Toon posts:

[A7N8X] geluid van normale versie en deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mij doel was om deze maand een geluidskaart te kopen (terratec DMX 6Fire). Helaas is mijn processor doorgebrand en moet ik een proc. mobo en geheugen gaan kopen. Ik heb de topics doorgenomen van de a7n8x maar kwam er niet helemaal achter welke van de 2 (normaal en de deluxe) wat betreft het geluid beter is. Ja heb wel begrepen dat de deluxe beter is, maar is dit dan ook echt de moeite waard? de 2 bordjes schelen best wel wat prijs betreft. Firewire vind ik neit belangrijk en SATA ook niet. Of is dit toch echt beter voor in de toekomst. Kan iemand mijn knoop doorhakken?

edit:

Ik maak muziek op de computer (cubase SX) dus vind het surround en andere troep eigenlijk niet belangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:09 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik zou dan toch voor de duurdere gaan (alhoewel ik niet precies het prijsverschil weet), ik bedoel: anders moet je voor je nieuwe pc twee jaar later weer een heel nieuw mobo kopen, anders kun je deze nog gebruiken. Ik heb zelf een Asus A7V333 en dat geluid is echt slecht. :( en aangezien je ook al een nieuwe geluidskaart wilde kopen...
En als je proc is doorgebrand kun je toch ook alleen een nieuwe proc kopen? :?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

het enige verschil van de deluxe met de gewone A7N8X is Dolby Digital. In chipnaam code: de gewone A7N8X heeft de MCP, en de deluxe MCP-T. Oftewel, als je niet al te extreem hoge eisen zoals die Dolby Digital aan je geluid stelt, dan is een A7N8X prima voor jou :)

Wat betreft firewire / SATA > dat is echt een keus die je zelf moet maken. Je mobo zal zeker langer meegaan, omdat je er nieuwere SATA HDDs dus zonder problemen aan kan hangen, en firewire apparatuur (digicam/dvcam/netwerk/mp3speler) aan kan sluiten. Weeg deze dingen goed af, en je komt heus tot de juiste keus ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oud mobo'tje waar maximaal een 1333 processor op kan. Na dat ik de geluidskaart had gekocht zat ik aan een nieuw systeem te denken. Nu draai ik het dus om. De twee mobo's schelen 40 euro. Als student zijnde is dit best wel veel geld. Als ik echt fire wire nodig heb kan ik altijd nog een kaartje daarvoor kopen. Dan zou ik het dus allemaal doen voor alleen de SATA. En mocht het nodig zijn kan ik hier ook nog een controler kaart voor kopen. Hmmmm Blijft moeilijk dus. Had begrepen dat met een bios update ook de normale versie gewoon op FSB van 200 kan.

Verwijderd

Ik heb al sinds geruime tijd een asus s7n8x non-deluxe, en het bevalt me uitstekend! Wel zorgen dat je een revisie 1.6 of hoger krijgt, die zijn volkomen stabiel.
Mijn barton 2500+ heb ik nu op 3200+ draaien en hij kan nog hoger, maar dat ligt aan de koeling, kortom het mobo bevat goede overclock opties. Het geluid is goed, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik ben nu ook aan het sparen voor een audigy 2 bulk, want nadat ik mijn fsb op 200 had gezet kreeg ik last van "ruis".

Maar dit moederbord zelf beveel ik je van harte aan!

Verwijderd

De deluxe versie heeft als soundchip "soundstorm", komt overal in tests zeer goed uit, en is zelf bijna/of even goed zelfs als de Audigy 2. En als je dan non-deluxe wilt pakken, en later kaartjes kopen voor SATA of firewire, kom je ook aan die 40EUR hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
van die 40 euro koenpje is waar. Maar dan hoef ik het niet nu op te hoesten. Maar als die soundstorm echt veel beter is (en niet alleen het verschil dolby digital), dan is het natuurlijk wel die 40 euro waard. Dan heb je firewire, SATA en een goede geluidskaart.

Verwijderd

Ik heb totaal geen nare dingen over die non deluxe gemerkt, mijn geluid is SUPER, en als ik er een aparte geluidskaart voor moet kopen ga ik toch naar nog een stap hoger als dat die deluxe kan bieden. Dus. De keus moet je uiteraard zelf maken, maar ik denk dat je ten obzichte van je KT7 toch al een MEGA stuk vooruit gaat. uitbreiden kan altijd nog, en je kan denk ik beter investeren in een snellere CPU dan nu in het geluid. Want een 6 kanaals geluidskaart onboard doet echt niet onder voor een 6 kanaals geluidskaart die toevallig dolby digital ondersteund. Bevendien is 99 van de 100 keren niet je geluidskaart die het kwaliteit bepaald, maar eerder je speakers. Echt mooi geluid heb je pas met full range boxen over een goeie versterker zoals je die hebt voor je radio, cd's enz. enz.

Ik heb mijn A7N8X ook via de SP-DIF aansluiting naar mijn versterker staan, en dan heb ik ook FULL DOLBY DIGITAL >:)

Succes met het maken van je keus.

Verwijderd

Topicstarter
Aan m'n boxen ligt het niet. In de toekomst wil ik wel nog mooiere monitor boxen kopen maar dat is een ander verhaal. 40 euro is toch 90 piek en dat is voor een studentje niet niks. Dus ga ik denk ik toch voor de normale versie. Als ik geld genoeg had had ik natuurlijk de deluxe versie gekocht. Wie wil nou niet alle voordelen van de deluxe versie. Maar als ik aan de toekomst denk moet ik nog veel meer upgrades doen :( . Ik denk dat ik er uit ben koop toch lekker de iets mindere a7n8x. Over 2 jaar heb ik vast een vette baan en heb ik 5 top platen uitgebracht ;) en denk er dan heel anders over. Of hebben jullie echt punten dat ik de deluxe versie MOET kopen.
Pagina: 1