[DIY]Speaker beginner -- Hulp gevraagd.

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik ben nog een complete n00b op DIY speaker gebied en heb nog een setje van 2x3 drivers liggen (hoog-mid-laag). Nu wil ik daar graag een paar mooie boxen van maken, maar heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Op het net staan hele mooie ontwerpen maar die zijn dus geschikt voor een bepaald type driver, en die karakteristieken die op de sites staan word ik ook niet veel wijzer uit. Een simulatieprogramma als WinISD heb ik al een keer geprobeerd maar is op het eerste gezicht erg complex, en vooral geschikt voor subwoofers. Zijn er misschien basisontwerpen te krijgen voor luidsprekerboxen (niet audiofiel natuurlijk ;)) en zo niet, kan iemand mij een beetje op weg helpen met het ontwerpen van boxen?

P.S.: Bij de set drivers zitten de scheidingsfilters al inbegrepen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

JWO

tweeter en mid-toner hoef je niets aan te berekenen, die kun je gewoon in een kleine gesloten kast zetten, maar van die laag driver heb je toch echt thiele-small parameters nodig wil je er een leuke kast omheen bouwen.
Tenminste als je bass-reflex wilt, voor gesloten kast is nog wel wat te proberen.

Heb je misschien voor ons het merk/type van je drivers ?

[ Voor 27% gewijzigd door JWO op 09-10-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

er zijn topics met exact jouw vraag te vinden. Speakers bouwen is lastig, topics zoeken niet.`

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.