Toon posts:

Plasma.... goed of slecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor verschillende berichten over plasma.
De één zegt dat het goed is de ander weer niet.
Laatst was er een stuk op TV over plasma, er werd beweerd dat de schermen snel kapot gaan en dat reparen onmogelijk is aangezien het zeer kleine TL-buisjes zijn die kapot kunnen gaan.

Ik ben van plan om er eentje aan te schaffen, is er iemand die wat meer weet over de "rumors" van plasma?
Er staan verdomd weinig nadelen over plasma op het net. (had er wel meer verwacht :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het leuk vind dat er een RTL 4 logo in je plasma scherm staat gebrand...... Daar schijnen de plasma schermen veel last van te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gehoord dat daar bij sommige een "shifting" functie voor is die het beeld om de 5 minuten een lijn verplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh kassa was dat :?
niet te lang op 1 zender laten staan anders brand het logo van de omroep in toch ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij hebben ook plasma en onze buren ook die hebben het al bijna een jaar en bij hun ook nog niet stuk, super scherp en scherper dan tft met blote oog te zien! (philips)

(nee de tekens branden niet in!)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diXie.HC , weet jij welk type dat is van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja chucky klopt.. Ik weet ook niet zeker of het Kassa was, maar het was iig op tv. En ze hebben ongeveer een leeftijdsduur van 3 tot 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel is dat een plasma maar een bepaalde brand uren heeft en dan moet het scherm vervangen worden.

Het best is om het scherm minder vel te zetten, punt 2 is dat een plama ook een refresh rate heeft. Tja, het is net een platte crt.

Ik zal gewoon voor een TFT gaan, die gaan jaren mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

Plasma schermen zijn op zich echt heel mooi en scherp. Inbranden is inderdaad het grootste euvel. Maar in principe zou je voor gewone zenders een TV kunnen gebruiken, en je plasma voor films. Is wel dubbelop, en dus toch weer extra ruimte.

Ook sterft het plasma langzaam af, en dus gaat het in de loop der jaren langzaam 'dood'. Is niet te repareren, en dus een dure grap in de loop der jaren. Een projector is op dat punt een stuk voordeliger, maar heeft weer als nadeel dat het ruimte eet en dan de lamp, maar doe kosten niet zo veel als een plasmascherm ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 10:54

megaleo

Special member

Ik weet dat je bij de plasma's van JVC een functie hebt opzitten die dat inbranden dus tegengaat. Dan moet je eens in de zoveel tijd ff je beeld "door elkaar gooien". Gaat gewoon softwarematig. Dan worden alle pixels ofzo ff ververst ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 19:33:
diXie.HC , weet jij welk type dat is van Philips?
Philips 42PF9964 en dan mach3 ofzo volgens mij is het deze: http://www.consumer.phili...SU&productId=42PF9964_12S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Exirion

Gadgetfetisjist

Boekster schreef op 09 oktober 2003 @ 19:34:
Plasma schermen zijn op zich echt heel mooi en scherp. Inbranden is inderdaad het grootste euvel.

Ook sterft het plasma langzaam af, en dus gaat het in de loop der jaren langzaam 'dood'.
Verder is het nadeel van plasma het hoge verbruik door het relatief lage rendement. En als gevolg daarvan moeten ze ook (actief) gekoeld worden.

Al met al: plasma is een aflopende zaak. Ik zou er, zeker gezien de geringe levensduur, geen kapitaal in steken. En de realiteit is dat het nogsteeds een erg duur systeem is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Plasmaschermen:
nadelen:
- gaan langzaam gewoon dood (geen beeld meer)
- hebben eerst tijd nodig om op gang te komen, ze zijn eerst superwazig
- kunnen inbranden
- ze vreten stroom (vreten ja, echt waar)
- ze zijn zeeeeeer prijzig

voordeel:
- als ze wat warmer zijn, wel hele mooie kleuren op je beeld

Vooral het doodgaan. TFT schermen gaan veeeeel langer mee en zijn heel zuinig qua stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 09 October 2003 @ 19:40:
[...]

Verder is het nadeel van plasma het hoge verbruik door het relatief lage rendement. En als gevolg daarvan moeten ze ook (actief) gekoeld worden.

Al met al: plasma is een aflopende zaak. Ik zou er, zeker gezien de geringe levensduur, geen kapitaal in steken. En de realiteit is dat het nogsteeds een erg duur systeem is.
EEN ding is zeker ze worden niet actief gekoeld tenminste niet doe van ons ze worden wel redelijk warm maar dat is bij elke TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was niet het programma Kassa, maar Radar (http://www.trosradar.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Frankie02 schreef op 09 October 2003 @ 19:41:
Vooral het doodgaan. TFT schermen gaan veeeeel langer mee en zijn heel zuinig qua stroom.
Daarom zal TFT de plasma's heel snel gaan verdringen, en die trend zie je nu eigenlijk al ontstaan :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

Exirion schreef op 09 oktober 2003 @ 19:45:
[...]

Daarom zal TFT de plasma's heel snel gaan verdringen, en die trend zie je nu eigenlijk al ontstaan :)
Precies. De grote TFT's zijn al in aantocht, en zullen waarschijnlijk rond de prijs van een plasma blijven hangen. Best interessant om op te wachten lijkt me.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Hebben op ons bedrijf ook een plasmascherm staan. Maakt behoorlijk extra herrie/ruis overigens door de koeling.

Maar vooral het stroomverbruik. Staat meestal (gelukkig maar) nooit in de foldertjes, maar dit is echt schrikbarend hoog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TFT is ook scherper... TFT heeft echt meer toekomst dan plasma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07
het plasmascherm bij ons op de zaak is haarscherp, brandt niet in, is erg stil en heeft een levensduur van 30000 branduren en kan tot 160 graden bekeken worden
(dan is de lichtopbrengst nog 50% ofzoiets, maar nog ruim voldoende om goed te kijken)

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Dat zal best, maar LCD-TV is nóg scherper, moet je nagaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
nou, echt scherper kan haast niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er dan een CRT of TFT van 45" aan de muur hangen? Ik denk dat dat wel het grootste voordeel is van plasma, zonder projector groot beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 19:30:
Als je het leuk vind dat er een RTL 4 logo in je plasma scherm staat gebrand...... Daar schijnen de plasma schermen veel last van te hebben
Tja dat is dus niet zo, het is heel vervelend dat die TV programmas mensen verkeerd inlichten. want als je je TV even 2min op een ruisbeeld zet, dan is het "ingebrande" logo al weer weg

ze brande nooit definitief in. wij hebben zelf vrijveel plasmas en nog nooit last van definitief ingebrande logos gehad!!!
Frankie02 schreef op 09 October 2003 @ 19:41:
Plasmaschermen:
nadelen:
- gaan langzaam gewoon dood (geen beeld meer)
- hebben eerst tijd nodig om op gang te komen, ze zijn eerst superwazig
- kunnen inbranden
- ze vreten stroom (vreten ja, echt waar)
- ze zijn zeeeeeer prijzig

voordeel:
- als ze wat warmer zijn, wel hele mooie kleuren op je beeld

Langzaam dood? ze hebben bijna allemaal 2jaar garantie aan huis en het duurt ZO lang dat haal jij er niet uit hoor.

Superwazig? ow zeker een van de eerste plasmas bekenen, maar die nieuwen dus zeker niet.

Heb ik al eerder vertelt. :P

Stroom tja als je een plasma kan betalen kan het stroom er wel bij

een beetje loewe tv kost ook veel geld dus.

tegenwoordig heeft elkeplasma een soort vanschermbeveiliging. dus dat heleinbrand verhaal is nogal "onzin" niet helemaal het gebeurt wel degelijk maar je hebt het er binnen 2minuten weer uit.

:)

[ Voor 50% gewijzigd door Qorne op 09-10-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
ik ken een winkel waar anders sneeuwwitke voor altijd te zien is.
(ze hadden de dvd in het beginscherm laten staan, weet niet hoe lang, maar t ging er niet meer uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Driek schreef op 09 October 2003 @ 20:53:
ik ken een winkel waar anders sneeuwwitke voor altijd te zien is.
(ze hadden de dvd in het beginscherm laten staan, weet niet hoe lang, maar t ging er niet meer uit)
dat kan een oude plasma zijn geweest maar zet het maar eens een tijdje op een ruisbeeld komt het wel weer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qorne, enig advies over welke ik het beste kan halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wij hebben zelf een Sony, 42"

Ik vind de nieuwste JVC ook erg mooi hebben we sinds kort op de zaak zeeer mooie plasma met een zwarte rand er om heen, leidt dus niet af bij het TV kijken.

Verder is Philips ook erg mooi, vooral als je voor 32" gaat.

Pioneer is weer erg mooi als je 50" neemt, alleen vind ik de tunner van Pioneer wat minder

(sommigen vinden van niet maar ik hou niet van een ruis in beeld.)

Dat zijn de besten toch wel,
als ik jou was zou ik of voor een JVC of voor Sony gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schremen leven relatief kort... en ze branden idd heel snel in... gewoon tft.. of imo nog beter.. een fatsoendelijke crt pakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb helaas nog nooit een TFT gezien die echt zwart weergeeft. Een CRT of een Plasma doet dit ook niet, maar wel veeeeel zwarter dan een TFT tot nog toe kan. Ik hoop dat deze techniek zich ook nog verbeterd, want aan Plasma kleven nog teveel bezwaren.

De beeldkwaliteit van moderne (wat duurdere) plasmas is overigens wel gewoon HEEL goed, maar die breedbeeld schermen zijn gewoonweg ongeschikt om 4:3 met zwarte balken links en rechts te kijken, omdat er dan uiteindelijk kleurverschillen gaan komen (die stand hebben ze vaak niet eens). Maar de pure kwaliteit van een plasma (een dikke 50" Pioneer ofzo), is wel echt bijzonder goed. Maar het feit dat er fans in moeten en ze ontzettend veel vermogen gebruiken, staat mij toch wel behoorlijk tegen. TFT is veel eleganter en met wat ontwikkeling ook veel goedkoper te maken volgens mij. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben op mijn werk 3 plasma schermen van Samsung. S'nachts moesten we ze al uit zetten want normaal sprong daar dus het logo over heen maar na 2 maanden begon het logo toch in te branden en nu zie je het toch steeds als een grijze gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op 09 October 2003 @ 20:46:
..... een levensduur van 30000 branduren ....
Hmm, 30000
Das bij een prijs van 5,000 euro ---> 20 cent per uur, exclusief stroom.

5 uur per dag tv kijken, dan 6000 dagen. Dat is bijna 20 jaar man. Gaan best wel lang mee als je het zo berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap niet dat jullie over stroom vreten beginnen, mijn plasmascherm pakt 340 watt en staat maar een paar uur aan per dag terwijl mn pc veel meer slurpt en de hele dag aanstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dus? Mijn PC staat alleen aan als ik hem gebruik en gebruikt denk ik bij elkaar 100-150 watt (p3 tualatin, tft scherm). 340watt is gewoon veel en een dikke warmtebron. Een TFT is gewoon veel eleganter.

Je gaat toch ook niet zeggen "ik snap niet dat je over het gebruik van 1:10 gaan zeuren bij deze nieuwe moderne auto, ik heb zo'n auto en daar rij ik 20minuten per dag mee, terwijl mijn zoon de hele dag 1:4 circuit rond racet"

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Laatst online: 30-08 16:24
Ik hoor iedereen hier roepen dat die plasmaschermen zo'n scherp beeld hebben.
Nou dan hebben jullie allemaal een huiskamer van 30 bij 30 ???

Mijn ervaring is dat je bij een plasmascherm op 5 meter afstand de individuele pixels met het blote oog kan waarnemen. Je kan ze op 5 meter nog 1 voor 1 gaan tellen. En dat is niet bij een bepaald merk, dat geldt voor al die "krengen".

Ik zou een grote TFT-TV aanschaffen, veeeeeeeeeeeeel scherper. Kan ook niet anders want de resolutie van zo'n TFT is tig keer hoger dan plasma.

En voor de prijs van een fatsoenlijk plasmascherm koop je een splinternieuwe auto...

Eerlijk gezegd zou ik zeggen, koop een projector... Da's beter spul :)
(en niet zo duur)

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Precies Limbids :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05

jasjenl

Liab A Tymo

Limbids, ik denk niet dat je de nieuwste plasmaschermen wel eens goed hebt gezien, die zien er echt wel beter uit dan wat jij hier beschrijft. Ik was tot voor ongeveer een jaar terug ook geen voorstander van plasma, maar ik heb toen een aantal nieuwe schermen, van Pioneer en van Fujitsu, gezien en dat waren de eerste plasma's die ik de kwaliteit van een normale beeldbuis tv vond overtreffen. Oudere plasma's zagen er inderdaad vaak nogal pixelig uit, met wazig beeld en fletse kleuren, maar deze plasma's waren echt schitterend om te zien (ik heb er een tijdje naar de Star Wars 1 dvd zitten kijken en dat zag er werkelijk mooier uit dan op mijn Loewe Xelos 82 cm beeldbuisbakje!).

De nieuwste plasma's zijn volgens mij ook wel wat zuiniger geworden en hebben ook geen actieve koeling nodig, meen ik onlangs gelezen te hebben. Toch denk ik ook wel dat plasma het uiteindelijk gaat verliezen van tft, omdat het altijd een dure techniek zal blijven om te produceren en tft veel breder ingezet kan worden (ook voor kleinere formaten, ook voor pc schermen e.d.) wat een grotere productie en dus lagere kosten betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 17:15
Zowieso zou ik gewoon nog ff wachten op LCD. Nu komen er steeds meer grote (28" en groter) breedbeeld LCD-TV's op de markt en plasma is binnenkort anciënt tegnologie. De voordelen van LCD zijn hier al genoemd en de verwachting is dat, als deze toestellen eenmaal een tijdje te koop zijn, de prijs flink gaat zakken. Kijk maar naar de grote 19" LCD monitoren die ook in korte tijd in prijs halveerden..

Gewoon ff wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jazzy, er zitten helemaal niet alleen maar voordelenaan een tft hoor. Zwart op een tft is lang niet zo intensief zwart als opeen plasma, de kijkhoek is kleiner, contrast is vaak wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben hier ook een sony plasma, geen last van inbranding, en ja dat warm worden.... maar dat is bij elke tv zo zeker?
En als je schrik hebt van binnenz oveel jaar moet je vervangen.... is toch bijna 10 jaar dacht ik bij middelmatig bekijken van tv.

Dusja, plasma is super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb net staan kwijlen bij een 81cm LCD TV van Samsung. Van alles wat er stond was dat zo'n beetje het mooiste beeld :9~ Alleen een duurdere plasma was wat mooier. Er stond ook een mooie LCD TV van Sharp (die maken overigens ook hele goeie TFT panelen voor monitoren). Voor 4999 euro had je in ieder geval een Samsung 81cm TFT met topbeeld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 17:15
Het klopt dat zwart niet helemaal zwart is, maar dat is bij een TV-uitzending nooit zo. Alleen met een goede DVD-transfer kun je helemaal zwart krijgen. Maar aangezien er bijna niemand in het pikkedonker TV- of een film kijkt, is dat dus niet echt een probleem (behalve dan voor de beamerkijkers, maar da's weer een ander verhaal. Qua kijkhoek zitten ze tegenwoordig allemaal op 170 graden horizontaal en vertikaal, net zo goed als een plasmascherm dus. Ik heb ondertussen heel wat plasma- en TFT schermen gezien en ik ben juist eerder geneigd te zeggen dat de TFT-schermen een mooier contrast hebben. Over het algemeen vind ik het beeld ook mooier door de kleinere pixels. Die van plasma vind ik vrij grof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tot nu toe is het beeld van een TFT echt brak. Die technologie staat nog in z'n kinderschoenen. Overigens staat er in de Audiovision van november een leuk artikel over LG/Philips (nr 1 op gebied van TFT/LCD), waarin staat dat ze voorlopig prijzen proberen te verlagen, want dat is wat er gevraagd wordt vanuit de markt. Verwacht dus niet onmiddelijk goede kwaliteit.

Lees in ieder geval de volgend FAQ eerst: http://www.avsforumfaq.com/~plasma/
Vooral het stuk over levensduur is interessant. En tros radar moet niet teveel onzin blaten over korte levensduur. Op het moment is alleen projectie (of projectie tv's) een alternatief voor Plasma. TFT is het niet en zal het misschien pas eind volgend jaar worden, maar dan nog is er een lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JazzySOB schreef op 11 oktober 2003 @ 17:57:
Het klopt dat zwart niet helemaal zwart is, maar dat is bij een TV-uitzending nooit zo.
Dat is niet waar. Wel bij 'traditionele' TV's, maar moderne TV's gebruiken allerlei digitale image improvement algoritmen om de scherpte te verbeteren en ook de totale gamma/contrast instelling van het beeld optimaal te houden (dat wordt afhankelijk van het beeld continu bijgeregeld). Het is dus absoluut zo dat zwart echt pikzwart kan zijn bij een antenne/kabel uitzending :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Scarp schreef op 11 October 2003 @ 17:57:
Tot nu toe is het beeld van een TFT echt brak.
Crap! Dat was misschien zo bij de veredelde 'PC monitoren met TV tuner die als TFT TV werden verkocht' maar er is al veel verbeterd. Ik ben ontzettend kritisch en zoals je een paar posts terug kunt lezen stond ik vanmiddag te kwijlen bij een werkelijk schitterend beeld van een Samsung (en Sharp) TFT TV. Wat je zegt is dus achterhaald en in principe gewoon niet waar. Het contrast en de helderheid van dat scherm was minstens zo goed als van de plasma's die er stonden.

Dit was 'm overigens:

http://www.samsung.nl/cgi...ailpagina?id=19nf1M-13P-0

Je kunt echt tot aan de volle 90 graden van opzij naar het beeld kijken zonder dat de kleuren brak worden. Dat probleem hebben ze dus ook al goed opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Exirion op 11-10-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat weer een hoop negatieve dingen zeg...

Plasma is mooier dan TFT/LCD op het moment. Wijzelf hebben een Pioneer 42" Plasma en deze geeft icm. schotel een behoorlijk helder en scherp beeld. Tuurlijk zijn "normale" tv's qua beeld mooier, maar of ze in 42" ook nog zo mooi zijn??

Ow ja Exirion, die TFT van Samsung hebben wij in de winkel staan, en ik vind het beeld gewoon belabberd. Tussen de middag als de zaak gesloten is kijk ik nog wel eens tv, maar niet op dit toestel. En hoe groter de schermer worden, hoe onscherper ze worden. Zelfs op een meter of 5 afstand van het scherm kan het nog lang niet tippen aan een normale TV of zelfs een Plasmascherm die nog groter is...

Dit is slechts mijn bescheiden mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nah, ik vind plasma an sich een mooier beeld geven dan CRT's hoor :) Okay, je kunt van dichtbij pixels zien, maar televisie heeft gewoon een lage res en op zo'n groot scherm zie je dat :)

TFT begint wel steeds beter te worden, maar het heeft niet dat scherpe contrast wat plasma heeft imo.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 16:27:
Ow ja Exirion, die TFT van Samsung hebben wij in de winkel staan, en ik vind het beeld gewoon belabberd. Tussen de middag als de zaak gesloten is kijk ik nog wel eens tv, maar niet op dit toestel. En hoe groter de schermer worden, hoe onscherper ze worden. Zelfs op een meter of 5 afstand van het scherm kan het nog lang niet tippen aan een normale TV of zelfs een Plasmascherm die nog groter is...

Dit is slechts mijn bescheiden mening ;)
Ben ik zeer benieuwd hoe jullie dat ding ingesteld hebben.
M'n ogen liegen toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lopen in deze discussie feiten en meningen noch al door elkaar ....

Weeg van beide (TFT/Plasma) de voor- en nadelen tegen elkaar af en maak een keuze.

Nu alleen nog iemand vinden die objectief de voor en nadelen op een rijtje kan zetten.

/me heeft er geen verstand van dus ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje terug naar de IBC beurs geweest. Stond er vanzelfsprekend vol van de plasmaschermen. Ik vind dat die dingen veel zijn verbeterd. Dit komt enerzijds door het scherm zelf maar zeker ook door de kwaliteit van de deinterlacer. Tuners met slechte deinterlacing pluk je er zo uit. Ik vind zelf het beeld op een grootte van 50" (127cm) van een goeie projector (bv een dlp met contrastverhouding >600:1 resolutie >1365x768) waar via een ps bron een superbitdvd draait of vanaf een pc een hoge kwaliteit mpeg draait nog altijd het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 19:32:
wij hebben ook plasma en onze buren ook die hebben het al bijna een jaar en bij hun ook nog niet stuk, super scherp en scherper dan tft met blote oog te zien! (philips)

(nee de tekens branden niet in!)
Waar woon jij, Wassenaar? :D

Plasma is te jong om nu in te stappen, zeker bij die absurd hoge prijzen.
De ontwikkelingen gaan echter snel.

Verder is HET voordeel natuurlijk de grootte :9 maar daar heb je geen reet aan zolang HDTV hier nog niet van de grond is gekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feitelijk is inbranden biet het juiste woord
is ghosting niet dekkender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
What about projectie TV"s ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Laatst online: 14:10
Driek schreef op 09 oktober 2003 @ 20:46:
het plasmascherm bij ons op de zaak is haarscherp, brandt niet in, is erg stil en heeft een levensduur van 30000 branduren en kan tot 160 graden bekeken worden
(dan is de lichtopbrengst nog 50% ofzoiets, maar nog ruim voldoende om goed te kijken)
Mjah grapjas.. 30000 branduren. Dat zal best, maar dan is wel t licht compleet uit. Als je redelijk wat tv kijkt kun je er wel vanuit gaan dat je na een jaar of 5 toch wel t idee hebt dat je je plasmascherm bijna kunt weggooien omdat de lichtopbrengst dan echt bedroevend wordt.

De pixelverschuiftechniek van veel nieuwere plasmaschermen lost het inbranden trouwens zeker niet compleet op, maar t moet wel heel raar lopen wil er echt iets definitief inbranden.

Prachtig ding hoor zo'n plasma scherm, maar imho alleen geschikt voor de filmliefhebber die geen ruimte heeft voor een projector.
Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 17:40:
[...]
Plasma is te jong om nu in te stappen, zeker bij die absurd hoge prijzen.
De ontwikkelingen gaan echter snel.
De vraag is of Plasma wel ooit oud genoeg wordt om in te stappen.
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 18:40:
What about projectie TV"s ???
Tja dr is in principe niet zoveel mis mee. Maar je hebt wel wat minder lichtopbrengst als zo'n plasmascherm of LCD én je zit het t probleem dat je er recht voor moet zitten. Wat naar links of naar rechts gaat nog wel, maar hoger of lager is meestal desastreus voor je zicht.

[ Voor 29% gewijzigd door DIJK op 12-10-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Zodra ze rond de prijs van 2000 euro aan komen zal ik is gaan nadenken over een plasma of lcd tv.

Tot die tijd kijk ik wel op mijn crt tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Laatst online: 20:32

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Als je NU een plat scherm wilt hebben word de keuze een stuk makkelijker gemaakt:

Alle schermen tot 30 inch zijn LCD en alle schermen van 30 inch en groter zijn Plasma :)

De toekomst is inderdaad dat plasma er steeds meer uitgaat en verdrongen gaat worden door LCD vanwege een grotere kijkhoek, scherper beeld, geen/minder last van inbranden en als laatste (en meest belangrijke) de langere levensduur. Een plasma scherm zal gemiddeld ongeveer 6 jaar mee gaan en een LCD circa 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook dat probleem...
Ik ga binnekort verhuizen, en nu wil ik een nieuwe TV. Wil zeker breedbeeld hebben maar vind plasma niet goed na al de commentaren en de slechte dingen die ik zelf in de winkel heb gezien. Ik wil gaan tot een bedrag van 2000,- dus een goeie grote TFT is ook geen optie (behalve als ik zeker ben dat dit echt de toekomst is en niet iets dat na 2 jaar weer verdwijnt (zie plasma). Nu hou ik dus Beamer en CRT over. Phillips CRT tv's zijn prima maar het zijn van die grote bakken. Dat vind ik trouwens met alle "normale tv's"

Ik weet niet hoe het met beamer zit maar ik wil gewoon een 32" scherm hebben MOOIE kwaliteit dus geen vage troep... Is een goede beamer geschikt voor dagelijks 5 uur tv kijken??

Ik hou ook van design dus daar moet ik ook rekening mee houden...

KORTOM: het wordt nog een verdomt lastige keuze die ik moet maken.

Mensen met ideeen zijn altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 21:10:
Ik heb dus ook dat probleem...
Ik ga binnekort verhuizen, en nu wil ik een nieuwe TV. Wil zeker breedbeeld hebben maar vind plasma niet goed na al de commentaren en de slechte dingen die ik zelf in de winkel heb gezien. Ik wil gaan tot een bedrag van 2000,- dus een goeie grote TFT is ook geen optie (behalve als ik zeker ben dat dit echt de toekomst is en niet iets dat na 2 jaar weer verdwijnt (zie plasma). Nu hou ik dus Beamer en CRT over. Phillips CRT tv's zijn prima maar het zijn van die grote bakken. Dat vind ik trouwens met alle "normale tv's"

Ik weet niet hoe het met beamer zit maar ik wil gewoon een 32" scherm hebben MOOIE kwaliteit dus geen vage troep... Is een goede beamer geschikt voor dagelijks 5 uur tv kijken??

Ik hou ook van design dus daar moet ik ook rekening mee houden...

KORTOM: het wordt nog een verdomt lastige keuze die ik moet maken.

Mensen met ideeen zijn altijd welkom
Een beamer is daar wel goed voor ja, maar het is duurder dan een LCD scherm ;) Je moet kijken naar de prijs per uur, en die is bij een beamer gewoon hoger dan bij een LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de EERSTE philips plasma schermen werd een goede beeldkwaliteit gegarandeerd tot 1000 branduren...
Als je plasma wilt kijken hou je van televisie kijken, dus laten we zeggen 3 uur per dag.
Dan zouden de beeldkwaliteit in principe dus na een jaar al minder worden...
Je kijkt dus tv voor 6 euro per uur... de extra kosten voor electriciteit zijn dan wel te verwaarlozen.
Ik ga er wel vanuit dat de technieken de laatste jaren vooruit zijn gegaan, maar er zijn zoals eerder gemeld nog veel meer ongemakken...

Ik zou het niet doen, maar als je het er voor over hebt...
Je zou ook eens kunnen denken aan een platte matchline blackline 100Hz van philips in een respectabele maat...
Kost de helft, maar daar heb je wél een half leven plezier van...

Naar een beamer kan je trouwens alleen fatsoenlijk kijken als het donker in de kamer is... (tenminste dat is mijn mening.)

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja allemaal hebben ze dus minpunten...
Plasma ---> te duur voor TE weinig kwaliteit.
TFT ---> Op dit moment te duur voor wat je krijgt (techniek is nog niet genoeg ontwikkeld)
CRT ---> Wie wil er zo'n "bak" in zijn kamer hebben? (voordelen zijn goed beeld + goede prijs)
Beamer ---> Duur en niet goed genoeg om overdag normaal goede kwaliteit tv te kijken.

Dat laatste betwijfel ik trouwens.. zijn er geen goede beamers waar je ook overdag bij redelijk veel lichtinval prima TV kan kijken.. bijv 32". Want ik hoef niet op een mega groot scherm tv te kijken. Is het niet dat hoe kleiner de projectie word hoe beter het beeld? Dit zou in mijn geval dus beter beeld moeten opleveren.

Ik zit nu trouwens te denken om een 2e hands B&O avant 28" te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nah, het probleem overdag is ook voor een groot deel dat de muur waarop je projecteert vrij licht is, en het zwartste zwart wat je kunt bereiken is de kleur van je muur. Je contrast is dus erg lelijk.

En nee, je kunt nog zo'n dure beamer kopen, maar die maakt je muur niet donkerder.

[ Voor 18% gewijzigd door DarkX op 13-10-2003 17:26 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor iets zou jij kopen als je een budget had van 2000 euro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DIJK schreef op 12 oktober 2003 @ 19:07:
[...]

Projectie TV

Tja dr is in principe niet zoveel mis mee. Maar je hebt wel wat minder lichtopbrengst als zo'n plasmascherm of LCD én je zit het t probleem dat je er recht voor moet zitten. Wat naar links of naar rechts gaat nog wel, maar hoger of lager is meestal desastreus voor je zicht.
Ik wel namelijk gewoon een groot scherm hebben en denk er toch aan om een projectie-TV te kopen aangezien de grootste LCD televisie 37" is en plasma toch wat link is om te kopen na het lezen van al de replies.
Wil toch een scherm hebben die groter is dan 100cm.
Echt zo'n scherm waarvan je zegt _/-\o_
Pagina: 1