Toon posts:

AMD met 3D problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vrijdag bezit ik een MSI K7t pro 2 bord met duron 700 alles loopt prima in windows tot het moment dat ik ook maar iets met 3d wil doen, dan hangt m'n systeem volledig. Een kennis had ditzelfde probleem met een Asus a7v en een Athlon 800, met een Duron 600 had hij geen probleem.
Zijn er meerdere mensen met dit probleem en is dit op te lossen of is die duron gewoon kaduuk en moet ik effe een nieuwe halen?
Voor de volledigheid m'n systeem:
- MSI K7t pro-2
- Duron 700
- Diamond viper 770
- 128 mb
- SB128
- adaptec 2904
- dynalink pci modem
- standaard troep die altijd in een pc zit

Bedankt alvast
mzzl

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Hoe bedoel je "hangt"
- Krijg je een zwart beeld
- Blijft het bestaande beeld hangen
- BSOD

Als je een zwart beeld krijgt, moet je de standaard PnP monitor installeren (bijv. 1024*768@75Hz)
Bestaande beeld dat blijft hangen ligt aan DirectX. Een oudere versie doet het (vaag genoeg) wel.
Zet in de BIOS PnP OS op disabled en maak een memory hole aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zwarte schermen krijg ik niet, het beeld bevriest, en m'n systeem reageerd nergens meer op.
Ik draai win me, een vorige directx heb ik nog niet geprobeerd (jer gaat er vanuit dat de laatste wel oke is)
Waarom zou ik een standaard pnp monitor selecteren? Doen de instellingen met de specifieke instellingen het niet goed (voor sony g420)?

Bedankt voor je reactie,
memory shit in bios nog niet uitgeprobeerd.
mzzl

Verwijderd

heb je win2000? Dan moet je ff een registry patch van AMD installeren. Het helpt echt. Moet ff zoeken naar de link...

Mmmm, sorry, WinME. Oké, installeer dan ff minimaal een 300W voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat met die MSI-bordjes een 300 watts voeding niet nodig was, of was dat alleen voor de classic bordjes?
anyway ik heb dus een 250 wattsvoeding dus dat zou het probleem kunnen zijn, 3d vraagt idd meer power.
c-ya

Verwijderd

:P ik heb ook een msi k7t pro2 gekocht en een duron (750mhz). Ik heb ook zo'n configuratie zoals jij. Ik had toen ook nog een voeding gekocht van 300WATT. Zo'n 95 piek gulden. Het wordt aangeraden om een 300WATT te gaan gebruiken als je met een AMD processor werkt zoals een athlon of een duron.

Mijn systeempje loopt uitstekend....

tnt2
20GB harddisk
256mb 100HMZ
netwerk kaart
SBlive
TV-kaart RAVE

ps. ik heb alleen last van die stemmetje van mijn moederbord tijdens het opstarten :(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Lijkt idd op een 'te weining watt' probleem. Ik heb hier een PII mb met sind kort ook een Viper en heb precies hetzelfde probleem (3d sluit af of vriest stil met bewegende muis in beeld). Dit komt door gebrek aan wattjes.. Ik denk dat al je probs over zijn als je een nieuwe voeding hebt!

(In mijn geval is het wat lastiger, omdat mijn AGP poort niet genoeg energie levert. 1 van de eersten met AGP. Asus P2L97 staat bekend als niet samenwerkend met TNT. Moet wat solderen, maar ga gewoon voor nieuwe vulling van mijn kast)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
je hebt idd een soortgelijk systeem als ik, ik vermoed dan ook dat het goed aan die voeding kan liggen, zal vanavond ff een 300 watt proberen, als dat helpt zal ik dat ff posten. Dus in principe is een 300 watts voeding nog steeds nodig voor een duron/athlon?
Snap ik misschien ook waarom die pc van die kennis hetzelfde probleem had met een athlon 800 en niet met een duron600 want die laatste gebruikt misschien net zoveel minder dat het 3d gebeuren wel stabiel loopt.
mzzl

Verwijderd

Het is AANGERADEN om een voeding van 300 watt te gaan gebruiken!!!! Maar ken genoeg mensen die gewoon met een 235watt voeding een athlon 900 + geforce2 gebruiken (en nog stabiel ook!!).

welke bios versie heb je eigenlijk?
vanaf versie 1.6 draait de tnt-kaart + Win Me wat stabieler. Ik draai win98+win2000.

ps.
Heb jij ook zo'n last van die stemmetje van je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo maar weer,

Ik draai, zoals je boven kon lezen win me,
biosversie? geen idee, mbord is pas sinds vrijdag uit de doos en van 't weekend had ik weinig tijd, heb in ieder geval nog niets getweakt of ge-upgrade want ik wil 'm eerst stabiel hebben zonder er iets aan gedaan te hebben.
Tsja die stemmetjes, ik heb die dus niet, doen die het alleen met een pc speaker of zo, die heb ik namelijk ook niet want dat vind ik nogal een onzinnig ding. Verder heb ik m'n pc op m'n versterker en zolang ik geen games doe heb ik meestal m'n versterker gewoon op de cd staan, dus.....

Tot zo
mzzl

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Op maandag 04 december 2000 13:59 schreef MCSET het volgende:
Ik dacht dat met die MSI-bordjes een 300 watts voeding niet nodig was, of was dat alleen voor de classic bordjes?
anyway ik heb dus een 250 wattsvoeding dus dat zou het probleem kunnen zijn, 3d vraagt idd meer power.
c-ya
ja had * actieman ook de 1e 3 maanden op zijn msi6167, later toch maar (voor 50 piek vervangen door een 300 watts versie, dat liep toch een stuk beter :+

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

als je je computer opstart zie je welke bios versie je hebt...

moederbord website:
http://www.msi.com.tw/

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Dragon-nogwat-

dat weet ik, ik zit nu echter niet achter m'n eigen pc maar achter een van m'n school, vandaar dat ik ook snel kan reageren. Bios versie weet ik niet uit m'n hoofd....
MZZl

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, bij mij lag het aan de detonater drivers. Bij D3 v6.47 was het probleem opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Weer even een update:
300 watts voeding hielp geen ene donder,
biosversie 1.06 geloof ik........
originele diamond viper 770 drivers
de detonater3 van nvidia, originele van hun site gaven ook in 2d, windoos dus, problemen.

Verder hoorde ik vanochtend dat ik de via 4-in-1 drivers had moeten laden, heb ik dus nog niet gedaan dat zou dus wel eens kunnen helpen.
to zover
mzzl }:0

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn oude V550.

Kijk ff in je bios bij Aperature Graphic Size(?)

Zet deze zo laag mogelijk (4mb of zo), en probeer het nog eens!

Motor-Forum.nl

Pagina: 1