Asus A7N8X en 3200 + 400 fsb

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik heb de seurch gebruikt en kwam meer dan 100 topics tegen ik kon door de bomen het bos niet meer zien helaas .

Ook ging het helaas niet verder dan : Groot Asus A7N8X Topic Deel 5 en in deel 5 werd er niet gelinkt naar deel 6 en dus kon ik deel 6 niet vinden tussen al die losse topics .

Ik heb ook op de site van Asus gekeken en het lijkt er op dat het kan wat ik wil gaan vragen maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in en dus vandaar mijn vraag .

Gaat er een AMD Athlon XP 3200+ (2,20GHz, 400MHz FSB) op mijn Asus A7N8X non de luxe rev 1.06 met bios versie 1.06 ?

Zo ja heeft iemand dit al draaien en is dat dan stabiel ?

Wie o wie heeft dit al zien draaien en kan mij bevestigen dat het in de praktijk echt werkt ?

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Volgens mij heb je rev 2.x nodig voor 200MHz die rev 1.06 draait toch op 166MHz?... daarom heb ik juist rev2.0 genomen (deluxe)...
cheers

• mmxmmx
Tja vandaar mijn vraag want als ik de asus site mag geloven kan het wel maar ik vertrouw dat niet zo .
En of ik kijk verkeerd maar volgens mij vertellen ze daar dat het kan ik kijk het nog ff snel na .

[ Voor 73% gewijzigd door mmxmmx op 09-10-2003 15:39 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Yup, vanaf versie 1006 van de A7N8X (n-deluxe) BIOS-en wordt een 200mhz fsb. ondersteund. En de 3200+ wordt gewoon door 't bord ondersteund dus dat gaat prima lukken. Ik heb er geen maar kan je wel zeggen dat 't goed werkt, heb zelf ook 'n A7N8X en die draait top op 200mhz fsb en 2300 mhz, zelfs al voor bios 1006 maargoed dat maakt niet uit.
Doen dus :)

I see dead pixels...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:30

charrel

Cortisol4life..

revisie 1.06 zou het wel kunnen met laatste bios word er beweerd. Mijn ervaring erop is dat 200fsb alleen werkt met enkel channel. Dual channel kreeg ik met geen mogelijkheid aan de praat op een 1.04 en een 1.06. De laatste 2.0 had er geen enkel probleem mee.
Dus je kan mazzel hebben dat ie het doet, maar het hoeft dus niet!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat is hier onduidelijk aan?

http://www.asus.com/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=84470

Q: Does A7N8X support 400MHz FSB CPUs? Any PCB revision limitation?

A: Yes. A7N8X can support 400 FSB CPUs without problem. All you need to do is?update the correct BIOS. Please refer to the chart below.

etc.

LinkedIn
Instagram

• mmxmmx
ReemF schreef op 09 October 2003 @ 15:41:
Wat is hier onduidelijk aan?

http://www.asus.com/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=84470

Q: Does A7N8X support 400MHz FSB CPUs? Any PCB revision limitation?

A: Yes. A7N8X can support 400 FSB CPUs without problem. All you need to do is?update the correct BIOS. Please refer to the chart below.

etc.
Nou zoals ik al aangaf en de poster boven jou ook is de praktijk vaak anders dan wat men verteld .

Ik heb ook dit wel gezien op de asus site .
--------------------------------------------------------------------
FSB 400 Support

Starting from PCB version 2.0, The A7N8X motherboard supports Front Side Bus
(FSB) 400. The users of PCB 1.06 or earlier version can update their motherboard BIOS to get FSB 400 support. The PCB (Printed Circuit Board) version is located beside the motherboard name printed on the motherboard. PCB 2.0 BIOS version or later are not compatible with PCB 1.06 or earlier BIOS versions

-------------------------------------------------------------------

Maar ik hoor het tog liever van iemand die het gelukt is voordat ik die 400 euro uitgeef aan die processor snap je dat ?

• jotheman

jotheman

mmxmmx schreef op 09 October 2003 @ 15:45:
[...]
Maar ik hoor het tog liever van iemand die het gelukt is voordat ik die 400 euro uitgeef aan die processor snap je dat ?
Als ze dat op hun site zetten dan betekent dat dat zij het garanderen. Als het niet zo is kun je dus je geld terug o.i.d. vragen. Het werkt dus .

I see dead pixels...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

mmxmmx schreef op 09 October 2003 @ 15:45:
[...]

Nou zoals ik al aangaf en de poster boven jou ook is de praktijk vaak anders dan wat men verteld .

Ik heb ook dit wel gezien op de asus site .
--------------------------------------------------------------------
FSB 400 Support

Starting from PCB version 2.0, The A7N8X motherboard supports Front Side Bus
(FSB) 400. The users of PCB 1.06 or earlier version can update their motherboard BIOS to get FSB 400 support. The PCB (Printed Circuit Board) version is located beside the motherboard name printed on the motherboard. PCB 2.0 BIOS version or later are not compatible with PCB 1.06 or earlier BIOS versions

-------------------------------------------------------------------

Andere bewoording, maar beide stukjes zeggen hetzelfde, er is dus ondersteuning voor.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb een rev 1.04 en als ik mijn FSb op 200 zet krijg ik rare problemen met mijn videakaart. Beeld wordt dan af en toe zwart alsof je van resolutie wisseld. Daarbij had ik er een 2e reppje DDR in geprikt en zodra ik dual channel ging draaien werd mijn pc instabiel. Ik draai nu dan ook op 190 mhz en heb dat 2e reepje terug gebracht.

Als je een rev2 kan kopen, doe dat. Blijkbaar wil het nog niet helemaal lekker lopen op die eerdere revisies.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• jotheman

jotheman

Ultimateb schreef op 09 October 2003 @ 15:50:
Ik heb een rev 1.04 en als ik mijn FSb op 200 zet krijg ik rare problemen met mijn videakaart. Beeld wordt dan af en toe zwart alsof je van resolutie wisseld. Daarbij had ik er een 2e reppje DDR in geprikt en zodra ik dual channel ging draaien werd mijn pc instabiel. Ik draai nu dan ook op 190 mhz en heb dat 2e reepje terug gebracht.

Als je een rev2 kan kopen, doe dat. Blijkbaar wil het nog niet helemaal lekker lopen op die eerdere revisies.
Wat voor processor heb je dan? Die processor zal wel geen 200mhz FSB gegarandeerd hebben, wel dan? Gegarandeerd dat 't aan je eigen computer ligt en niet aan 't bord. ASUS garandeert 't. Anders opsturen en nieuwe vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door jotheman op 09-10-2003 15:53 ]

I see dead pixels...

• mmxmmx
Ultimateb schreef op 09 October 2003 @ 15:50:

Aha kijk jij bent de tweede al die aangeeft dat het met dual channel niet echt lekker gaat en ik heb 2 x 512 mb Corsair PC 3200 cas 2 geheugen in dual channel draaien en dat is wel zo lekker lijkt mij .
Zeker ook als de fsb van de cpu ook op 200 mhz draait zodat het synchroom kan lopen .

Ik zelf ondervind nu al problemen als ik mijn mem op 200 fsb laat draaien want dan krijg ik in Generals Zero hour telkens een serius error .

Maar goed ik hoef niet over 1 nacht ijs en blijf de reacties volgen .

Alfast bedankt aan allen tot nu toe .

[ Voor 7% gewijzigd door mmxmmx op 09-10-2003 16:01 ]

Verwijderd

Ik heb een asus a7n8x - non deluxe, en die draait vanaf bios 1.004 feilloos met fsb 200 mhz :P

Een geoc'de barton 2500+ dan wel te verstaan.
Lijkt me ook geen probleem voor jou..

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb dus een a7n8x deluxe (FSB 400 mhz) , 2x 256 mb DDR @ 400 mhz van Corsair (dual channel) , maar een klote CPU, namelijk nog de 2000 (geclockt op een 2400), nu twijfel ik dus aan een 2500,2800,3200, ik wil hem het liefst op 3200 laten draaien, maar kzit met het volgende, blijft mijn geheugen wel netjes op 200 mhz (400 eigenl.) draaien ipv van harder, want mijn vorige geheugen was pc2700 en die liet ik draaien op 179 mhz, en ik denk dat ie daardoor kapot is gegaan.

Kan ik mijn geheugen dus zonder schade op bijv. 215 mhz draaien ??

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39

makje

Professioneel prutser

PC2700 geheugen is gegarandeerd voor 166Mhz. De meeste mensen kunnen hun PC2700 geheugen wel op 179Mhz overklokken, jij blijkbaar niet en dat is dan pech.

Hetzelfde geldt voor PC3200 geheugen. Het is gegarandeerd voor 200Mhz en de meeste mensen kunnen hem wel een eindje overklokken. Nu staat Corsair over het algemeen goed bekend met hun geheugen en meestal wil je daarmee dan ook nog wel een eindje kunnen overklokken. Ik geef je dus wel een goede kans dat je de 215Mhz zult halen, echter niemand kan je een garantie geven dat jij dat ook haalt. De enige garantie die je hebt is 200Mhz, de rest is gokken en proberen.

Overigens, over het algemeen gaan je spulllen niet direct kapot als je voorzichtig aan het overklokken bent...

9800x3d

Verwijderd

makje schreef op 19 april 2004 @ 10:55:
PC2700 geheugen is gegarandeerd voor 166Mhz. De meeste mensen kunnen hun PC2700 geheugen wel op 179Mhz overklokken, jij blijkbaar niet en dat is dan pech.

Hetzelfde geldt voor PC3200 geheugen. Het is gegarandeerd voor 200Mhz en de meeste mensen kunnen hem wel een eindje overklokken. Nu staat Corsair over het algemeen goed bekend met hun geheugen en meestal wil je daarmee dan ook nog wel een eindje kunnen overklokken. Ik geef je dus wel een goede kans dat je de 215Mhz zult halen, echter niemand kan je een garantie geven dat jij dat ook haalt. De enige garantie die je hebt is 200Mhz, de rest is gokken en proberen.

Overigens, over het algemeen gaan je spulllen niet direct kapot als je voorzichtig aan het overklokken bent...
wordt weer gokken dus, mijn vorige geheugen was ook van corsair. Het heeft wel een tijdje gedraaid, dus ik hoop dat het iets anders was..maar goed, ik moet het geheugen gewoon mee laten gaan. Als ik een 2600 op 3200 overclock, hoe weet ik hoeveel mhz dat voor mijn mem wordt ???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 10:47:
Beste mensen,

ik heb dus een a7n8x deluxe (FSB 400 mhz) , 2x 256 mb DDR @ 400 mhz van Corsair (dual channel) , maar een klote CPU, namelijk nog de 2000 (geclockt op een 2400), nu twijfel ik dus aan een 2500,2800,3200, ik wil hem het liefst op 3200 laten draaien, maar kzit met het volgende, blijft mijn geheugen wel netjes op 200 mhz (400 eigenl.) draaien ipv van harder, want mijn vorige geheugen was pc2700 en die liet ik draaien op 179 mhz, en ik denk dat ie daardoor kapot is gegaan.

Kan ik mijn geheugen dus zonder schade op bijv. 215 mhz draaien ??
Je hebt een Overclocking-related probleem/vraag. Dat maakt deze an sich al nutteloze kick (voor elk op zichzelf staand vraag/probleem behoor je een nieuw topic te openen) nóg nuttelozer. Bij deze verwijs ik je naar de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling en het grote DDR-geheugen overclock topic in diezelfde subforum :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.