Toon posts:

Nieuwe laptop, 1500 euro max

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop omdat mn oude pc kut is.
Ik ben student dus zal hem gebruiken voor tekstverwerken etc maar ook een paar zware 3d programma's. Hij moet ook mobiel zijn, dus een mobiele proc. is eigenlijk wel een must.

verder zal ik weinig tot geen spelletjes spelen, draai ik win xp (dus 512mb ram), wil ik min. 40gb en een cd brander. Het liefst natuurlijk zoveel mogenlijk voor mn geld omdat ik niet over 2 jaar weer een nieuwe wil kopen..ik heb zelf wel een beetje rondgekeken maar kan niet echt tot een keus komen. wie kan mij hier wat aanraden of juist iets afraden?

ik zelf zat dus aan zoiets te denken:

amd m-2500
512mb ram
60gb liefst
15"
usb 2.0
ethernet
firewire
cd-brander (dvd brander?)

iets dat daar op lijkt dus :)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:26

reiker

dan jij!

Ik heb zelf een Asus M3700N gekocht bij De Laptopper, dat was iets van 1545 euro geloof ik. Dus: Centrino-platform, 1.5GHz Pentium-M proc, 512MB ram, 60GB schijf, brander, usb 2.0.....

Lijkt me dat als je zelf rondkijkt op -bijvoorbeeld- http://www.de-laptopper.nl je best wat leuks kunt vinden :)

edit: Er zijn in OH een aantal recente topics over de M2400N en de M3700N, dus gebruikerservaringen te over :)

[ Voor 16% gewijzigd door reiker op 09-10-2003 15:26 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb een HP en degene boven mij een ASUS en wat degene onder mij er voor een heeft kan ik pas na een edit neerplanten. :)

M.a.w. je zult dus van vrijwel iedereen een ander advies krijgen terwijl wat het beste voor jou is alleen door jezelf kan worden beantwoord.

Kortom, zoek wat reviews (niet moeilijk) en struin even op het forum rond en je vindt een behoorlijke dosis topics over ervaringen met laptops.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 09 oktober 2003 @ 15:35:
Ik heb een HP en degene boven mij een ASUS en wat degene onder mij er voor een heeft kan ik pas na een edit neerplanten. :)

M.a.w. je zult dus van vrijwel iedereen een ander advies krijgen terwijl wat het beste voor jou is alleen door jezelf kan worden beantwoord.

Kortom, zoek wat reviews (niet moeilijk) en struin even op het forum rond en je vindt een behoorlijke dosis topics over ervaringen met laptops.
Nou, wat die reviews betreft dus... ik kan ze wel vinden van bijv. compaq of dell op cnet.com maar die vallen buiten mn budget.. Welke sites hebben nog meer (recente!) reviews dan?

Ik heb idd ook op de site van de-laptopper.nl gekeken maar heb nog geen centrino overdacht... Hoe presteert een 1.5ghz centrino vergeleken met een 'normale' mobiele processor?

Verwijderd

Topicstarter
reiker schreef op 09 October 2003 @ 15:25:
Ik heb zelf een Asus M3700N gekocht bij De Laptopper, dat was iets van 1545 euro geloof ik. Dus: Centrino-platform, 1.5GHz Pentium-M proc, 512MB ram, 60GB schijf, brander, usb 2.0.....

Lijkt me dat als je zelf rondkijkt op -bijvoorbeeld- http://www.de-laptopper.nl je best wat leuks kunt vinden :)

edit: Er zijn in OH een aantal recente topics over de M2400N en de M3700N, dus gebruikerservaringen te over :)
hmm die prijs is ex btw zie ik net.. inc is dat ruim 1700 en dat heb ik niet, verder mooi ding ja. Die centrino's zijn nog erg duur zie ik trouwens, zijn ze het echt waard?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Zoek anders een op HP NX9005 (AMD) of NX9010 (Intel). Fatsoenlijke zakelijke laptops; niet geschikt voor gamen maar wel 15" scherm, 40GB HDD ed. die ook nog eens héél fatsoenlijk geprijsd zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door HaveBlue op 09-10-2003 16:24 ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

HaveBlue schreef op 09 oktober 2003 @ 16:23:
Zoek anders een op HP NX9005 (AMD) of NX9010 (Intel). Fatsoenlijke zakelijke laptops; niet geschikt voor gamen maar wel 15" scherm, 40GB HDD ed. die ook nog eens héél fatsoenlijk geprijsd zijn.
mag het natuurlijk niet zeggen , maar ik zou de nx9005 niet nemen, maakt beetje veel geluid. De nx9010 is weer erg sloom. Verder zijn het ook nogal grote en zware beestjes. De nc7000 of nc4000 daarentegen zijn weer beauties :)

Zelf zou ik op dit moment voor een 4000 gaan itt een Acer of Asus. De 4000 is extreem licht, erg goed scherm en Centrino. Maar als je echt wat meer zou willen uitgeven zou ik de 6000 nemen. Ook eerste configuratie met 7200rpm harde schijf, en dat merk je wel ;).
Hp is toch een (veel) beter merk, service is super. Dell is vergelijkbaar goed, maar ik vind de Hp mooier (maar da's weer persoonlijk)

[edit]
Net nog even op de-laptopper gekeken. Staat een 7000 voor 1425 euro. Weet wel wat ik zou nemen als ik jou was, daar kan geen Asus of Acer tegenop ;)

succes
[\edit]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 17:07 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Ik zou zeggen, Zoek eens !

Aanschaffen van een laptop

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

Nog een punt is, doordat er steeds meer laptops op de markt komen verschijnen er ook meer reviews op het web. Zoek dus eerst voor je een laptop topic wilt openen. Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.

Als je echt niets kunt vinden over de laptop en je wilt toch erachter komen hoe de laptop is, dan zit er nog maar één ding op en dat is naar de betreffende shop gaan. Je kunt vaak de laptop testen voordat je hem koopt, staat de shop dat niet toe dan raad ik aan om naar een andere shop toe te gaan. Elke zelfrespecterende PC shop laat je de laptop testen.
(en ga nou niet testen of de laptop stevig is door hem op de grond te gooien )

Nog wat tips bij het aanschaffen van een laptop:

Zorg dat je een laptop koopt met een mobiele processor. Meeste goedkope laptops hebben dit niet en dat brengt vele nadelen met zich mee:

De accu gaat stukken korter mee omdat de processor zich zelf niet kan terug schalen naar het processor gebruik.

De cpu fan draait bijna altijd op volle toeren, wat veel herrie met zich mee brengt.

De laptop zelf wordt soms erg heet aan de onderkant, wat niet lekker is als je hem op schoot hebt.

Kijk naar de grootte van je laptop scherm, maar let ook goed op de resolutie. Een 14.1" scherm wil niet zeggen dat er altijd 1024x768 op wordt gedraait (1400x1050 bestaat ook).

Wil je op je laptop kunnen gamen, koop dan geen laptop met integrated video maar met een Nvidia Geforce 2/4Go of Ati M6/7 videochip. Deze zijn gemaakt voor 3d, waar de rest bijna alleen goed is voor 2d.

Verkijk je niet op de hardeschijf, dit is het langzaamste apparaat in je hele laptop, neem dus liever een 5400rpm hardeschijf dan een 4200rpm.

Koop een goede laptop tas, want zeg nou zelf als je een laptop hebt van 1500 euro dan ga je niet besparen op een tas van 50 euro.

Dit is geen helpdesk zeg, stel je voor dat iedereen gaat vragen, is dit goed?

Jij moet voor je zelf bepalen wat goed is.
En via de search is er voldoende te vinden hoor.

En om dan je nog enigszins op weg te helpen:
Acer Travelmate 80x topic deel 4
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 15:42:
[...]

hmm die prijs is ex btw zie ik net.. inc is dat ruim 1700 en dat heb ik niet, verder mooi ding ja. Die centrino's zijn nog erg duur zie ik trouwens, zijn ze het echt waard?
[rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]

Have fun.

Als je een beetje zoekt dan kun je wel centrino laptops vinden voor 1300 tot 1400 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto op 09-10-2003 17:33 ]

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ga eens kijken op www.dell.nl

Ik heb net voor je gekeken, en een systeem zoals jij aangeeft, maar dan met Intel 2,4GHz en 24x CD-RW brander + DVD reader komt al uit op zo'n € 1473,-.

Op www.completer.nl heb je voor € 1523,- het volgende:

-Intel Pentium4 2,66GHz
-15,1" TFT scherm XGA 1024x768
-512Mb 333Mhz. PC2700 DDR RAM
-60Gb harddisk
-USB 3,5 inch Floppydrive
-DVD / CD-ReWriter Combo speler
-64MB Shared Ultra AGP Video
300.000 Pixels CMOS webcam ingebouwd in de behuizing
-Fast Infrared
-IEEE 1394 Firewire
-1x Parallel poort
-1x 9-pins-seriële poort
-3x USB 2.0 connectors
-1x PS/2 poort voor muis of keyboard
-Monitor en SVHS uitgang
-Interne 56k fax/modem
-Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1,44 MB Floppydrive
-1x PCMCIA TypeII
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION 8 cell batterij 4400mAH
SP/Dif Digitale 5.1 geluids uitgang
-3D surround sound met wavetable
-Touchpad
- Luxe draagtas
-1 jaar On-Site garantie
-Afmetingen: 329mm (B) x 275mm (D) x 36.5mm (H)
-Gewicht: 3,0Kg

Bluetooth-antenne en WLAN-antenne zijn reeds geïntegreerd in TFT-behuizing, u kunt d.m.v. de optioneel verkrijgbare Bluetooth en WLAN modules dit notebook eenvoudig totaal
draadloos maken. Deze modules worden aangesloten op de interne USB aansluitingen van de D410s en zijn dus volledig weggewerkt.

Dit is een erg leuk laptopje voor weinig geld.

E.P.M. Linsen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51
Ga eens lekker op zoek, een uitgave van €1500,- doe je tenslotte niet zomaar zonder eigen inzet me dunkt :? Wel, de policy hier over 'Wat moet ik nemen?' is duidelijk genoeg, dus succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.