Toon posts:

[ASP] Alternatieve autonummering en ASP Debugger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezich met het maken van een intranet omgeving in asp.
Ik maak hier bij gebruik van een access database. Om mijn gegevens correct uit te kunnen lezen moet er in de collom "Regel" altijd achter een volgende nummers staan. Deze nummers worden automatisch in gevult bij het aan maken van een nieuw reccord.

RecRegel = rs("Regel")
Nregel = RecRegel + 1

Voorbeeld: van tblGroep1

ID plaatje Regel
40 p1.jpg 1
41 p2.jpg 2
42 p3.jpg 3
50 p9.jpg 4
54 p9.jpg 5

Als ik een reccord verwijder dan sluiten de nummers in de collom Regel niet meer aan.

Weet iemand een stukje asp code of een ander manier om er voor te zorgen dat als er een reccord wordt verwijderd, de collom "Regel" op nieuw wordt hernummert.

Of is er een manier om doormiddel van een stukje asp code de autonummering te resetten.

En weet iemand of er een Debugger is voor ASP, waarmee je zo als in Visual Basic door de code kunt lopen en break points kunt zetten.

Al vast bedankt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Weet iemand een stukje asp code of een ander manier om er voor te zorgen dat als er een reccord wordt verwijderd, de collom "Regel" op nieuw wordt hernummert.
1. Wat is het nut hier van? :?
2. Je kan in je SQL statement vast wel een tellertje oid aanmaken.
edit:

Ja dus. Google, 1e link.
En weet iemand of er een Debugger is voor ASP, waarmee je zo als in Visual Basic door de code kunt lopen en break points kunt zetten.
Google --> http://www.bykeyword.com/pages/detail11/download-11543.html

[ Voor 101% gewijzigd door gorgi_19 op 09-10-2003 17:12 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 10:50
hoewel ik bij de laatste link moet zeggen dat ik weinig geluk heb gehad met deze debugger.

maargoed, mijns inziens geeft internet explorer toch ook aardige ASP foutmeldingen terug?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• gorgi_19

gorgi_19

party42 schreef op 09 October 2003 @ 17:21:
hoewel ik bij de laatste link moet zeggen dat ik weinig geluk heb gehad met deze debugger.

maargoed, mijns inziens geeft internet explorer toch ook aardige ASP foutmeldingen terug?
Klopt, alleen mis je dan de breakpoints, welke erg handig zijn; zeker als dat gaat icm met het bekijken van de inhoud van variabelen. :)

Verwijderd

hmm.. Wazigheid. Waarom zou je ingodsnaam zoiets willen.
Volgens mij is het makkelijker als je gewoon een andere benadering zoekt voor je probleem.
Het is ook handig om gewoon een Array te bouwen met alle info erin waarbij de regel gewoon de positie in de array is (+1) . makkelijk zat

p = Recordset.getRows(); // dit is even pseudo
var col = (p.ubound(1)+1);
var arr = p.toArray();
arr[0 tot col] = eerste row
Daarna increment je de array pointer gewoon met het aantal cols
countertje bijhouden en klaar!

(ik ben in te huren, 10 euro per uur :P )

• gorgi_19

gorgi_19

Mja.. SQL Kan het ook; goede antwoord staat in de eerste link, en die is gratis.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie oplossingen. Ik ben er in middels al een oplossing gevonden.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Als je die ook wilt posten, dan kan iemand die de search gebruikt dat misschien ook gebruiken, en wij zijn ook benieuwd..

• gorgi_19

gorgi_19

Jaspertje schreef op 10 October 2003 @ 10:04:
Als je die ook wilt posten, dan kan iemand die de search gebruikt dat misschien ook gebruiken, en wij zijn ook benieuwd..
Zou me niets verbazen als die gebaseerd is op
reader suggested the following query:

SELECT emp_id, lname, fname, job_id,
(SELECT COUNT(*) FROM employee e2 WHERE e2.lname <= e.lname AND e2.job_id = 10) AS rownumber
FROM employee e
WHERE job_id = 10
ORDER BY lname

This is an interesting option that bears a little closer scrutiny. It runs a count of records that have lname less than or equal to the current lname value. This works as long as lname is unique. Otherwise you get duplicate row numbers. Let's rewrite this using the primary key:

SELECT emp_id, lname, fname, job_id,
(SELECT COUNT(*) FROM employee e2 WHERE e2.emp_id <= e.emp_id AND e2.job_id = 10) AS rownumber
FROM employee e
WHERE job_id = 10
ORDER BY emp_id

Notice that I also had to change the ORDER BY clause. The row number field will always be in the order of the primary key. In summary this is a good solution if you have a field that uniquely identifies a record AND you want to order by that record. Thanks for the feekback kind reader.

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
ivm dat debuggen in asp :

vaak zijn kleine dingen al handig, bijvoorbeeld :

code:
1
2
3
4
Sub Debug(strShow)
  Response.Write strShow
  Response.End
End Sub

In gevallen dat je met SQL statements ofzo zit te werken die verkeerd gaan moet je gewoon ff die sub aanroepen en je bent handig aan het debuggen. Zo van die kleine functies gooi ik meestal in debug.inc.asp ofzo...

[ Voor 3% gewijzigd door codemann op 10-10-2003 10:07 ]

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
gebruik het errObject zou ik zeggen, zit er niet voor niks in :)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

autonummering:

Selecteer de rij met identificatie uit de database en doorloop deze totdat je een gat krijgt. Dit heb ik ook al geprogrammeerd om me KEYS een beetje normaal te houden. Hij zoekt gewoon waar een gatje hangt en maakt een ID met die waarde aan..

Krijg je zoeits als (dit is geen code slechts een indicatie_
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
rs = Select ID from tblPlaatje

var teller
teller = 1
var done
done = false
while not RS.eof and not done
if RS.get <> teller then
 newID = teller
else
 teller = teller + 1
end if

Zoiets heb ik in gedachten. heb nog wel een concreet voorbeeld ergens. neem maar contact op met me....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 12:54 ]

Pagina: 1