2 Geluidskaarten tegelijkertijd gebruiken -> mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:03
Hoi,

Ik hoop dat deze goed staat, en anders hoop ik dat een modje em wilt verplaatsen.

Ik heb een TVkaart (die Medion MD2819 van de Aldi) en die moet een soundlink hebben met je geluidskaart. Helaas heeft mijn geluidskaart (Trust 5.1) geen Line In, maar nu zit hij in de 'Mic in'. Ik weet niet hóe gezond dit is dus denk dat het prettiger is om hem in m'n onboard geluidskaart te stoppen (die is aangesloten op m'n stereo) en daar wél in de line in.

Maar kan ik beide kaarten tegelijkertijd gebruiken? Want ik merkte dat dat niet zo 1,2,3 lukte.

Is er anders geen andere optie?

Als er nog gegevens nodig zijn hoor ik dat wel.
Bedankt

Verwijderd

ik denk dat het niet zo'n probleem is als je em in de mic in doet, volgens mij werkt dat op precies dezelfde manier als de line-in. Ik zou het alleen niet doen als je rare pieptonen of stroing of zo krijgt. Ik gebruik de mic in van mijn sounblaster live ook weleens als line-in. Meerdere geluidkaarten zorgt alleen maar voor driver en irq problemen.

• descon
  • Laatst online: 27-07 12:10
Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 16:43:
ik denk dat het niet zo'n probleem is als je em in de mic in doet, volgens mij werkt dat op precies dezelfde manier als de line-in. Ik zou het alleen niet doen als je rare pieptonen of stroing of zo krijgt. Ik gebruik de mic in van mijn sounblaster live ook weleens als line-in. Meerdere geluidkaarten zorgt alleen maar voor driver en irq problemen.
Wil prima , heb hier een terratec en een hercules fortissimo

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Moet op zich gewoon kunnen, meeste combinaties kaarten (of onboard) werken wel.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
microfoon is vaak mono en versterkt signaal, daarom kan het misschien wat minder klinken. Je hebt op sommige geluidskaarten ook wel es een jumpertje oid erop zitten waarmee je kan regelen of de input gewoon line-in is of microfoon-in. Misschien dat je dat in de handleiding kunt vinden of op de kaart zelf. Of anders zit er ook nog wel es een interne line-in op de kaart (net zoiets als cd-audio aansluiting dus). Misschien dat je daar zelf iets mee kan fabriceren door er een 3.5mm female plugje aan te maken.

[edit] op de trust site zie ik bij zo'n 5.1 kaartje (ik weet niet welk model jij hebt) het volgende staan:
Omschakelbare microfoon- en line in-aansluitingen
Dus ik zou iig ff in de handleiding kijken of jouw kaartje dit ook kan, en zo ja, hoe (jumpers, tooltje oid).

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 09-10-2003 17:00 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Al vraag ik me af waarom je een Trust kaartje gebruikt zonder line-in. Ik weet niet welke je heb, maar kan me voorstellen dat je of de line-in al ingebruik heb of dat dat ding het echt niet heeft.
In dat geval lijkt me dat je onboard geluidskaart dezelfde kwaliteit als een Trust kaartje kan produceren.
Zover ik weet maakt Trust namelijk geen hardware accellerated geluidskaartjes, dus qua performance mis je niets. Mogelijk dat het geluids/ruisverhouding aangenamer is bij de Trust.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

of dat kan? er zijn zelfs DJ mix proggies die 2 geluidskaarten NODIG hebben :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 16:57 ]

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 09:19
man ik draai hier zonder probs 2 geluidskaarten, et enige wat je moet doen is zorgen dat je standaard geluidskaart staat ingesteld bij geluiden in het configuratiescherm en je moet zorgen dat het tv proggie gebruik maakt van de juiste geluidskaart, allemaal alst goed is in te stellen.
mocht dat niet werken zet dan je onboard als standaard en stel bij elk ander programma de andere geluidskaart in als standaard

[ Voor 19% gewijzigd door EnsconcE op 09-10-2003 17:20 ]

• Sypher
EnsconcE schreef op 09 October 2003 @ 17:18:
man ik draai hier zonder probs 2 geluidskaarten, et enige wat je moet doen is zorgen dat je standaard geluidskaart staat ingesteld bij geluiden in het configuratiescherm en je moet zorgen dat het tv proggie gebruik maakt van de juiste geluidskaart, allemaal alst goed is in te stellen.
mocht dat niet werken zet dan je onboard als standaard en stel bij elk ander programma de andere geluidskaart in als standaard
Klinkt logisch...
Het prog kan dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/netvisions/soundcards.JPG

Dus dat is mogelijk :) Alleen ik zat te denken kán ik niet op een of andere manier de line in van de losse gebruiken en dat dan outputten via de andere soundcard.. klinkt raar maar kan dat?

Verwijderd

nee... je kan ze nooit gecombineerd gebruiken, zelfs de gamepoorten niet

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 23:32 ]

• Palomar
  • Niet online
heb je mijn tip ook nog geprobeerd of heb je daar overheen gelezen?

• EnsconcE
netvisions schreef op 09 October 2003 @ 21:14:
[...]

Klinkt logisch...
Het prog kan dit:

[afbeelding]

Dus dat is mogelijk :) Alleen ik zat te denken kán ik niet op een of andere manier de line in van de losse gebruiken en dat dan outputten via de andere soundcard.. klinkt raar maar kan dat?
nee dat is niet mogelijk, misschien nog wel met een workaround door een audio programma laten op te nemen en vervolgens direkt via de ander laten afspelen alleen zou je dat ongelofelijk veel hd ruimte kosten. Misschien kan google hier ook wel een antwoord op geven.
Palomar schreef op 09 October 2003 @ 23:33:
scheelt je misschien ook een hoop geouwehoer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb een onboard en een audigy Plat.ex en werken perfect met elkaar. Omdat ik mn mic niet goed krijg te werken op die audigy staat hij op mn onboard, alle geluiden lopen verder via de Audigy.

Ik heb bij de configscherm de "opname" bron op mn onboard gezet, en "uitvoer" bron op de audigy, blijkt gewoon te werken.

Daarbij kan ik vaak per programma aangeven (winamp, skaletracker) welke geluids kaart hij moet gebruiken. (zo heb ik CS via mn audigy, maar winamp via mn onboard->stereo)

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 10-10-2003 12:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sypher
Palomar schreef op 09 October 2003 @ 23:33:
Sorry, ik heb het niet gezien, maar ik ga er eens naar kijken! :)

• Sypher
Palomar schreef op 09 oktober 2003 @ 16:53:
microfoon is vaak mono en versterkt signaal, daarom kan het misschien wat minder klinken. Je hebt op sommige geluidskaarten ook wel es een jumpertje oid erop zitten waarmee je kan regelen of de input gewoon line-in is of microfoon-in. Misschien dat je dat in de handleiding kunt vinden of op de kaart zelf. Of anders zit er ook nog wel es een interne line-in op de kaart (net zoiets als cd-audio aansluiting dus). Misschien dat je daar zelf iets mee kan fabriceren door er een 3.5mm female plugje aan te maken.

[edit] op de trust site zie ik bij zo'n 5.1 kaartje (ik weet niet welk model jij hebt) het volgende staan:

[...]

Dus ik zou iig ff in de handleiding kijken of jouw kaartje dit ook kan, en zo ja, hoe (jumpers, tooltje oid).
Afbeeldingslocatie: http://download.trustreseller.com/_images/products/large/12949-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://download.trustreseller.com/_images/products/large/12949-1.jpg

Zo te zien jumpers, of niet ?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

nee, geen jumpers, dat zijn je interne connectoren voor je cd/aux whatever dingen. Zou er geen jumper opzetten ;)

maar lijkt met wel software matig te kunnen. (zelfde bij die onbaord dingen, kan je ook hele in/uitgang instellen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Palomar
  • Niet online
5.1.7 Aansluiten overige apparatuur
Extern stereo apparaat (walkman, discman, cassette-recorder):
Om analoog geluid op te nemen van een extern stereo apparaat naar uw computer,
sluit deze aan op de Line-in ingang van uw geluidskaart (C-1,fig.1). Indien u reeds
een center speaker heeft aangesloten, moet deze éérst uit de multi-functionele Linein
ingang (C-1,fig.1) verwijderd worden. Na de opname kunt u deze weer terug
aansluiten, zodat u weer 5.1 geluid kan afspelen.
staat in de handleiding (http://download.trust.com/manuals/12/12949-nl-cm-2.pdf) van de 511 5.1 SOUND EXPERT SURROUND op de trust site. Ik weet niet of je die kaart hebt, maar er staan 2 5.1 kaarten op de trust site, dus grote kans dat dit jouw kaartje is (plaatje is hetzelfde als plaatje dat je hierboven hebt neergezet). Komt er dus op neer dat je de line-in niet kunt gebruiken als je een 5.1 speaker setje gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 10-10-2003 17:32 ]

• Sypher
KarreMania schreef op 10 October 2003 @ 17:12:
[...]

nee, geen jumpers, dat zijn je interne connectoren voor je cd/aux whatever dingen. Zou er geen jumper opzetten ;)

maar lijkt met wel software matig te kunnen. (zelfde bij die onbaord dingen, kan je ook hele in/uitgang instellen).
Jawel :) volgens de docu zit d'r een plekkie voor jumpers :)
Palomar schreef op 10 October 2003 @ 17:30:
[...]

staat in de handleiding (http://download.trust.com/manuals/12/12949-nl-cm-2.pdf) van de 511 5.1 SOUND EXPERT SURROUND op de trust site. Ik weet niet of je die kaart hebt, maar er staan 2 5.1 kaarten op de trust site, dus grote kans dat dit jouw kaartje is (plaatje is hetzelfde als plaatje dat je hierboven hebt neergezet). Komt er dus op neer dat je de line-in niet kunt gebruiken als je een 5.1 speaker setje gebruikt.
Die heb ik ja, dat klopt.. Ik heb op de line-in nu m'n Center Speaker, maar ben bang dat het maar via de mic. in moet blijven lopen.. totdat iemand een beter idee heeft :P Misschien een of ander programma'tje :)

Verwijderd

Ik heb een probleem met het doorlussen van het geluid vanaf de TV-kaart naar mijn (onboard) geluidskaart.
Althans, het doorlussen zelf wil wel werken alleen krijg ik geen geluid!
;)

Ja ik lach wel maar ik kan wel huilen!
:'(

Kan iemand me helpen brainstormen?

Doorluskabeltje zit nu tussen Line out van TV-kaart en Line in van me geluidskaart.
Mijn boxen hangen gewoon aan de Line out van me geluidskaart.
Alle volumes gechecked maar ik denk echt alles goed ingesteld te hebben.
(Al doorgrond ik de instellingen niet helemaal).

Als ik mijn boxen aan Line out van de TV-kaart hang heb ik wel gewoon geluid.

Wat kan het zijn?

Driver probleem?
Kabeltje stuk?
Of waarschijnlijk gewoon een instelling...

Wie o Wie kan me helpen?
n®s

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blauwe aansluiting=Line-in

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

Nee, blauw bij mij is Back-out... oftewel voor een dolby surroundje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 20:55:
Ik heb een probleem met het doorlussen van het geluid vanaf de TV-kaart naar mijn (onboard) geluidskaart.
Althans, het doorlussen zelf wil wel werken alleen krijg ik geen geluid!
;)

Ja ik lach wel maar ik kan wel huilen!
:'(

Kan iemand me helpen brainstormen?

Doorluskabeltje zit nu tussen Line out van TV-kaart en Line in van me geluidskaart.
Mijn boxen hangen gewoon aan de Line out van me geluidskaart.
Alle volumes gechecked maar ik denk echt alles goed ingesteld te hebben.
(Al doorgrond ik de instellingen niet helemaal).

Als ik mijn boxen aan Line out van de TV-kaart hang heb ik wel gewoon geluid.

Wat kan het zijn?

Driver probleem?
Kabeltje stuk?
Of waarschijnlijk gewoon een instelling...

Wie o Wie kan me helpen?
n®s
En kan ik het ook andersom proberen?
dus boxen aan tv-kaart hangen en doorluskabeltje tussen line out van geluidskaart en line in van tvkaart?

windows stuurt geluid naar de geluidskaart dus zou je dat door kunnen lussen op deze manier toch?

• EnsconcE
welke tv kaart heb je?
heb je ook naar de instellingen van het programma zelf gekeken?

Verwijderd

EnsconcE schreef op 16 februari 2004 @ 01:18:
welke tv kaart heb je?
heb je ook naar de instellingen van het programma zelf gekeken?
Het werkt reeds!
B)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 16:56 ]

Verwijderd

Howdy,

Ik zet hier mijn post neer zodat ik geen newe topic hoef te beginne. Ik heb dus een vaag probleem met mijn onboard soundmax op de asus k8v mobo met een audigy 2 erin.
Heb ze allebei goed geinstalleerd en onboard staat aan in de bios.
Als de audigy 2 drin zit dan drukt die de onboard soundmax weg die niet meer te gebruiken is :?
Op me ouwe comp met een MSI moederbord wekt dit prima en ik kan gewoon bepalen welke soundcard ik gebruik voor bepaalde apps.
Ik vind het dus heel vaag dat dit niet op mijn asus k8v moederbord wil werken of kan het simpel weg niet op de k8v? :(

Iemand met een oplossing/verklaring?? Danke!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:44
Als je zeker weet dat je bios de onboard geluidskaart altijd heeft aanstaan, dan heb je ws gewoon pech. M'n Nvidia Soundstorm en een Audigy willen ook niet tegelijk aangestuurd worden.

iRacing Profiel

Pagina: 1