Zm80a-hp installeren

Pagina: 1
Acties:

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik ben sinds kort in het bezit van deze heatsink,

ik heb nu de oude heatsink (leadtek gfti4600) eraf gehaald, en probeer om het oude koelpasta eraf te halen. Moet het hele vierkantje van de core perfect schoon zijn, of alleen die circel, want de cirkel wordt wel goed schoon alleen de randjes eromheen niet.

En dan nog iets, kan ik het koelprut op de mem chips laten zitten? Hier komt geen sink ofzo op.

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
ik zou de hele core goed schoonmaken voordat je de nieuwe koelprut erop smeert

mem chips ook gewoon schoonmaken, hoewel het laten zitten volgens mij geen kwaad kan

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• BlubberZwijn
Het randje blijft een beetje grijs hoe hard ik ook boen.. :( zal ik maar gewoon de nieuwe pasta erop smeren?

• -NJ-
heb zelf ook zo'n zm80a (zit op gf4 4400), kan me niet meer heugen dat het veel moeite heeft gekost om de oude pasta te verwijderen. Als t niet verder gaat, gewoon de nieuwe pasta erop smeren :)

als alles eenmaal gemonteerd moeten beide sinks ongeveer even warm zijn, heb je gelijk een goede check dat ie goed werkt

[ Voor 26% gewijzigd door -NJ- op 09-10-2003 19:24 ]

Verwijderd

Je vraagt of als je de koelprut op de mem chips mag laten liggen, want daar komt geen heatsink op. Maar er ligt wel koelprut op, betekent dit dan dat er vroeger wel één op stond?

• BlubberZwijn
rofl misschien een stomme vraag maar hoe krijg je die afschuwelijk tube pasta open die erbij zat :s niet de dop maar dat ding eronder ;o
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 19:25:
Je vraagt of als je de koelprut op de mem chips mag laten liggen, want daar komt geen heatsink op. Maar er ligt wel koelprut op, betekent dit dan dat er vroeger wel één op stond?
Ja er zat dat lompe ding van leadtek op.

[ Voor 71% gewijzigd door BlubberZwijn op 09-10-2003 19:27 ]

• -NJ-
als het goed is zit er zo'n scherp puntje in de bovenkant v/d dop

ff doorprikken ;)

• BlubberZwijn
Hmmm ik vraag me af of ik er genoeg pasta op heb gedaan, ik zie de circel er nog doorheen schijnen, is dat de bedoeling?

hmm bij de heatsink die op de core moet, is het niet handig om die uitstekende schroeven er even uit te halen? Ze zitten namelijk nogal in de weg.

[ Voor 39% gewijzigd door BlubberZwijn op 09-10-2003 19:36 ]

• -NJ-
de tubetjes die erbij geleverd zijn (meen dat het er 2 waren) is precies de hoeveelheid pasta die je nodig hebt voor alle contactvlakken.

niet overmatig gebruiken dus

• BlubberZwijn
Is het de bedoeling dat de achterheatsink tegen de kaart aankomt? of moet ie erboven hangen?

Verwijderd

dat staat toch allemaal in de handleiding joh... ik heb ook die heatpipe, ik ben ook geen handige harry, maar ik kon het ook :z

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

Sick Nick

Drop the top!

die achterkant hoort m niet te raken als het goed is, hij hangt er een beetje boven (tenminste, bij mijn ti4200 wel).

• -NJ-
idd de handleiding stap voor stap volgen kan het eigenlijk niet mis gaan - is allemaal zeer duidelijk omschreven ;)

• BlubberZwijn
Hmmm hij zit er nu op, draai nu warcraft III de onderste wordt vrij warm, de bovenste heatsink iets minder...

• -NJ-
zal altijd wel wat verschil in zitten - gewoon wat games goed testen of wat benchmarkjes draaien, wordt ie lekker warm van :) als alles stabiel door loopt werkt ie dus ok !

• BlubberZwijn
Tnx iig voor alle info :) werkt tot nu toe perfect

edit:
na intensief gebruik zijn beide heatsinks ongeveer even warm. Maar wel wat koeler dan de leadtek koeler die er standaard opzat.

[ Voor 58% gewijzigd door BlubberZwijn op 09-10-2003 22:24 ]

Verwijderd

Een beetje verschil tussen de beiden heatsinks klopt.
ZM80C-HP: heatsinks niet even warm

Dat de temperatuur van het blok anders is klopt ook, omdat dit nu over een veel groter oppervlak verdeeld wordt.

Verwijderd

jajajajaa, hij doet t goed hoor :), temp aan het begin van de onderste heatsink, wat volgens mij het warmste punt is op men 9800pro is nu 50 graden (idle) en 60 na een half uur gamen en k geloof NOOIT dat dat kutstandaard koelertje hetzelfde kan halen, en zeker niet als het fannetje ervan al na 2.5 weken ermee kapt :(
Pagina: 1