[Alcatel] Loopback intern extern probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 21:17
Hallo mede tweakers,

Ik heb een hele tijd geleden mijn speedtouch home omgebouwd tot een pro. En ik heb nu een probleempje.

Het is voor mij de bedoeling dat ik als ik vanuit mijn interne netwerk mijn externe IP intyp dat ik dan naar de goeie pc word geroute. Zoals het vanaf buiten ook goed werkt.

Wat ik dus nodig heb is een soort loopback functie in mijn modem denk ik. Hoe los ik dit op. (ik hoop dat ik het een beetje helder uit gelegt heb)

Alvast bedankt Floren _/-\o_

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

Verwijderd

Dat kan domweg niet.

Waarom wil je dat? Wil je perse op IP gaan? Als het om de hostname gaat, kun je ook je hosts. bestand aanpassen (%windir%\system32\drivers\etc)

• High Quality king
Dat is behoorlijk balen. Nu kan ik dus niet in het admin gedeelte komen van mijn phpBB2 forum. Als ik mijn servername op 10.0.0.152 zet kunnen mensen van buiten af mijn forum niet goed berijken. Gebruik ik mijn extern adres kan ik zelf niet overal bij.

Minder prettig......

Maar toch bedankt

• High Quality king
Is het misschien ook niet mogelijk om het via een routing tabel te doen.

Ik typ mijn externe ip in ----> hij gaat naar 10.0.0.152

Of is dit ook onmogelijk. Ik hoop dat het probleem duidelijk is

Veel dank alvast _/-\o_

Verwijderd

Zoiets is wel te doen. Vergeet even IPtjes en denk aan hostnames. Als jij dat ding host op www.mijncooleforum.nl, dan kun je lokaal op je machine een alias aanmaken in je hosts file welke dat domein doorverwijst naar je interne IP.

Verwijderd

High-Quality-king schreef op 09 October 2003 @ 17:31:

Wat ik dus nodig heb is een soort loopback functie in mijn modem denk ik. Hoe los ik dit op.

Alvast bedankt Floren _/-\o_
Oplossing voor dit probleem is: ga naar de site: www.stayinvisible.com-> view proxys -> selecteer één uit de lijst

Ga in je browser (in mijn geval Explorer) naar: extra-> internet opties-> tabblad verbindingen-> LAN instellingen-> proxyserver aanvinken...

Vul hier de proxy + poort in, die je van eerder genoemde site hebt (eventueel proxy niet gebruiker voor lokale adressen aanvinken) en zie! Je kan je webserver (forum benaderen)...

Je verbinding zal wel trager worden, hoewel er soms erg snelle servers tussen de lijst komen te staan. Succes en als het niet werk dan horen we ut wel...

Voor andere browsers ( ik gebruik deze methode ook vaak onder Mozilla->Linux) geldt een soortgelijke oplossing, alleen staan de instellingen ergens anders.

Verwijderd

Dit ondersteunt je modem inderdaad niet. En dat kun je zelf - helaas - ook niet even toevoegen aan de functionaliteit :)

Het makkelijkst - makkelijker nog dan die proxy - is om een entry in je hostsfile te zetten. Zie ook de eerste reply van De Generaal. Je zet de volgende regel in dat bestand onder eventuele bestaande entries:
code:
1
http://mijnforum.nl [tab] 10.0.0.152

Dan zal hij vanaf jouw computer http://mijnforum.nl altijd naar dat interne IP-adres resolven.

Toen ik nog een phpBB-forumpje draaide deed ik het ook altijd zo :P

Maar de beste mogelijkheden zijn wel gegeven, en je moet er nu wel zelf uit zien te komen ;) Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.