[dvd]dvd gebrand zonder audio

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:22
Ik heb dus gister een divx omgezet met TMPGenc en Virtual Dub en IFOedit om een dvd te kunnen branden. Hierbij heb ik de audiostream uit de avi gehaald en er een ac3 van gemaakt met AC3machine. Resultaat een ac3 en een vob, bup en ifo files.
Nu wilde ik deze branden met Nero, maar dit lukte niet. Ik kreeg dus wel beeld, maar geen geluid.
In Nero (6.0019) in de VIDEO_TS map de vob, bup en ifo files gezet en in de AUDIO_TS map de ac3 gezet. Maar blijkbaar doet ie dat niet... Wat doe ik nu verkeerd? Op Doom9 heb ik al gekeken, maar de audio pagina's lagen eruit. Tis er vast te vinden... Sorry dus dat ik nu een topic open voor zoiets basics.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-08 17:54
moet je niet alle files in VIDEO_TS zetten of vergis ik me nu.
verder staan handige manuals op http://sectie.be

edit:
ik heb ook wel eens wat divx-en omgezet naar dvd, maar volgens mij moet je met die ac3 iets doen, want die kun je niet rechtstreeks op de dvd kwijt. Zie hiervoor ook bovenstaande link.

[ Voor 47% gewijzigd door djeejdjeej op 09-10-2003 18:35 ]

Verwijderd

je maakt 2 fouten, 1 de ac3 stream moet in de vobbestanden verwerkt worden, anders werkt het niet, en de AUDIO_TS map moet gewoon helemaal leeg blijven

• Paultje3181
Ehm, die site die heb ik dus letterlijk gevolgd...

• djeejdjeej
hmm niet helemaal volgens mij, want hiermee heb ik wel succesvol dvd's gemaakt...
Volgens mij moest je die mpeg (TMPGenc) en de AC3 file samen verwerken tot vobfiles. even zoekenb welk programma dat ook alweer deed.

edit: (vanuit http://sectie.be)

Start IfoEdit
menu DVD Author - Author new DVD
- klik op de knop met het puntje achter het Video-veld: selecteer de M2V-file
- klik op de knop met het puntje achter het Audio-veld: selecteer de AC3-file
- optioneel: klik op de knop met het puntje achter het Chapters-veld: Celltimes.txt
- kies een Destination (gebruik een nieuwe, lege map) - let op: vereist ongeveer 4 GB!

etc...

[ Voor 52% gewijzigd door djeejdjeej op 09-10-2003 18:47 . Reden: invoegen quote ]

• Paultje3181
dit heb ik dus gedaan, maar volgens mij is de ac3 file blijkbaar niet goed. AC3machine speelt hem ook niet af... Ik heb allebei gedaan. Idd eerst zonder de AUDIO_TS te gebruiken, en toen geen geluid, later ook niet met de AUDIO_TS-map... Dus ff checken en een nieuwe AC3 maken, en dan morgenvroeg ff opnieuw proberen. Nu eerst ff mijn social life op peil brengen door te gaan stappen met een maat van me :P

• djeejdjeej
Die AUDIO_TS map moet je ook niet gebruiken. Misschien is er iets mis gegaan met het rippen van de wave en / of daarna met het omzetten naar ac3. Er zijn trouwens ook programma's die alles in één zouden moeten doen...
Ben aan het experimenteren met Sonic DVD Architect. Daar zou je zo de Divx kunnen selecteren en er meteen (na wat uurtjes rekenwerk) een DVD kunnen laten branden. Heb wat weinig tijd op het moment, maar ik heb vandag in ieder geval vast mijn nieuwe HDD binnen van 120 GB. Kan ik wel wat DVD experimenten mee uitvoeren ;)

• Paultje3181
Hoe kan je een ac3-bestand gewoon afspelen? Het enige wat ik kan vinden is topics over AC3 + divx... De wav-file doet het iig goed. En AC3Machine geeft geen fouten aan. Het bestand is ongeveer 114 MB geloof ik, maar als ik op play AC3 druk hoor ik niets.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-09 20:50

Ankh

.Howdy

hoi

ik zit dus nu ook met hetzelfde probleem....
er gaat volgens mij iets fout bij het authoren want als ik met winDVD het bekijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Audio:
    Hardware:
        Audio Device: directsound
        S/PDIF: Present
        Number of speakers: 8
    Stream:
        Type: Dolby Digital (AC3)
        Bitrate: 224 Kbps
        Number of main channels: 2
        LFE Channel: None
        Sampling Frequency: 48khz
        Bits Per Sample: 16
    Output:
        Sample Rate: 48 KHz
        Bits per Sample: 16

dit klopt ongeveer wel.. maar wat het probleem is waarom hij het niet afspeelt is voor mij een raadsel..

iemand dus een oplossing hiervoor?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 09:14

chromeeh

the Gnome

Ik heb dit zelfde probleem....
Ik heb d.m.v Dvd Shrink al meerdere films geripped naar de hd en dan op dvd gebrand en het werkt gewoon. Nu had ik de Dvd van Harry Potter (don't ask) geripped, de menu's doen het gewoon allemaal moet audio, de dvd speler 'ziet' dat er 3 talen op de disc staan (Engels, Duits & Nederlands) en 2 talen subtitles (Engels & Nederlands). De subtitles doen het gewoon, maar in de film doet het geluid het in geen enkele taal....
Is dit nu een probleem van die disc of een 'foutje' van Dvd Shrink :?

Edit:

Probeer eens de dvd te rippen met Dvd Shrink,
en brand 'm vervolgens met Nero. (Hij werkt nu wel met audio :))
(En dan alle files die Dvd shrink maakt in de Video_ts map gooien) :)

[ Voor 20% gewijzigd door chromeeh op 02-12-2003 07:43 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

edit:

Grrrr quote gedrukt i.p.v edit :/

[ Voor 82% gewijzigd door chromeeh op 02-12-2003 07:43 ]

• Ankh

Ankh

.Howdy

ik heb hem nu werkend via de MP2 optie.. best wel apart maar goed :S

ik zal wat jij er vanmaakt eens proberen, resutaat in 20min ;)
[edit]
grappig ik denk laat ik eens bij google proberen met een hele lange naam..

kom ik bij ondertitels.nl uit.. vind ik daar iemand met hetzelfde probleem
het ligt er dus waarschijnlijk aan, dat het geluidsvolume op 0 staat.. ik ga het zo ff proberen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Ankh op 02-12-2003 09:29 ]

• Ankh

Ankh

.Howdy

okay ik krijg het niet voor elkaar, om een wav om te zetten van ntsc naar pal. Dat lukt gewoon niet.... :( best wel waardeloos maarja.. dan doe ik het maar via de mp2 optie.. iets minder kwaliteit maar werkt tenminste
[edit]
kleine correctie nu geeft dvd maestro weer aan dat hij niet goed is (te hoge totale bitrate woei..)

oftewel ik ben nog niet verder... grmbl!

[ Voor 29% gewijzigd door Ankh op 02-12-2003 13:13 ]

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

SCaRaBaeuS schreef op 02 december 2003 @ 12:29:
okay ik krijg het niet voor elkaar, om een wav om te zetten van ntsc naar pal. Dat lukt gewoon niet.... :( best wel waardeloos maarja.. dan doe ik het maar via de mp2 optie.. iets minder kwaliteit maar werkt tenminste
[edit]
kleine correctie nu geeft dvd maestro weer aan dat hij niet goed is (te hoge totale bitrate woei..)

oftewel ik ben nog niet verder... grmbl!
DVD-Shrink al geprobeerd :?

• Ankh

Ankh

.Howdy

heb ik niets aan.
ik heb een avi en wil naar dvd toe...

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

SCaRaBaeuS schreef op 02 december 2003 @ 13:47:
heb ik niets aan.
ik heb een avi en wil naar dvd toe...
Sorry sorry ik dacht dat je een dvd had geripped naar hd toe :)
Maar ik vermoed dat het een codec kwestie is.....
Want voor het (her)coderen van geluid heb je de betreffende werkende codecs nodig, en niet elke codec wil zowel decoden als encoden :X

• Ankh

Ankh

.Howdy

chromeeh schreef op 02 december 2003 @ 14:22:
[...]

Sorry sorry ik dacht dat je een dvd had geripped naar hd toe :)
Maar ik vermoed dat het een codec kwestie is.....
Want voor het (her)coderen van geluid heb je de betreffende werkende codecs nodig, en niet elke codec wil zowel decoden als encoden :X
hmm dat is waar, denk dat ik ff me kazaa codec pack uninstalleer ;)

maar met ac3machine hoeft dat toch helemaal niet (bedenk ik me nu) want daar zit bij besweet het er bij in

[ Voor 12% gewijzigd door Ankh op 02-12-2003 15:01 ]

• Ankh

Ankh

.Howdy

nou ja nog ff een update, maar als je dus met ac3machine / besweet gaat encoderen naar ac3 en daarna bijvoorbeeld laat met nero wave editor is het gewoon een "--------" oftewel geen output! heel apart

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

SCaRaBaeuS schreef op 02 december 2003 @ 23:34:
nou ja nog ff een update, maar als je dus met ac3machine / besweet gaat encoderen naar ac3 en daarna bijvoorbeeld laat met nero wave editor is het gewoon een "--------" oftewel geen output! heel apart
Welke film probeer je te re-coden dan?
Maybe kunt je van je re-code settings ff wat screenies maken :?

• Ankh

Ankh

.Howdy

okay gelukt..
heb me avi gereencoded met tmpegenc met 2pass vbr met een gemiddelde bitrate van 3500bit (kbit kan ook dunno)
daarna heb ik de wav met besweet (via de GUI) omgezet naar PAL wav. Daarna heb ik nog met nero wave editor (en ac3 nero codec) omgezet naar ac3 formaat.. allemaal op dvdmaestro gezet en het werkte in 1 keer. DVDmaestro gaf geen kik over een te hoge totale bitrate ;)

alleen de subs waren een probleem. had een paar tools die zeiden dat ze een converter van NTSC -> PAL hadden maar dat werkte dus niet :s heb het nu via stretch gedaan (subadjust??) werkt perfect :D

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm.. Ik had dit zelfde probleem!
Ik zal het eens gaan proberen op de manier die SCaRaBaeuS hierboven beschrijft.

• Ankh

Ankh

.Howdy

kan het wel ff allemaal op een website zetten wanneer het nodig is :)
maar goed laat maar horen of het werkt. :D

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:39
Hmmz dat is best een rare manier dan , mijn methode: Om een .wav om te zetten naar een .ac3 file gebruik ik altijd AC3MACHINE dit werkt echt heel mooi , je selecteert gewoon je .wav file bij input , en bij output selecteer je .ac3 vervolgens kies je de bitrate (mininmaal 224kps) en kies je voor STEREO (dit omdat die wav toch geen 5.1 geluid is) en als laatste kan je ook nog de frame rate veranderen dit kan je doen door "Change framerate from" aan te finken . Standaard is dit 25 FPS (PAL) en dit zou je dan kunnen converteren naar 23,976 (NTSC) en andersom.

Als laatste klik je gewoon op Give me aC3 (weet niet zeker meer)

Als je ac3 file klaar is moet je hem nog fixen mar besliced

Dit was mijn manier iig :P

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Ankh

Ankh

.Howdy

werkt niet, zoaals ik al eerder heb gezegd. er zit een bug in ac3machine / besweet. de een heeft er wel last van en de andere niet. Het volume wordt namelijk 0 gezet (oftewel geen lijn..)
Dit is de enige andere manier en werkt ook perfect

en trouwens je kan nog wel surround kiezen ;) omdat dan bij je versterker pro logic / dd kan aanzetten dan maakt hij nog een beetje achtergrond er van :)
Pagina: 1