Windows XP doet het TOTAAL niet meer

Pagina: 1
Acties:

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Beste mensen,

Allereerst sorry voor het gebruik van hoofdletters in de topictitel, maar ik zit echter met een ernsitg probleem. Zoals al uit de titel blijkt, werkt mijn XP dus niet meer. Waarom niet? Vanmmiddag deed mijn computer vaag. Ik d8, laat ik eens dat programma wat aan het kloten was ( Norton Antivirus 2004) verwijderen. Dus ik naar configuratie scherm, echter dat ging niet. Ik kreeg een prompt met dat de opgegeven bestandsnaam niet gevonden kon worden, en of ik dan uit een lijst iets wilde selecteren. Dat ging dus niet, alle .exe pakte ie niet. Dus ik rebooten. Dom, want nu pakte hij helemaal niks meer. Er werden van de gebruikersnaam maar 2 programma´s gestart, hij herkende niks meer, en ik kon niks openen. Ik dus naar Taakbeheer, kon niks uitvoeren. Kon wél nog door mappen bladeren om te zoeken naar de toepassing die ik wilde uitvoeren, maar dat lukte ook niet. Ik kon niet meer naar systeemherstel, in de lijst programma´s liet ie niks zien, ik kon dus helemaal niks. Ik denk, veilige modus opstarten. Ik doe dat, zelfde probleem, kon nog steeds niks. Toen d8 ik, ik boot vanaf bootcdrom, drie keer raden, die deed het dus ook niet! Ik kreeg een foutmelding, waarbij de fout zich kennelijk in C:/Windows/System32/ntxxx.dll (ik weet niet meer wat er op die x-en stond.) Ik zelf ben ten einde raad. Iemand een oplossing?

Tsja, dat is het probleem dus....Heeft er iemand een oplossing?

Comp: Dell Dimension 8250, 256 MB RAM, WD600BB HDD, Ati Radeon 9700 Pro. ( Ik denk niet dat de rest ertoe doet.)

Verwijderd

tja, misschien maar gewoon gezellig gaan herinstalleren?

Verwijderd

als het je al lukt om deze install ooit weer aan de praat te krijgen blijf je een ontzettend brakke install houden. gewoon een formatje en hij is weer helemaal fris.

eerst F5, dan ALT-S 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:07 ]

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Lijkt op een virus...
Backuppen (Als dat nog gaat lukken) en herinstall vrees ik.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• oli4100
  • Niet online
nou herinstall vind ik niet erg, maar ik heb dus geen backup, hoe zou ik dat nog moeten maken, en hoe format ik em dan???

• cdgrit
HD tijdelijk in een andere PC hangen om te backuppen. Of een andere HD in je PC hangen en kopiëren via DOS promptje.

Verwijderd

oli4100 schreef op 09 oktober 2003 @ 17:10:
nou herinstall vind ik niet erg, maar ik heb dus geen backup, hoe zou ik dat nog moeten maken,
extra hd erin en knoppix booten
en hoe format ik em dan???
met de XP cd :?

Verwijderd

Een raar probleem inderdaad, het kan misschien het Swen virus zijn, als je de bestanden hebt verwijdert van Swen, kan je inderdaad geen een Exe bestand meer uitvoeren.

Ik weet niet of het helpt, maar succes.

Check de symantec website voor hulp, als het zo is.

• oli4100
  • Niet online
cdgrit schreef op 09 October 2003 @ 17:13:
HD tijdelijk in een andere PC hangen om te backuppen. Of een andere HD in je PC hangen en kopiëren via DOS promptje.
Al gedaan, en je vergeet wat: DOS prompt is ook een .exe, maw: werkt dus niet. Anders had ik dit natuurlijk wel gedaan.

Formatten met de XP cd...hoe, want hij werkt niet als ik met dat ding boot, en het werkt ook niet als ik em in Windows erin stop en ergens op probeer te klikken, wat dus niet kan

[ Voor 22% gewijzigd door oli4100 op 09-10-2003 17:30 ]

• cdgrit
oli4100 schreef op 09 October 2003 @ 17:28:
[...]
DOS prompt is ook een .exe, maw: werkt dus niet. Anders had ik dit natuurlijk wel gedaan.
Ik bedoelde eigenlijk via een bootdisk in DOS komen ofzo... Dat werkt vast nog wel.

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 17:14:
Een raar probleem inderdaad, het kan misschien het Swen virus zijn, als je de bestanden hebt verwijdert van Swen, kan je inderdaad geen een Exe bestand meer uitvoeren.

Ik weet niet of het helpt, maar succes.

Check de symantec website voor hulp, als het zo is.
Ik heb even gekeken, maar de enige remedie tegen dat virus is een tool downen en dan bepaalde instructies volgen. En aangezien ik die tool niet kan runnen, heeft dat dus vrij weinig zin.

HDD heb ik dus al bij andere pc erbij gestopt, echter dat werkte niet, de HDD werd volstrekt niet herkend... :?

[ Voor 10% gewijzigd door oli4100 op 09-10-2003 17:39 ]

Verwijderd

oli4100 schreef op 09 oktober 2003 @ 17:28:
[...]
Formatten met de XP cd...hoe, want hij werkt niet als ik met dat ding boot,
dan issie stuk. andere cd regelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:38 ]

Verwijderd

Dos prompt kan ook een .com zijn, je hebt CMD.exe en command.com.

HEt is inderdaad een virus, welke de bestandextentie .exe ergens anders aan koppelt. Om dit te verwijderen heb je geen tools nodig, je moet alleen wel in het register kunnen.

De truuk is (als je PC nog zou draaien) om je regedit.exe te hernoemen naar regedit.com en dan de koppeling voor de .exe terugzetten naar hoe hij moet staan.

• oli4100
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 17:38:
[...]

dan issie stuk. andere cd regelen.
Dat denk ik ook weer niet, hij geeft alleen een foutmelding, maar bij mijn weten is ie niet stuk, hij is namelijk nog nooit gebruikt tot nu.... Misschien als ik eerst met DOS boot, dan bestanden overzet, vervolgens format C: doe, en dan boot vanaf die cd kan het misschien...? Iemand die die kan bevestigen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
van de NAI site (www.nai) kan je een .inf file downloaden die de verandering van Swem weer ongedaan maakt (en ja die .inf file kan je nog wel runnen :P )

zo heb ik het ook opgelost namelijk (niet bij mezelf!)

A wise man's life is based around fuck you

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
misschien heb je ntfs op die xp-harddisk? (ik ken oli4100, hij zit nu op zijn win98 machine te werken)? dan herkent win98 het idd niet volgens mij. Is daar misschien een trucje voor, om die ntfs te omzeilen? want als je dan met knoppix gaat booten heb je daar volgens mij ook niet veel aan, want linux herkent ook geen ntfsschijven, toch? en wat voor foutmelding geeft ie precies bij die bootcd?

[ Voor 37% gewijzigd door The Evil Brain op 09-10-2003 18:04 ]

Verwijderd

linux kan ntfs lezen, schrijven is nog expirimenteel

je kan ook ntfs4dos downloaden.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

The Evil Brain schreef op 09 October 2003 @ 17:59:
misschien heb je ntfs op die xp-harddisk? (ik ken oli4100, hij zit nu op zijn win98 machine te werken)? dan herkent win98 het idd niet volgens mij. Is daar misschien een trucje voor, om die ntfs te omzeilen? want als je dan met knoppix gaat booten heb je daar volgens mij ook niet veel aan, want linux herkent ook geen ntfsschijven, toch? en wat voor foutmelding geeft ie precies bij die bootcd?
Om van die NTFS schijf te lezen zou je Partiotion Magic (een beetje een recente als het kan) proberen. Daar zit een explorer in namelijk. Zo heb ik het een keer gedaan. In dat explorertje kun je bestanden kopieren en dan kun je ze plakken waar je wil. Erg handig voor de noodbackupjes.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• The Evil Brain
aha, dat wordt dus gewoon met knoppix booten als beide hd's erin zitten, en dan maar slepen geblazen :+
cybersteef schreef op 09 October 2003 @ 18:06:
[...]

Om van die NTFS schijf te lezen zou je Partiotion Magic (een beetje een recente als het kan) proberen. Daar zit een explorer in namelijk. Zo heb ik het een keer gedaan. In dat explorertje kun je bestanden kopieren en dan kun je ze plakken waar je wil. Erg handig voor de noodbackupjes.
ehm, dan zou je Partition Magic toch eerst moeten installeren? en dat kan toch niet meer?

[ Voor 72% gewijzigd door The Evil Brain op 09-10-2003 18:08 ]

Verwijderd

Niet echt, knoppix mount NTFS alleen read-only...

//edit
oh, je bedoelt natuurlijk het veilig stellen van de data. |:( Ja dat kan idd met knoppix..

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:08 ]

• Zwelgje
WinPE cdrom op de kop tikken bij een OEM leverancier

WinPE=Windows XP Preinstallation Edition

die kan ntfs lezen en schrijven vanaf een bootable cdrom

Verwijderd

Beetje overkill voor een home user, dan kun je nog beter de knoppix kernel hercompilen met NTFS write support aan. Kost je 20 minuten en een CD-tje..

• oli4100
  • Niet online
The Evil Brain schreef op 09 October 2003 @ 18:07:
aha, dat wordt dus gewoon met knoppix booten als beide hd's erin zitten, en dan maar slepen geblazen :+

[...]

ehm, dan zou je Partition Magic toch eerst moeten installeren? en dat kan toch niet meer?
Bas, neem dan morgen Knoppix mee, en dan gaan we aan t einde van de dag naar mijn huis en dan proberen we t. Ik ga t zo direct nog een keer proberen om met die schijf erbij via Taak uitvoeren te doen

• tstrik
  • Laatst online: 15-08-2021
Knoppix liveCD erin en je data hiermee veilig stellen.
Daarna formateren en opnieuw installeren.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• The Evil Brain
of cdrwtje...

maar dat is toch niet nodig? ik bedoel, knoppix kan wél ntfs lezen als ik het zo lees. En die andere hd is Fat, dus daar kan wel gewoon op geschreven worden.

offtopic:
oli4, dat had ook met msn gekund :/

[ Voor 16% gewijzigd door The Evil Brain op 09-10-2003 18:15 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 12:50

boesOne

meuh

En er is ook nog ntfsdos van sysinternals.com
ntfs read only acces onder dos [in de gratis versie dan.. ].. klein progje past op bootdiskje..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
-boesOne- schreef op 09 oktober 2003 @ 20:24:
En er is ook nog ntfsdos van sysinternals.com
ntfs read only acces onder dos [in de gratis versie dan.. ].. klein progje past op bootdiskje..
Dit is ook zoiets, en bevat tevens een filemanager :
NTFS Reader DOS Boot Disk provides read access to NTFS drives from the MS DOS environment. It supports long filenames as well as compressed and fragmented files. NTFS Reader for DOS allows you to preview the files on NTFS and copy them from NTFS to FAT volumes or network drives.

NTFS Reader for DOS is a FREEWARE
zwelgje schreef op 09 October 2003 @ 18:08:
WinPE cdrom op de kop tikken bij een OEM leverancier

WinPE=Windows XP Preinstallation Edition

die kan ntfs lezen en schrijven vanaf een bootable cdrom
WinPE is heel makkelijk zelf te maken met Bart's PE Builder. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Nielson op 09-10-2003 22:30 ]

• Zwelgje
Nielson schreef op 09 oktober 2003 @ 22:26:
WinPE is heel makkelijk zelf te maken met Bart's PE Builder. :)
PE Builder is not a Microsoft product and does not create Microsoft Windows Pre-installation Environment ("WinPE").

:?

• The Evil Brain
nou, 't is met Knoppix gelukt om de bestanden van de NTFS-schijf te slepen naar de FAT-schijf. Pfieuw. Nu alleen nog formatteren :+

• oli4100
  • Niet online
Het is gelukt, na Knoppix dus een volledige format met verse XP erop. Het enige rare is, hij zegt na dat ie t BIOS heeft ingeladen, dat ie de HDD niet kan vinden, maar als ik dan met F1 continue, dan doet start ie vervolgens gewoon XP op. Vaag....Ik heb BIOS update al gedaan, iemand nog een idee??

• Zwelgje
oli4100 schreef op 10 October 2003 @ 22:16:
Het is gelukt, na Knoppix dus een volledige format met verse XP erop. Het enige rare is, hij zegt na dat ie t BIOS heeft ingeladen, dat ie de HDD niet kan vinden, maar als ik dan met F1 continue, dan doet start ie vervolgens gewoon XP op. Vaag....Ik heb BIOS update al gedaan, iemand nog een idee??
waarschijnlijk je raid bios die geen hdd's kan vinden want ze zijn aangesloten op je andere IDE controller

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook gehad,
het betreft het bestand: ntdos.krnl ofzo of ntkrnl.dos. ;).
Ookal installeer je je pc opnieuw, bij mij blijft het virus terug komen, ik run Norton & Zonealarm.
Veel succes als het je nog lukt, en anders hoor ik wel hoe je het hebt opgelost ;).

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 23:17:
Ookal installeer je je pc opnieuw, bij mij blijft het virus terug komen, ik run Norton & Zonealarm.
Veel succes als het je nog lukt, en anders hoor ik wel hoe je het hebt opgelost ;).
dan heb je

a) brakke Norton
b) brakke firewall,
c) bijzonder naieve gebruiker achter de pc (no offense)

en waarom niet de XP firewall, die is in 99% van de gevallen afdoende :?

met een goede AV en firewall zou je gewoon geen problemen meer moeten hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 10-10-2003 23:18 ]

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 23:17:
ik denk dat je ntoskrnl.exe bedoelt ;) Maar het lijkt me erg vreemd dat dat virus de hele tijd terugkomt, ook als je de pc formatteert. Misschien een mailtje/bestandje waar het in zat en dat je de hele tijd opnieuw opent? :?
zwelgje schreef op 10 October 2003 @ 23:12:
[...]

waarschijnlijk je raid bios die geen hdd's kan vinden want ze zijn aangesloten op je andere IDE controller
dat is errug vreemd, want hij deed het eerst wel namelijk, zonder problemen. En (volgens mij) zit er op dat hele moederbord niks van raid oid.

[ Voor 24% gewijzigd door The Evil Brain op 10-10-2003 23:23 ]

Pagina: 1