gelegen. Heb het als een meer gehad, toen was het na een week weg, toen ruim 3 maanden nergens last van gehad en toen begon het opeens weer. En nu 2 weken later is het weer weg.

• talin
heb de hele zaterdagavond zitten testen met andere kaarten , monitoren , drivers en kaarten , heb zowaar een ATI kaartje weten te lenen maar dat was een 32 mb kaartje die eigenlijk helemaal niet wilde .

heb nu ff een WIN95 startup floppy gamaakt en ga de schijven maar eens formateren en alles opnieuw instaleren .
mischien dat dat iets uithaald , setup was ook al bijna een jaartje oud .

als eerste de CMOS leeggemaakt en bios ingesteld .
alle overige apparatuur uit de kast losgehaald .
dan op de eerste partitie WIN98 zetten en op de 2de XP instaleren .
zal mijn bevindingen posten als het allemaal weer draait.

[ Voor 5% gewijzigd door talin op 12-10-2003 11:58 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:00

Swerfer

Hmm...

Lijkt me een bios/agp probleem... Je systeem draaide altijd goed, maar plots niet meer. Advies om bv. een ATI kaart erin te doen zou dus geen echte oplossing zijn, want je GF4 heeft het altijd gedaan.

Wat ik zo begrijp is dat 800x600 met een standaard driver het goed doet. Heb je al 800x600 met een NvIDIA geprobeerd? Of ben je steeds meteen een hoge resolutie met een hoge refresh rate begonnen?

Als lage resoluties en een lage refresh rate wel werken, dan lijkt het mij iets met de agp poort of je bios in samenwerking met je agp poort te maken te hebben...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• talin
Swerfer schreef op 12 October 2003 @ 12:16:
Lijkt me een bios/agp probleem...

Wat ik zo begrijp is dat 800x600 met een standaard driver het goed doet. Heb je al 800x600 met een NvIDIA geprobeerd? Of ben je steeds meteen een hoge resolutie met een hoge refresh rate begonnen?

Als lage resoluties en een lage refresh rate wel werken, dan lijkt het mij iets met de agp poort of je bios in samenwerking met je agp poort te maken te hebben...
hmm ja daar zit wat in , na een NVIDIA driver geinstaleerd te hebben , heb ik meestal meteen de resolutie en refreshrate aangepast .

eigenlijk is het al te laat want zit al druk te FDISKen .

maar we zullen zien wat het gaat doen .

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:00

Swerfer

Hmm...

Zou zelfs je vga kabel of aansluiting op je mobo kunnen zijn. Als één van die slecht is geworden, kan het zijn dat hoog frequent signaal (hoge resolutie/refreshrate) niet meer goed doorkomt waardoor je monitor af en toe zijn middelvinger opsteekt...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• talin
ok alles staat er weer op , alles clean geinstaleerd .

het enige wat ik kan ontdekken is dat als ik maar geen driver instaleer het goed gaat en de hardware accelaration maar helemaal naar links zet het goed blijft gaan , maar dat is dus geen oplossing .
2 dure grafische kaarten en geen resultaat .

ik heb zitten zoeken op hardware acceleration en hardware acceleratie maar dat gaf geen oplossingen ;(

ik kan met sisoft sandra ook geen fouten ontdekken .
en wat vertel ik de leverancier van mn moederbord , ja hij doet et niet meer goed ?
ik kan dus ook verder geen probleem verder vinden waarmee ik verder kan gaan zoeken .

• talin
heb gsiteren zitten zoeken naar het moederbord op tweakers en diverse andere fora .
ik heb driver updates voor het Nforce moederbord gevonden en die maar eens gedraait , bootten en hij bleef stabiel !

toen de ASUS VGA driver geinstaleerd en warempel !
het ziet er nog steeds goed uit .

nog geen zware 3D aplicaties geinstaleerd en gedraait , dat wil vanavond eens doen .
maar de zon lijkt weer te gaan schijnen .

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
heb nu ff een WIN95 startup floppy gamaakt en ga de schijven maar eens formateren en alles opnieuw instaleren
Kweet dat het niet met je grafische problemen te maken heeft. Maar de Win XP CD is bootable. Als ie geboot is en je kun je een install doen kun je gewoon direct vanuit de XP install partities maken en formatteren als FAT of NTFS hoor. Bootdiskettes zijn hooguit nog nuttig om oudere systemen nieuw te flashen ;)

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

Pagina: 1