Zelf een 19" rack maken, maar hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 4.875 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-07 11:00
Hallo,

Ik wil graag zelf een 19" rack amken voor weinig geld :*) . Maar ik weet nog niet hoe ik het moet doen en waaraan ik moet denken.

Want hoe bevestig je een 19" apparaat in een normaal rack ? Is dat gewoon een boutje met een moertje erachter ?

Ik wil het rack ongeveer 40CM hoog hebben. Of is dat te laag ? Want ik wil er een HUB in doen (5CM hoog) Me chello moden wil ik eigenlijk in/op/onder/naast het rack bevestigen. En me router (Sweex) wil ik in het rack die doe ik op een plankje. En ik ben van plan om er een Server in te maken voor Roaming profiles en nog een server voor me chatbox enzo.

En heeft iemand mischien tekeningen met afmetingen enzo.

Waar ik nog over moet denken met hoe en wat ik het doe:
1) Ventilatie
2) Stroomvoorziening
3) Ingebouwde rangeer panelen voor de draden
4) Dat ik makkelijk een netwerkkabel er bij kan doen, dus dat ik niet heel het rack naar voren moet halen
5) En mischien nog ingebouwd licht ;)

Die 2 computer die ik erin wil plaatsen zijn geen 19"kasten. Dus doe ga ik ook zelf maken. Daar kan ik dus geen afmetingen over opgeven. En waar i keigenlijk ook nog mee zit is als ik er een computer in plaats server ofzo. Hoe ik dan ooit netwerkkabals, vga , keyboard enz erin kan prikken. Wat me eigenlijk ook wel mooi lijkt is een monitor bovenin maken. En dan ook nog een ingebouwde sitch waarmee ik kan kiezen tussen de server en die andere computer. Maar dna zal het rack wel hoger moeten.

Ik hoop dat ik dit topic goed heb gedaan wantm ijn andere topic zijn niet zo goed :'( Als ik iets fout doe zeg het me ff dan wijzig ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 23:14
Man man, wat haal je jezelf op de hals. Zelf een 19" cabinet past absoluut in de "tweaker" filosofie maar om compleet volgens de geldende normen een 19" cabinet te maken vereist een hele hoop denk-, plan- en handwerk. Je bent een tijdje zoet en loopt het reeele risico dat je voor de hoeveelheid tijd, materiaal en moeite die je erin investeert ook wel een hele rits 2e hands kasten had kunnen kopen.

Maar goed, als je het helemaal zelf wilt gaan doen kun je je eigen maten en methodiek van plaatsen bepalen. Je hoeft strikt genomen niet eens 19" als maat aan te houden omdat je het toch zelf maakt.

Misschien niet de tweaker mentaliteit; maar op marktplaats.nl vind je patch- en rackcabinetten voor een habbekrats. Gewoon zoeken naar een 22U kabinet of oude patchkast van Rital of iets in die geest.

Succes ermee!

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk dat dit maar ff naar OH moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47187

Kijk op marktplaats en dergelijke.
19" racks 2e hands is niet echt veel vraag na.

Zoals jij het beschrijft klinkt het allemaal meer als een kast waar je je meuk in douwt trouwens.... terwijl racks juist zo handig zijn omdat je veel computers/switches/enz... kunt stabelen zonder dat het veel ruimte kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Mijn hub is wel 19" en die wil ik er ook in dus aan 19" maten meot ik me wel houden. En een rack op marktplaats kost minimaal 40 euro. En thuis hebben we tog nog een vracht hout waar we nix mee doen en volgende week heb ik herfst vakantie dus dan kan ik het proberen. proberen kan tog geen kwaad.

BTW wat is OH ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Overige Hardware :)

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72530

Rubie_Online schreef op 09 October 2003 @ 16:27:
Mijn hub is wel 19" en die wil ik er ook in dus aan 19" maten meot ik me wel houden. En een rack op marktplaats kost minimaal 40 euro. En thuis hebben we tog nog een vracht hout waar we nix mee doen en volgende week heb ik herfst vakantie dus dan kan ik het proberen. proberen kan tog geen kwaad.

BTW wat is OH ?
Overige Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Maar dit valt tog wel onder Custom case. Wnat als dit topic niet gesloten word ik en ik tog nog een paar goede reacties krijg. Dan ga ik het maken en als het af is dan ga ik die 19" behuizingen maken voor die computers en dat is al helemaal custom case en dan kan ik meteen pics plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Laatst online: 18:32

MaNdM

1000-dingen-doekje

Anoniem: 47187 schreef op 09 oktober 2003 @ 16:20:
Kijk op marktplaats en dergelijke.
19" racks 2e hands is niet echt veel vraag na.

Zoals jij het beschrijft klinkt het allemaal meer als een kast waar je je meuk in douwt trouwens.... terwijl racks juist zo handig zijn omdat je veel computers/switches/enz... kunt stabelen zonder dat het veel ruimte kost.
Ben ik het mee eens, een 19" rack heeft alleen nut als je ook inderdaad veel 19" spullen hebt. Verder mag je de kosten niet onderschatten. Ik heb 3 jaar in een bouwmarkt gewerkt dus ik weet ongeveer wat je daar zou kunnen krijgen.

wat je wel kan krijgen

• Profielen met gaten
• Schanieren voor de deur
• Hoekprofielen
• Rolsystemen voor lade's
• Zwenkwieltjes

wat sowiezo nog ontbreekt

• Glazen deur
• Zijpanelen
• Bevestigingsmateriaal voor kabelwerk
• Bodem en bovenplaat

Ik mis natuurlijk nog meer onderdelen in de lijst, maar om enkel een indicatie te geven van de hoeveelheid moeite die ermee gepaard gaat is dit voldoende.

Nogmaals, zoek even naar een 2e handse welke je desnoods gaat repareren.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Als het echt 19 inch moet worden en je een beetje wilt afkijken bij anderen:
[search=19 inch rack]
Google: 19" rack @ Imagesearch
Zo kom je bijv. deze site tegen: http://www.indocomp.com alwaar bij veel producten een technische tekening van de uitvoering bijstaat (ook van de andere producten, dus die site is wel een bezoekje waard).

Maar ik denk dat het in jouw geval handiger is om een custom rack te maken ivm jouw eigen maatvoering (al wordt airflow dan wel een onderwerp om extra in de gaten te houden) of uit te gaan van 2e hands rackapparatuur (zie schroot/ijzerhandelaren @ Gouden Gids).

Als rack is hout nog wel enigszins te doen, maar het houdt wel veel meer warmte vast als metaal omdat het niet 'de warmte doorstraalt'.

Wat betreft bekabeling: neem eens een kijkje in de installatie handleiding van mijn hub, daar staat precies uitgelegd hoe normaal de bekabeling in een 19" rack verloopt: http://www.alystel.com/ca...m2000/Data/Install/10.pdf (pag. 45 + 47 -> patchpanels)

Ter voorbeeld een Rackmount lowprofile PC indeling: http://www.trimapintl.com/RMS1U20-ATX-02.html

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 10-10-2003 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
MaNdM schreef op 09 oktober 2003 @ 16:31:
[...]

Ben ik het mee eens, een 19" rack heeft alleen nut als je ook inderdaad veel 19" spullen hebt. Verder mag je de kosten niet onderschatten. Ik heb 3 jaar in een bouwmarkt gewerkt dus ik weet ongeveer wat je daar zou kunnen krijgen.

wat je wel kan krijgen

• Profielen met gaten
• Schanieren voor de deur
• Hoekprofielen
• Rolsystemen voor lade's
• Zwenkwieltjes

wat sowiezo nog ontbreekt

• Glazen deur
• Zijpanelen
• Bevestigingsmateriaal voor kabelwerk
• Bodem en bovenplaat

Ik mis natuurlijk nog meer onderdelen in de lijst, maar om enkel een indicatie te geven van de hoeveelheid moeite die ermee gepaard gaat is dit voldoende.

Nogmaals, zoek even naar een 2e handse welke je desnoods gaat repareren.
Ik hoef er geen Glazen deur in. En het meeste kan ik tog wel van hout maken ? En dat hebben we thuis tog zat, en scharniertjes hebben we thuis ook wel. we zijn nu bezig met het "Werkhok" op te ruimen (Daar ligt allemaal gereedschap hout en dergelijke) en wat je daar allemaal tegen komt pffff. Dus ik dnek dat ik niet zo snel naar de bouwmarkt moet voor iets.

@Eus Ik heb gezocht maar alleen in CM gedeelte en op google maar ik kon nix/weining vinden. Maar die tekenig is erg handing Thnx

[ Voor 9% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 09-10-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 19:44
> kost minimaal 40 euro.

Gast, zie het eerst maar es voor minder te bouwen... Het materiaal zal echt niet zo duur zijn, zeg 25 euro?? maar een gezond mens werkt niet voor 1 euro per uur en je bent er ECHT wel 2 dagen mee bezig hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Ik heb volgende week tog vakantie. En dan is me vader ook weer blij dat er wat hout uit het werkhok is verdwenen.......

@euss Ik snap je topic niet. Ik bedoel al je bij de computer alle aansluitingen an de achterkant hebt. Hoe kna je dna ooit iets veranderen ? Want alles zit potje dicht. En als ik er nou een paar Ventilatoren in doe. Dan is het warmte probleem opgelost.

Waarvoor zou ik rolsystemen nodig hebben voor de lades ? En zwenkwieltjes hebben we thuis ook nog wel, hoek profielen ook,.

En bovenkanten zijkanten onderkanten enz kan ik tog van hout maken :?

[ Voor 77% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 09-10-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-07 15:46

Shuriken

Life is all about priorities

Ik ben al eens aan het kijken geweest om zoiets zelf te maken. Maar om alleen al aan echt 19 " profiel te komen is al lastig.

Hier: http://www.stagemaster.nl/lijst/onderdelen/12.htm hebben ze wel profiel. Maar dat is niet het reguliere wat je in een normale rackkast gebruikt. Er zitten iets minder gaatjes in zeg maar.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 11:01
Alle 19" onderdelen zijn gewoon (in verhouding) enorm duur. Een metertje stansprofiel (voor de boutjes en moertjes) zit zo al aan de 5 euro per meter. Met nog een paar van die onderdelen ben je al snel over de 100euro heen, en 50uur ben je er minimaal mee bezig. Als je het goed en netjes wilt doen dan he, een brok schroot kan iedereen in elkaar klussen ;)

Kijk dan toch eens op marktplaats, 2 willekeurige racks die ik tegen kwam:
- http://www.marktplaats.nl...zingen/13007.htm?oudei=60
- http://www.marktplaats.nl...zingen/13115.htm?oudei=30
Daar kan je zelf toch niet tegen klussen? Het is veeeeeeeeel mooier, het kost uiteindelijk minder, degelijker, en je hebt er minder werk aan. Beter kan het toch niet in het leven zeg ik :p

edit:
Dat stansprofiel van de persoon hier boven mij bedoel ik inderdaad, dat is net als alle andere onderdelen gewoon flink aan de prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Rickbv op 09-10-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Shuriken schreef op 09 October 2003 @ 16:48:
Ik ben al eens aan het kijken geweest om zoiets zelf te maken. Maar om alleen al aan echt 19 " profiel te komen is al lastig.

Hier: http://www.stagemaster.nl/lijst/onderdelen/12.htm hebben ze wel profiel. Maar dat is niet het reguliere wat je in een normale rackkast gebruikt. Er zitten iets minder gaatjes in zeg maar.
Dat kan ik tog ook wel van hout maken ? Of is dat te slap ? En we hebben nog wel metalen/ijzeren hoekprofiel. Is het mogenlijk om daar zelf eventueel een 19" profieletje van te maken ? Niemand die hierop kan antwoorden ? :|

Euhm,, ik ben 14 en zit nog op school :r Ik heb (nog) geen baantje. Dus veel geld heb ik nou ook weer niet. En proberen kan altijd. Maar dan heb ik eerst wel een paar goeie tips nodig :) en ik moet het eerst ff uitwerken.

[ Voor 23% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 09-10-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Laatst online: 18-07 23:14
Rubie_Online schreef op 09 October 2003 @ 16:52:
[...]

Dat kan ik tog ook wel van hout maken ? Of is dat te slap ? En we hebben nog wel metalen/ijzeren hoekprofiel. Is het mogenlijk om daar zelf eventueel een 19" profieletje van te maken ? Niemand die hierop kan antwoorden ? :|

Euhm,, ik ben 14 en zit nog op school :r Ik heb (nog) geen baantje. Dus veel geld heb ik nou ook weer niet. En proberen kan altijd. Maar dan heb ik eerst wel een paar goeie tips nodig :) en ik moet het eerst ff uitwerken.
Zelfs als je 14 bent kun je in de herfstvakantie met: (vul maar in; auto's wassen, gras maaien, whatever) voldoende cash binnentrekken om zo'n tweedehands kast te scoren. Van hout maken is wel leuk maar wordt uiteindelijk toch een "Hatsjie-KRAK" oplossing.

Waarom haal je niet gewoon een stellingkast waar je alle meuk inzet?

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Ik ben op dit moment bezig om een patch kast te maken van MDF plaat. ALs hij af ik zal ik wel een en ander posten.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 11:01
HaveBlue schreef op 09 oktober 2003 @ 19:58:
[...]

Zelfs als je 14 bent kun je in de herfstvakantie met: (vul maar in; auto's wassen, gras maaien, whatever) voldoende cash binnentrekken om zo'n tweedehands kast te scoren. Van hout maken is wel leuk maar wordt uiteindelijk toch een "Hatsjie-KRAK" oplossing.
Goed plan zeg ik, zoek gewoon eens een baantje voor een week? Als het je niet bevalt kun sowieso je altijd stoppen. Die tijd was je anders toch kwijt geweest met bouwen enzo, en nu kun je er iets goeds voor kopen wat er over 5 jaar misschien nog wel staat. Ik ben bang dat dat met een houten 'krot' niet gaat lukken...

Trouwens, even iets heel anders, waar heb jij een 19" rack voor nodig. Je wilt eigenlijk alles erin zetten dat vooral niet 19" is :p Kun je dan niet beter gewoon een custom-op-maat-gemaakt-houten-kastje bouwen waar alles precies in past?

[ Voor 18% gewijzigd door Rickbv op 09-10-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Rickbv schreef op 09 October 2003 @ 21:07:
[...]

Goed plan zeg ik, zoek gewoon eens een baantje voor een week? Als het je niet bevalt kun sowieso je altijd stoppen. Die tijd was je anders toch kwijt geweest met bouwen enzo, en nu kun je er iets goeds voor kopen wat er over 5 jaar misschien nog wel staat. Ik ben bang dat dat met een houten 'krot' niet gaat lukken...

Trouwens, even iets heel anders, waar heb jij een 19" rack voor nodig. Je wilt eigenlijk alles erin zetten dat vooral niet 19" is :p Kun je dan niet beter gewoon een custom-op-maat-gemaakt-houten-kastje bouwen waar alles precies in past?
Jullie hebben gelijk ik geef het toe (8> Het enigste wat egt 19" is bij mij is me HUB. Maar ik ge dan maar een soort custom kast maken :D En zelf had ik ook wel verwacht dat het niet zo lang zal meegaan maar proberen kan geen kwaad.

@endeavor Heb je over dat al een Topic lopen ? Zo ja ff url geven. En zo niet mischien mag je een CIP starten in het CM gedeelte CIP is Casemod In Progress. Maar hou me op de hoogte eventueel via mail

Graag ff reageren op offtopic. Omdat ik heb overdreven vindt om daarvoor een nieuw topic te openen (is er eigenlijk wel eens een groter offtopic message geplaatst ?) Niemand die wil reagerne op mijn offtopic message ?? :'(

offtopic:
Maar weet eimand wat voor baantje ik kan doen op 14-jarige leeftijd ? Want ik heb een poosje rkanten gelopen. Maar dat vond ik een complete ramp.
Ik doe nu elektro techniek op school en ik heb laatst een klant geholpen bij de Gamma (Gewoon als klant en klant geholpen).Alleen toen zei iemand je zou over een poosje vbij de Gamma kunnen werken. Maar ik denk dat ik daar nog te jong voor ben :'( . Ik woon in almere, in Almere heb je wel een computer winkel Hardware Outlet www.hardwareoutlet.nl het zou me wel leuk lijken om daar te werken. Of zou ik daar ook te jong voor izjn. Want dit jaar moet ik ook nog stage lopen 1 weekje ofzo. En dan hoeft het niet per se bij een bedrijf te zijn in de sector elektrotechniek. Maar het gaat erom dat je in het egte bedrijfsleven terecht komt en dan zou ik daar wel willen stage lopen. Beetje overbodig dat stage maarja. Dus weet iemand ies wat ik kan doen ??

[ Voor 12% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 10-10-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
@ endeavor Hoeveel heb je nu al af ? Wat zijn je maten ? Hoe heb je het geregeld met stroomvoorziening en ventilatie ? Heb je egte 19" hookprofiles of hoe heb je dat anders gemaakt ? Kan je al pics posten ? Wat ga je erin zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-07 15:46

Shuriken

Life is all about priorities

offtopic:
echt <- schrijf je zo! en dus niet met een g

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:28
Dat 19" profiel heb ik gewoon bij Van Hoven in Amersfoort gehaald.
kost ongeveer e10/2meter.
Als ik straks thuis ben maak ik wel even n foto van mijn eigen rackje.
Je hebt trouwens de keus uit gaatjesprofiel (waar je de moeren in vastklikt) of n profiel waar de moeren los in hangen.
Ik gebruik zelf de eerste, welke het meest gebruikelijk en makkelijk is.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Ik kan niet wachten op de foto's 8)
Shuriken schreef op 10 October 2003 @ 17:39:
offtopic:
echt <- schrijf je zo! en dus niet met een g
offtopic:
Sorry ben MSN en daar schrijft iedereen "egt". Is dat hier een probleem als je in internet/sneltaal schrijft ? BTW Iemand nog reactie op mijn offtopic message ?

[ Voor 11% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 10-10-2003 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Haha, ik kom ook uit almere, als 14 jarige (ik ben overigens 18) is het zeker moeilijk werk te vinden ja, zeker bij een pc-boer.

Hardware outlet is een waardeloze winkel. Ik had ook gesolliciteerd, ze geven niet eens aan dat ze wat ontvangen hebben of iets dergelijks. Verder is het een prut winkel.

Wat je zou kunnen proberen is bij compunier of nog een jaartje w8en..

[ Voor 4% gewijzigd door Race Eend op 10-10-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:47
Rubie-The-Sysop schreef op 10 October 2003 @ 17:54:
Ik kan niet wachten op de foto's 8)

[...]

offtopic:
Sorry ben MSN en daar schrijft iedereen "egt". Is dat hier een probleem als je in internet/sneltaal schrijft ? BTW Iemand nog reactie op mijn offtopic message ?
offtopic:
Hier wordt over het algemeen verwacht dat je normaal Nederlands (ABN :P) tikt :)

Ik ben ook wel geïnterreseerd in die pics, ik zit er ook wel langer over na te denken om thuis zo'n rack te bouwen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Race Eend schreef op 10 October 2003 @ 17:59:
Haha, ik kom ook uit almere, als 14 jarige (ik ben overigens 18) is het zeker moeilijk werk te vinden ja, zeker bij een pc-boer.

Hardware outlet is een waardeloze winkel. Ik had ook gesolliciteerd, ze geven niet eens aan dat ze wat ontvangen hebben of iets dergelijks. Verder is het een prut winkel.

Wat je zou kunnen proberen is bij compunier of nog een jaartje w8en..
Ohw, ik woon in Almere-Buiten. En om nou elke dag dat ik werk helemaal naar stad te fietsen heb ik ook niet echt zo zin in. Maar waar zou ik anders kunnen werke nwat ook leuk zou zijn en waar ik eventueel nog was kan opsteken voor case-modding, computers enz. Maar stel ik kom bij compuniet te werken. Wat ozu ik dan moeten doen ?

offtopic:
Okey ik zal proberen om normaal nederlands te tikken. Maar het kan zijn dat ik af en toe in sneltaal zal tikken. Maar als ik daar later achter kom, dan gebruik ik even de edit knop :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 10-10-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tja, dat is jouw keuze natuurlijk, zelf woon ik ook in almere buiten, maar het is best pittig om wat te vinden op het moment.

Zelf ben ik aan het solliciteren bij mycom, in amsterdam.

Als je bij een pczaak komt te werken zul je pc's moeten bouwen, mensen adviseren, email beantwoorden etc. (maar je zal minimaal 15 á 16 moeten zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Mijn patch kast is nog niet af. Hij is gemaakt van 22mm MDF plaat verstevigt met aan de binnen kant nog een 22mm plaat die in delen is. Daartussen komen geleiderailsen )afkomstig van deurrailsen= staal) vertitaal te staan. De kast zelfs is 2m hoog (incl wiel) 70cm diep en 54.4cm breed (mocht niet breder vanwege ruimte gebrek).
Op die geleiderailsen schroef ik lades, gewoon standaard witte met een wieltje bij de DHZ , deze kun je er uit halen. De pics zitten nog in mijn digicam en ze zijn een beetje tegroot om nu direct te posten.

oja Mijn schatting van de prijs is ongeveer e200.

In de kast komen 5 19" 4u rackmounts te hangen met de rest van mij apperatuur (printer, router, switch, KVM, Scanner).

Het is wel een heel karwei om zo'n kast te maken. Soms denk ik wel had ik maar een stalen patch kast gekocht dan was ik sneller klaar geweest. Anderzijds hoe had ik zo'n patch kast thuis moeten krijgen vanuit het zuiden des lands (woon in Heerhugowaard).

Als de kast af is dan open ik wel een topic met alles er op en er aan ook de valkuilen en bedenkingen.

[ Voor 4% gewijzigd door endeavor334 op 10-10-2003 22:30 ]

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-07 12:20
[quote]Shuriken schreef op 09 oktober 2003 @ 16:48:
quote]

Bij een beetje goed gesorteerde muziek(instrumenten!)zaak kun je zonder problemen aan fatsoenlijk 19" profiel komen. Zowel het spul wat in je link staat als "vrije" rails, waar je zelf de afstanden kunt bepalen tussen de te monteren apparatuur. Wat hiervoor de goede naam is weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Race Eend schreef op 10 October 2003 @ 18:32:
Tja, dat is jouw keuze natuurlijk, zelf woon ik ook in almere buiten, maar het is best pittig om wat te vinden op het moment.

Zelf ben ik aan het solliciteren bij mycom, in amsterdam.

Als je bij een pczaak komt te werken zul je pc's moeten bouwen, mensen adviseren, email beantwoorden etc. (maar je zal minimaal 15 á 16 moeten zijn..)
Ok bedankt voor de info.

@endeavor Als ie af is. Wil je me dan een e-mail sturen met een link naar je topic. Je kan je e-mail sturen naar sysopje@chello.nl.

En dit topic kan van. Gesloten worden. Hoe werkt dat ? Moet ik een bericht plaatsen in schop een modje ?

[ Voor 21% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 12-10-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94708

Weet je wat ik zou doen?!
Ik zou zo'n ouwerwetse stelling opzoeken bij de kringloop...
Je weet wel, zo'n kast van 4 hoekprofielen met een heleboel gaatjes, en een paar planken.
Kort de planken in tot 19 inch, en je hebt een 19 rack...
In de goede kleur, je kan hem zo hoog / laag maken als je maar wilt, en er zitten genoeg gaatjes in...

Ik denk dat je er niet eens voor hoeft te betalen, want wie wil er nog zo'n ding in de schuur hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Anoniem: 94708 schreef op 12 oktober 2003 @ 13:29:
Weet je wat ik zou doen?!
Ik zou zo'n ouwerwetse stelling opzoeken bij de kringloop...
Je weet wel, zo'n kast van 4 hoekprofielen met een heleboel gaatjes, en een paar planken.
Kort de planken in tot 19 inch, en je hebt een 19 rack...
In de goede kleur, je kan hem zo hoog / laag maken als je maar wilt, en er zitten genoeg gaatjes in...

Ik denk dat je er niet eens voor hoeft te betalen, want wie wil er nog zo'n ding in de schuur hebben...
Wow, Is wel een super idee _/-\o_ Ik kom ook redelijk vaak bij kringloop winkels. Maar dan moet ik er alsnog veel aan versleutelen. Maar dan zal ie wel steviger zijn. Hey, bedankt voor je idee. En als ik er 1 heb gekocht. Vraag ik om een cip in het cm gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Maar hoe kan dit topic nou worden gesloten ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Rubie-The-Sysop schreef op 12 October 2003 @ 19:55:
Maar hoe kan dit topic nou worden gesloten ? :(
Daar heb je zelf niks over te zeggen, ik zie ook geen reden waarom dat zou moeten.
Een slotje wordt alleen gezet als dat nodig is.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93070

btw.. een 19" PC kast maken is ook niet het makkelijkste...

Kijk hier maar eens even. das dus mijn 19" pctje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Anoniem: 93070 schreef op 12 October 2003 @ 20:08:
btw.. een 19" PC kast maken is ook niet het makkelijkste...

Kijk hier maar eens even. das dus mijn 19" pctje..
Ik heb het doorgelezen. Maar ik weet niet of ik er wat aan heb. Maar toch bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 13-10-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Ik ben dus vandaag naar de kringloopwinkel in lelystad geweest. Maar heb niks gevonden :( Maar ik heb wel bij de Aldi een Medion TV-Kaart gekocht voor 45 euro met afstandsbediening.

Ik ga denk ik morgen maar plannen maken. Voor een alternatief 19" rack. Maar ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 22:33

raswic

It is I

Misschien is niet helemaal het juiste topic maar ik vind het ook geen nieuw topic waard.

Ik heb een tweede hands rack gekocht en nu wil ik een kast op de kop tikken.
Ik vraag me alleen af hoe zo'n kast in een rack bevestigd wordt. Het rack zelf is vrij stevig, het bestaat uit vrij dikke profielen.
Wordt zo'n 19 inch kast alleen aan het profiel aan de voorkant gehangen?
Of mis ik in mijn kast een tweede profiel aan de achterkant? (Zoja, waar kan ik die kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Volgens mij kan je alleen maar aan de voorkant bevestigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Voor zover ik weet zit er een rails in, waaraan je de kast bevestigd. Anders zou het volgens mij niet zo lang blijven hangen. Zie ook bij de foto's van Tweakers.net, over de plaatsing van Atlastoch?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
lol ik ga misschien bij com4 werken,(hoop dat het doorgaat, ik krijg nog telefoon) en ik ben 15, maar gewoon goed zoeken, dan lukt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 22:33

raswic

It is I

Blijft een 70 cm diepe 1U server ook alleen aan de voorste rail hangen dan?

Dat zal me een fiks moment opleveren. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
darkdesign schreef op 14 October 2003 @ 18:14:
lol ik ga misschien bij com4 werken,(hoop dat het doorgaat, ik krijg nog telefoon) en ik ben 15, maar gewoon goed zoeken, dan lukt het wel
Waar ligt com4 ? En waar woon jij ? En als je wordt aangenomen wil je me dan op de hoogte houden met wat je allemaal moet doen enzo ? E-mail kan je sturen naar sysopje@chello.nl

Ik ga nu ff me Paint :o proberen om een design te maken voor mijn alternatieve 19" rack

@raswic Wil je ff wat pics posten ? graag van binnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 14-10-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Ik heb een ontwerp gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Custom%20made%2019%20inch%20rack.jpg

Het enige nadeel is als ik iets uit de server wil vervangen erbij zetten ofzo. Moet ik hem helemaal uit elkaar halen :( Dus mischien heeft iemand hier nog een idee voor ?

Die bovenste is Server1 daaronder de HUB en daaronder Server2

BTW: Mischien wel handige info.

Server1, die wordt gebruikt (nu nog niet maar in de toekomst wel). Voor "Raoming Prfiles" dus op welke computer je inlogt je hebt altijd dezelfde instellingen. En hij zal woden gebruikt als Fileserver. Dus dat ik niet op elke computer dingen moet instaleren.

Server2, die wordt gebruikt voor de chatbox. Er komt 3X IRC op om 3 chatboxen open te houden met verschillende scripts. Er komt een FTP-Server op. en mischien nog wat meer proggies. ohw ja van Server2 zal regelmatig de besturing worden overgenomen. Dit gebeurt met Netmeeting extern bereuablad.

Beide server zijn P1 en AT voeding. Maar bij server1 kan ik ook ATX gebruiken maar weet niet of ik dat zal doen.

[ Voor 60% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 15-10-2003 13:35 . Reden: toegevoegd waarvoor server's wordt gebruikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Niemand ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Ik heb misschien nog wel wat staan voor je. Dat is een oud tafelmodel 19" rack met een kap eromheen. Als ik me niet vergis heeft dat ding een binnenhoogte van ongeveer 25cm-35cm.
Zou je met gemak een tweetal pc's, switch en een modem in moeten kunnen bouwen.
Ik kan je momenteel geen foto toemailen, het ding staat bij mijn ouders. Als je em wilt hebben krijg je er een hele zooi profielen en accessoires bij, waarmee je vast wel een en ander kunt doen. Ik gebruik het spul voor een gedeelte zelf, maar dan nog blijft er enorm veel over. er zit aan de achterzijde nog een ventilator in geloof ik. Kleur is oranje, maar een busje verf doet wonderen.
Ik woon zelf in Zoetermeer, je zult wel moeten regelen dat je het ophaalt.
Voordeel van dit rack is dat je als het ware van voren alles eruit kunt schuiven, maar je kunt ook aan de achterkant naar binnen.
Ik vraag 20 pleuro voor wat je meeneemt, omdat ik weet dat het voor een casemod gebruikt gaat worden (de kast alleen kostte me destijds iets van 200 gulden). Enige aanvullende eis is dat Phreak wel toestemming geeft voor een CiP en dat je die dan ook laat zien!!!!

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 23544 op 16-10-2003 11:17 . Reden: de kast alleen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Anoniem: 23544 schreef op 16 October 2003 @ 11:16:
Ik heb misschien nog wel wat staan voor je. Dat is een oud tafelmodel 19" rack met een kap eromheen. Als ik me niet vergis heeft dat ding een binnenhoogte van ongeveer 25cm-35cm.
Zou je met gemak een tweetal pc's, switch en een modem in moeten kunnen bouwen.
Ik kan je momenteel geen foto toemailen, het ding staat bij mijn ouders. Als je em wilt hebben krijg je er een hele zooi profielen en accessoires bij, waarmee je vast wel een en ander kunt doen. Ik gebruik het spul voor een gedeelte zelf, maar dan nog blijft er enorm veel over. er zit aan de achterzijde nog een ventilator in geloof ik. Kleur is oranje, maar een busje verf doet wonderen.
Ik woon zelf in Zoetermeer, je zult wel moeten regelen dat je het ophaalt.
Voordeel van dit rack is dat je als het ware van voren alles eruit kunt schuiven, maar je kunt ook aan de achterkant naar binnen.
Ik vraag 20 pleuro voor wat je meeneemt, omdat ik weet dat het voor een casemod gebruikt gaat worden (de kast alleen kostte me destijds iets van 200 gulden). Enige aanvullende eis is dat Phreak wel toestemming geeft voor een CiP en dat je die dan ook laat zien!!!!
Dat aanbod kan ik moeilijk afstaan. Maar ik zal eerst ff met me ouders overleggen. (Heb laatst al die 19" hub gekoct en die Medion TV-Kaart) En hij moet natuurlijk opgehaald worden. Maar je hoort nog van me in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rubie-The-Sysop schreef op 16 October 2003 @ 14:11:
[...]

Dat aanbod kan ik moeilijk afstaan. Maar ik zal eerst ff met me ouders overleggen. (Heb laatst al die 19" hub gekoct en die Medion TV-Kaart) En hij moet natuurlijk opgehaald worden. Maar je hoort nog van me in ieder geval bedankt.
Mijn mailadres staat in mijn profiel. Ik zal als ik bij mijn ouders ben een en ander exact opmeten. Als ik het 19" rack pak wat ik hier naast me heb staan is de rackhoogte 30cm. volgens mij is die andere ook zoiets, de kast is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
[quote]
Als je em wilt hebben krijg je er een hele zooi profielen en accessoires bij, waarmee je vast wel een en ander kunt doen. quote]

Wat voor accessoires als ik vragen mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat bevestigingsmaterialen en schroeven en zo. Anders kun je nog vrij weinig met dat ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
Ik doe het niet :( Maar verkoop je hem nu op marktplaats of laat je hem staan ? Want anders ozu ik hem nog in de toekomst kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik laat em voorlopig nog staan...
Pagina: 1