[ADSL] Andere ISP username + pass inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 05:09
ik heb dus internet via planet... maar een vriend komt hier slapen en heeft zelf een sneller verbinding via tiscali.

Maar hij voert hier zijn username + pass van tiscali in en we krijgen deze fout:

Afbeeldingslocatie: http://amigos.homelinux.net/~don/xi/datas/users/1-ola.jpg

erg raar

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Misschien is je verbinding niet alleen afhankelijk van je username maar ook van de plaats/tel nummer ;)

• Don3k
wh000 tis gelukt om in te logge door mijn eigen static ip in te stelle, maar heb verder geen verbinding en snelheid is nog steeds als normaal, niet hoger..

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Don3k schreef op 09 October 2003 @ 15:25:
wh000 tis gelukt om in te logge door mijn eigen static ip in te stelle, maar heb verder geen verbinding en snelheid is nog steeds als normaal, niet hoger..
Dat had ik je ook kunnen vertellen, de kpn of bbned of een andere stuurt een bepaalde snelheid ADSL naar je huis. Dat is precies de snelheid als jouw abbo nodig heeft. Als je een snelheidsverhoging aanvraagt, dan moet er in de centrale meer snelheid naar je lijn gestuurd worden. Dus werkt het daarom niet sneller. ADSL wordt ook nog wel eens gelockt op het telefoonnummer.

Providers locken je modem ook nog wel eens op de snelheid die je hebt aangevraagd. Dit blijkt geblaat te zijn............

Dit dacht ik tenminste. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Plofkotje op 09-10-2003 16:39 ]

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:41
Modems worden niet gelocked, poorten van DSLAMs (de "ADSL-modems" in de centrales) worden per stuk op een max. snelheid ingesteld.

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 12:25

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Tiscali = BabyXL
Planet = KPN

Go figure waarom het niet werkt.

... en oranje! :P

• Don3k
dus met een ander planet account zou het wel kunnen :?

en ik kan instellingen van mun modem wijzigen, want dit is niet van planet zelf

[ Voor 44% gewijzigd door Don3k op 09-10-2003 21:15 ]

Verwijderd

Ik heb het eens geprobeerd met het (net zo snelle, helaas) ADSL account van m'n werk. Werkt idd prima, terwijl ik in een andere plaats woon (wel beide zelfde kengetal).

• Don3k
Afbeeldingslocatie: http://amigos.homelinux.net/~don/xi/datas/users/1-instellingj.jpg

dit zijn de instellingen van KPN/planet.. wie weet die van BabyXL/Tiscali?

Verwijderd

Zo werkt het niet. BabyXL/Tiscali is echt een andere verbinding. Dus niet een KPN verbinding.

Voor zover ik weet (en dat is niet zo gruwelijk ver hoor :)) moet je het zo zien.. je hebt in de centrale 3 apparaten staan. 1tje is de verbinding waar jij op aangesloten zit. Die kan aangesloten zitten op 2 andere apparaten, te weten de KPN aansluiting of de BabyXL aansluiting. Het is dus domweg niet mogelijk om met een KPN lijn in te bellen op een BabyXL lijn.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 21:42 ]

Verwijderd

Ook al loopt de Tiscali verbinding via het KPN netwerk, dan gaat het nog niet. De snelheid is geconfigureerd in het modem in de centrale (zoals treenaks al zei), en dat modem zit vast aan je telefoonlijn. Dus het modem dat aan je vriend zijn telefoonlijn hangt is wel sneller, maar daar kom je nooit op via jouw lijn.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Don3k, dit topic zit wat betreft de policy op het randje! De beperkingen/beveiligingen worden natuurlijk niet voor niks op deze manier ingesteld. Zoals je op je telefoonrekening ziet heb je van KPN een bepaalde snelheid op je ADSL-lijn. Die snelheid proberen te omzeilen door een andere login te gebruiken valt onder het kopje verboden zaken in de GoT-policy.
Daarbij had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken dat het met verschillende netwerken technisch onmogelijk zou zijn. Dit topic gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.