[smbclient] scriptprobleem: spatie in sharenaam

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb een scriptje geschreven dat automatisch een backup maakt en die opslaat op een windows share. De share heeft een spatie in de naam (VSF All). Ik roep smbclient zo aan:
code:
1
smbclient //$SERVER\/$SHARE -U $USERNAME\%$PASSWD -D $REMDIR -c "put $FILE"

SERVER is gedefinieerd als 'vsf-fs001', SHARE als 'VSF\\\ All', maar 'VSF\ All' heb ik ook al geprobeerd.

Als de smbclient regel verander in:
code:
1
smbclient //vsf-fs001/VSF\ All -U $USERNAME\%$PASSWD -D $REMDIR -c "put $FILE"

werkt alles goed. Een andere script, dat een share zonder spatie in de naam gebruikt, werkt ook goed. Het zit dus vast op de sharename.
Hoe moet ik dit oplossen? Ik wil graag gebruik maken van variabelen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Quotes er om heen plaatsen:

smbclient "//${SERVER}/${SHARE}" -U $USERNAME\%$PASSWD -D $REMDIR -c "put $FILE"

[ Voor 3% gewijzigd door Wilke op 09-10-2003 15:00 ]

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
"" om de $SHARE variabele zetten?

edit:
spuit 11 :P

[ Voor 41% gewijzigd door _Squatt_ op 09-10-2003 15:00 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

gewoon 'VSF All' :) met quotes hoef je spaties niet te escapen, en met enkele quotes gaan escapes ook letterlijk mee.

edit: om de variable in de commandline dus he, anders werkt 't nog niet ;) (zie ook boven mij)

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 09-10-2003 15:01 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op 09 October 2003 @ 15:00:
gewoon 'VSF All' :) met quotes hoef je spaties niet te escapen, en met enkele quotes gaan escapes ook letterlijk mee.

edit: om de variable in de commandline dus he, anders werkt 't nog niet ;) (zie ook boven mij)
Ik zou geen enkele quotes om de variabele plaatsen, tenzij je graag op de share genaamd $SHARE wil komen.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 10:06

killercow

eth0

Windows maakte er zelf vroeger altijd een underscore van, mischien is dit nog zo?
als ik mijn computer name instelde met een spatie dan kon ik altijd alleen op komen als ik de computer naam in de browser als //computer_naam opgaf.

openkat.nl al gezien?

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Bedankt allemaal! Met dubbele quotes is het gelukt. Stom dat ik dat zelf niet had bedacht: na de -c optie had ik het zelf al wel gedaan.
Pagina: 1