Toon posts:

Netlimiter veroorzaakt lag in CS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds gister heb ik Netlimiter draaien om zo tegelijk te kunnen downen en CSen zonder dat ik als een gek lag. Ik had alles ingesteld, maar ik bleef maar laggen in CS (mn ping was normaal, rond de 30-40). Mijn download stond op 10KB/s max en CS stond op 40KB/s max. Geen uploadlimiet. Ook met een uploadlimiet van 10 (;)) lagte ie als een gek.
Met deze instellingen moet ie gewoon normaal werken, ik kon met ISDN 64k ook perfect spelen...

Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt en hoe ik dit oplos?

bvd.

JanWillem

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je uploadt tijdens het spelen online ga je nou eenmaal laggen (iig met kabel).
Vooral Emule lagt je verbinding als een gek, komt door al die connecties die dat proggie maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Online spelen zonder uploaden gaat zo moeilijk... ;)
Nee maar, ik upload verder nix. Ik download alleen (met 10kbs via mirc) en verder heb ik alles afgesteld op CS

Als ik met mIRC download met bijv 40KB/s kan ik wel normaal CSen. Ik heb dan geen limiters erop staan...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 15:23 . Reden: Toevoeging ]

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 11:48
staan je rates in cs wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je? Ik heb eerst ingesteld dat ik met DSL >256kbit speel (kheb 768kbit), daarbij lagt ie. Bij 112kbit ISDN ook...

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Ook als je alleen maar downloadt krijgt je een overhead upload. Dis is normaal niet meer dan 10% (en dat is al hoog) van je totale download. Dat is een beetje weinig om lag te krijgen in CS.

Wat is je max up en down?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-08 13:46
Het is geen ideaal programma, ik heb bijvoorbeeld eens een quake server gestart, upload stond toen max 100Mbit ofzo maar die server lagde toch echt heeel erg, zette ik netlimiter uit en toen was ping <10ms...

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

ik heb hiervoor Bandwidth controller, ik wilde graag via irc kunnen downloaden en quake 3 spelen. Netlimiter lukt bij mij ook niet, maar als ik mijn download @ 30k/s cap met bw controller dan kan ik nog gewoon kweken.

Zaken als kazaa en emule zal je nooit aan kunnen hebben staan met online gamen, die vreten om een of andere reden te veel van je connexie.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ADSL Comfort van Planet (768/256). Bandwith Controler heb ik ook gebruikt, maar daarmee kan je alleen een overall limiet instellen en niet per programma... toch :?
Bandwith controller was wel ideaal moet ik zeggen, maar had niet genoeg opties :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een suggestie waar het aan kan liggen? Ik heb alles geprobeerd, maar hij blijft laggen...
Pagina: 1