• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb sinds ongeveer 2 en een half jaar een Sony MZR-900. Ik gebruik hem dagelijks en helaas is hij de afgelopen weken kuren gaan vertonen. Hij rateld wanneer ik er een MD in doe, en speelt dan vaak slechts 20 seconden waarna hij stopt met spelen en wederom begint te ratelen. Als ik dan heel lang wacht speelt hij het volgende stukje na een minuut of 2 en dan begint hij weer te ratelen. Ik heb hem al open gehad en met een brillendoekje heel voorzichtig in een circelbeweging de lens proberen te reinigen, maar ook dat was tevergeefs.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24

tozzke

aka tozzert

ik vrees dattie aan het sterven is.
Ik zelf heb een MZ-R35 oid gehad (een van die eerste portable md-man's) en die gaf op een gegeven moment dezelfde kuren.
Ik denk niet dat de laser (of aandrijving) vervangen rendabel zal zijn

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 09-10-2003 18:10 ]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

helaas, ik had dat ook meegemaakt (2x). Het is niet zo zeer de lens dat vuil is, maar dat de speler zelf versleten is.

Na de 2e keer nooit meer MD-spelers gekocht, maar gewoon mp3speler gehaald voor 650 gulden toendertijd....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
De mijne (ook sony portable) ratelt als je edit zonder hem weer te stoppen. dus dat ie de TOC nog niet heeft ge-edit ( als je bvb een mark invoegd tijdens het spelen)..
Wel leuk, iedereen kijkt naar je als je in de bus zit, na 10 sec valt je frank dat je md aant het ramellen is. Voor de rest doet ie et prima. Mischien ff testmode aandoen en error codes bekijken...

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 22:18
Mijn MD (Sharp MD-MT 15) begon ook te ratelen op den duur. Ook maakte het bewegen van de pick-up veel herrie. Later kon die zichzelf ook niet meer locken, en moest dat handmatig aan de binnenkant. Ook zaten er soms foute clusters in en was het 10 minuten stil ofzo.
Nu is ie helemaal dood, want het tandwiel dat om het wormwiel zit is gebarsten, en daardoor passen de tanden niet meer in elkaar.

Dat gebeurde ook na 2,5 jaar ofzo... :/

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Tja, een md is veel fragiler dan een gewoon cd-walkman... punt uit. Alles is kleiner en daardor minder stevig...

[ Voor 26% gewijzigd door jvvv op 09-10-2003 21:54 ]

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 16:23
Mijn MZ-R900 (die ik blijkbaar net op tijd verkocht had aan mn pa :P) doet nu ook erg vaag. Ding was toen ik m verkocht +/- een dik jaar oud. Wanneer je opneemt kapt ie er soms gewoon zonder reden mee, en blijft maar bezig met de TOC edit. Hij is er zelfs een keer een uur mee bezig geweest! Ik heb toen de stekker maar uit het stopcontact getrokken, en issie net zo lang doorgerateld tot de batterij leeg was. Ook weigert de remote soms gewoon te doen wat ie moet doen. Zonde, erg zonde, want het was een mooi (en duur!) apparaat. Denk dat jouwe ook niet lang meer zal leven.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Daar ben ik dus ook erg bang voor, naja, dan moet ik toch maar opzoek gaan naar een handig alternatief. Ik ben alleen helemaal happy met een goedkoop, klein medium, de minidisc. Ik houd er niet zo van steeds iets nieuws op te moeten nemen..

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29

DoctorV64

Cosmopoliet

Bekend verhaal, ook mijn MD-recorder/player Sharp heeft op deze manier de geest gegeven. :( Ben me aan het oriënteren op een MP3 speler.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Pagina: 1