Toon posts:

[Win2000] Spontane restart tijdens installatie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg zomaar een restart zonder blauw scherm of wat dan ook.

Configuratie PC:
Pentium 2 350 MHZ
Asus P2B (Bios net geupdate naar revisie 1012)
192 MB geheugen
1 x 5 gb schijf (PR Master)
1 x 20 gb schijf (maxtor 5400 tr) (SE Master)
1 cd-rom brander (PR Slave)
1 cd-rom speler (SE Slave)
Intel videokaart.

Niet letten op de Primary masters en slaves etc.
Windows 2000 cdrom heb ik opgestart en windows gaat alle stuurprogramma's installeren, daarna kom ik bij het hoofdscherm, ik kies voor installeren. Omdat er al een Windows versie geinstalleerd staat (die is alleen een beetje stuk) kies ik daarna voor "R" Herstellen. Naja alles gaat verder goed.

Windows verwijdert een aantal bestanden allemaal leuk en aardig en daarna kopieerd die de boel weer terug, verder geen fouten. Windows start opnieuw op en komt als normaal bij de volgende stap. Je krijgt het splashscreen voor je neus en je ziet de streepjesbar langzaam laden. Je ziet het volgende scherm ook nog waar een Window staat "Welkom bij de windows installatie" of iets in die geest. En 2 seconde nadat die dat scherm heeft laten zien start die zonder blauw scherm of wat dan ook gelijk opnieuw op en zie ik de bios weer voorbij komen.

Ik denk dat er iets zit met de stuurprogramma's cq AGP poort. Ik ben nu het geheugen aan het controleren (Memtest 3.0) maar voor de rest nog geen fouten gezien. Geheugen zijn 2 modules. Ik heb er al de nieuwste bios opgezet en zo. Ik heb zometeen geen antwoorden meer en daarom wil ik het ff voorleggen in de hoop wat ideeen te krijgen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer het eerst met 1 dimm (192? 128 + 64 dus, haal die 64 er uit).
en kijk dan of je wellicht met F5 een non-acpi hal kan opgeven (APM dus).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het ff proberen.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Als dat niet werkt, probeer gewoon eens een format. Misschien is je Windows meer dan 'een beetje stuk'.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

In de meeste gevallen kan dit ook komen door de videokaart. Probeer er eens een PCI kaartje in te stoppen en dan de computer op te starten.

In mijn geval wou Windows 2000 geen installatie doen met mijn Geforce 3. Die bleek waarschijnlijk te "nieuw" :) Nadat alles geinstalleerd was kon ik vrolijk het kaartje vervangen en voila! Hij deed het (na de installatie van de drivers) perfect met mijn goede videokaart.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Topicstarter
Device Manager schreef op 09 oktober 2003 @ 16:20:
Als dat niet werkt, probeer gewoon eens een format. Misschien is je Windows meer dan 'een beetje stuk'.
Een format is niet aan de orde, dat kan gewoon NIET in dit geval, het is een bedrijfscomputer, en toch wel de belangrijkste van allemaal, belangrijke informatie is hier opgeslagen die op dit moment niet vervangen kan worden. Een backup heeft in dit geval ook geen zin.

Verder wil ik wel de videokaart controleren maar ik heb geen PCI videokaart bij de hand. Dus dat gaat ff moeilijk. Verder is het geheugen goed....

Om terug te komen op die ACPI hal, ik kan kiezen uit een Standaard-PC een standaard PC 468 een SGI MP of zoiets en overig...

Is dit wat je bedoelde??

Verwijderd

Topicstarter
nwagenaar schreef op 09 October 2003 @ 16:29:
In de meeste gevallen kan dit ook komen door de videokaart. Probeer er eens een PCI kaartje in te stoppen en dan de computer op te starten.

In mijn geval wou Windows 2000 geen installatie doen met mijn Geforce 3. Die bleek waarschijnlijk te "nieuw" :) Nadat alles geinstalleerd was kon ik vrolijk het kaartje vervangen en voila! Hij deed het (na de installatie van de drivers) perfect met mijn goede videokaart.
Hier gaat het om een Intel AGP kaartje het lijkt me niet dat dat de oorzaak is....

Verwijderd

Als er belangrijke data op staat zou ik die hd eerst maar eens bij een ander systeem eraan hangen en ff backuppen
en daarna terugzetten en formateren

Verwijderd

Topicstarter
Nou zo makkelijk zit dat niet, we hebben sommige software gewoon niet (komen van de leveranciers af. Deze hebben wij gewoon neit terwijl we het wel nodig KUNNEN hebben. Iig ik heb te horen dat een format nog niet aan de orde kan zijn als ik alle andere mogelijkheden nog niet uitgeprobeerd heb.

Verwijderd

Topicstarter
Windows geeft gewoon nog steeds aparte restarts, je krijgt het splashscreen te zien, je ziet gewoon dat de videokaart geladen wordt met een standaard VGA driver en zodra die Windows achtergrond geladen wordt (tijdens het 2e deel van de installatie, 1e deel is zeg maar de console installatie) herstart die zomaar.

Verwijderd

Hoe kwam het dat de installatie een beetje stuk is/was, iemand iets stoms gedaan, nieuwe programma's geinstalleerd of zomaar ineens? Dat laatste kan duiden op een hardware probleem. Controleer dan ook de HD eens. Of probeer een volledige installatie over de oude heen, de meeste programma's werken dan vaak nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 17:09:
Hoe kwam het dat de installatie een beetje stuk is/was, iemand iets stoms gedaan, nieuwe programma's geinstalleerd of zomaar ineens? Dat laatste kan duiden op een hardware probleem. Controleer dan ook de HD eens. Of probeer een volledige installatie over de oude heen, de meeste programma's werken dan vaak nog wel.
Daar zat ik wel aan te denken, maar ik weet dan niet of die het register dan overneemt. Ik zal het iig straks wel gaan proberen want ik zie geen andere oplossing.

Dat de installatie stuk was kwam door een aantal redenen. Er zat een virus op, dit virus is verwijderd met Rav antivirus, vervolgens kon ik opeens geen programma meer uitvoeren, zie mijn andere topic van gisteren. Toen dacht ik van als ik nou is ff deze installatie herstel, nou dat deed ik dus, heel vaag maar de cd-rom speler kon dus de cd soms niet lezen sommige bestanden niet kopieeren en sommige hardware drivers niet laden. Hier had ik een oplossing voor, de brander de standaard cdrom speler maken door die om te draaien zodat de brander gekozen werd zodra ik van cdrom zou willen booten. Vanaf dat moment is het dus verkeerd gegaan.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:14 ]

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Ik heb [edt]ongeveer[/edt] hetzelfde probleem gehad en bij mij was het de voeding. Check je 5v en 12v lijntjes eens, bij mij was het de 5v lijn die te laag was en dus zomaar reboots gaf.

Nieuwe voeding heeft bij mij het probleem verholpen.

[ Voor 6% gewijzigd door DrJamez op 09-10-2003 17:14 ]

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Topicstarter
DrJamez schreef op 09 oktober 2003 @ 17:12:
Ik heb [edt]ongeveer[/edt] hetzelfde probleem gehad en bij mij was het de voeding. Check je 5v en 12v lijntjes eens, bij mij was het de 5v lijn die te laag was en dus zomaar reboots gaf.

Nieuwe voeding heeft bij mij het probleem verholpen.
Heel interessant wat je nu noemt ik ga het gelijk checken....

De +5.0 volt zit zo rond de 5.1 a 5.2
De +12.0 Volt zit zo rond de 11.9 a 12.1
De -5.0 volt zit zo rond de -4.9 a 5.0
De -12.0 Volt zit zo rond de -12.4 a -12.5 de enigste uitschieter.

De waarden veranderen wel veel maar ik denk dat de voeding nog redelijk is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:19 ]

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Bij mij kwam de waarde van de 5v lijn onder de 4,2. Ik geloof niet dat je je druk hoeft te maken over je voeding met deze waarden.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ff kijken of er nog andere mogelijkheden zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hdd werkt ook goed, na controle....
Verder is een hele nieuwe installatie ook geen optie, ik raak hierdoor mijn winnt directory kwijt en mijn documenten. Dit is absoluut niet de bedoeling.
Verder stond er nog Windows 98 op en de videokaart werkte daar ook goed. Is het niet zo dat die optie daardoor ook is uitgesloten?

Ik heb geen enkele oplossing meer over....? Wie kan mij nu nog helpen?
Pagina: 1