Deze KVM (type: 400542-B21) heeft 8 PC poorten en 2 consoles.
Het was er één met een 48V gelijkspanning aansluiting. Deze is omgebouwd met een externe voeding (0, +/- 5V en 12V), aangezien de printplaat in de kast deze spanningen nodig heeft.
Nu komt het probleem: via die externe voeding is een ontlading van statische elektriciteit op de print terecht gekomen -> geen beeld meer
Ik ben er al meer dan een dag goed ziek van.
Wat doet 'ie nog wel:
- Keyboard lampjes gaan branden bij aanzetten, en gaan daarna weer uit.
- Daarna lijkt het toetsenbord 'vast' te zitten.
- Via de seriele kabel kan de firmware wél gewoon geupdate worden, dit gedeelte lijkt dus nog wel te werken.
De vragen zijn nu:
- Ik kan hem bij Compaq ter reparatie aanbieden maar dat gaat denk ik veel kosten. Weet iemand waar je met een dergelijk apparaat terecht zou kunnen?
- Het apparaat is van 2000, zou er nog garantie op zitten?
- Het hoeft niet voor niks, als je bedenkt dat hij nieuw ruim USD 1600,- kost.
http://www.smb.compaq.com...asp?mfg_partno=400542-B21
- Wat te doen? Heeft iemand ervaring met dergelijke reparaties?
- Is er misschien een electronica student die er (met verstand?) naar wil kijken? Die print is echt razend ingewikkeld kan ik je melden. Ongetwijfeld zal er een voor de hand liggend torretje of ic-tje opgeblazen zijn, ik weet alleen niet welke.
Elke (opbouwende) hulp is welkom. Dat ik stom en onvoorzichtig ben geweest weet ik zelf al, en natuurlijk had ik de wrist strap aan moeten sluiten etc. etc.
Bij voorbaat dank
Het was er één met een 48V gelijkspanning aansluiting. Deze is omgebouwd met een externe voeding (0, +/- 5V en 12V), aangezien de printplaat in de kast deze spanningen nodig heeft.
Nu komt het probleem: via die externe voeding is een ontlading van statische elektriciteit op de print terecht gekomen -> geen beeld meer
Ik ben er al meer dan een dag goed ziek van.
Wat doet 'ie nog wel:
- Keyboard lampjes gaan branden bij aanzetten, en gaan daarna weer uit.
- Daarna lijkt het toetsenbord 'vast' te zitten.
- Via de seriele kabel kan de firmware wél gewoon geupdate worden, dit gedeelte lijkt dus nog wel te werken.
De vragen zijn nu:
- Ik kan hem bij Compaq ter reparatie aanbieden maar dat gaat denk ik veel kosten. Weet iemand waar je met een dergelijk apparaat terecht zou kunnen?
- Het apparaat is van 2000, zou er nog garantie op zitten?
- Het hoeft niet voor niks, als je bedenkt dat hij nieuw ruim USD 1600,- kost.
http://www.smb.compaq.com...asp?mfg_partno=400542-B21
- Wat te doen? Heeft iemand ervaring met dergelijke reparaties?
- Is er misschien een electronica student die er (met verstand?) naar wil kijken? Die print is echt razend ingewikkeld kan ik je melden. Ongetwijfeld zal er een voor de hand liggend torretje of ic-tje opgeblazen zijn, ik weet alleen niet welke.
Elke (opbouwende) hulp is welkom. Dat ik stom en onvoorzichtig ben geweest weet ik zelf al, en natuurlijk had ik de wrist strap aan moeten sluiten etc. etc.
Bij voorbaat dank
[ Voor 8% gewijzigd door EarthStone op 09-10-2003 15:30 ]
Is de vraag te moeilijk of het antwoord?