Nieuwe PC boot zeer traag met USB-modem

Pagina: 1
Acties:

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Hi,

Ik heb een E-tech v2 USB modem, gekregen met zon family. Op mijn "oude" AMD Athlon 1500, met XP-pro werkte dit als een trein.

Via PC prive een nieuwe Scaleo 600 van Siemens-F. Met XP-home. P4 2,6.

Als ik boot zonder modem gaat alles goed, als ik boot met modem blijft het startscherm/logo scherm van Siemens wel 5 minuten staan.

Ik heb de laatste driver van E-tech op hun advies geinstalleerd, maar geen resultaat. Ik heb dus wel gewoon verbinding etc. alleen het booten is een probleem.

Iemand hetzelfde? Of een richting waar ik moet zoeken?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> OH

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

euh.. weinig ervaring mee maar kijk is in je bios of het systeem op usb mag booten. En zo ja, zorg dat usb onderaan de lijst komt te staan. Vette kans dat het systeem op een usb device probeert te booten.

Zoals gezegd; tis een gokje...

• vectrex
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 15:02:
euh.. weinig ervaring mee maar kijk is in je bios of het systeem op usb mag booten. En zo ja, zorg dat usb onderaan de lijst komt te staan. Vette kans dat het systeem op een usb device probeert te booten.

Zoals gezegd; tis een gokje...
Booten op USB lijkt niet echt een optie. Andere suggesties?

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 20:56
Ik weet het niet zeker, maar misschien wacht je nieuwe systeem wel tot je USB-modem klaar is met selftest en synchroniseren (mits adsl).

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Voor usb-modem-instalatie.... 4 maar XP-balkje. Na install 12keer. Ik heb een Speetouch usb modem.

• vectrex
MEGATRON schreef op 09 October 2003 @ 22:40:
Ik weet het niet zeker, maar misschien wacht je nieuwe systeem wel tot je USB-modem klaar is met selftest en synchroniseren (mits adsl).
Is dat dan te omzeilen?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Probeer "legacy USB support" eens uit te zetten in de BIOS...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Nilco
Wat ook vaak voorkomt is dat er antivirus of een firewall meedraait. Als dit zo is. ff uitschakelen en weer opnieuw opstarten.

• vectrex
Nog steeds niets, firewall is het niet. In Bios kan ik alleen compleet usb uitschakelen, dan boot de pc inderdaad snel, maar heb ik geen usb meer onder windows, dus dat schiet niet op. Pc dan maar aan laten staan.... en helpdesk van siemens blijven stalken, is eerste drie maanden gratis nummer ;)

Verwijderd

Draai eens een keer sisoft sandra met en zonder die usb modem. En zie het verschil. ik heb hem ook, en bij mij verdubbelt mn score als ik hem er niet aan heb.

Op de 1 of andere manier werkt de modem tegen maar hoe ??????

<edit>

Ik bedoel wel d geheugen benchmark, vergeten te vermelden sorry

</edit>

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 18:19 ]

Verwijderd

Het ligt niet aan je modem lijkt me. Ik ken meer mensen waarbij hun PC in de bios ellenlang blijft hangen als er bepaalde apparaten aan hangen. Printers, scanners. Als je die ontkoppelt tijdens de boot is er niets aan de hand. Oplossing heb ik niet gevonden dan ontkoppelen tijdens booten.

Verwijderd

Zet er een oude bakkie tussen die als server dient (pII/amdk6 volstaat). Ben je van dit probleem af en weet je zeker dat je usb-modem je prestaties niet beinvloed.

• Nilco
Welke chipset zit er op dat nieuwe P4 moederbord. Een collega van me heeft ook een nieuwe P4 pc met een SIS chipset. Bij hem is op geen enkele manier zijn usb-modem aan de praat te krijgen. Net als bij jou duurt zijn boot met modem verschrikkelijk lang en zonder modem als een trein. Achteraf bleek het dus aan zijn SIS-chipset te liggen. (Hij heeft een sitecom pci-USB kaartje (type CN-014) erin gedaan en nu loopt alles weer goed.

Verwijderd

is een keertje bootvis eroverheen een optie?

• vectrex
MEGATRON schreef op 11 October 2003 @ 18:44:
Welke chipset zit er op dat nieuwe P4 moederbord. Een collega van me heeft ook een nieuwe P4 pc met een SIS chipset. Bij hem is op geen enkele manier zijn usb-modem aan de praat te krijgen. Net als bij jou duurt zijn boot met modem verschrikkelijk lang en zonder modem als een trein. Achteraf bleek het dus aan zijn SIS-chipset te liggen. (Hij heeft een sitecom pci-USB kaartje (type CN-014) erin gedaan en nu loopt alles weer goed.
Op dit gebied ben ik een ei, maar in specs staat: chipset: i865PE

• Nilco
Vectrex Dude schreef op 11 oktober 2003 @ 20:59:
[...]

Op dit gebied ben ik een ei, maar in specs staat: chipset: i865PE
Daar ligt het dan niet aan. i865PE is een Intel chipset.
Sorry, maar dan kan ik je niet verder helpen ;( ;(

• Nilco
Ik zie dat je winXP draait. Heb je servicepack1 al gedownload en ginstaleerd. Hierin zit namelijk een USB patch. (sp1 is dik 100mb!!)

Verwijderd

ik heb deze onzin ook met een intel 10/100 mbit netwerkkaartje :? booten gaat verschrikkelijk traag :(
Heb 'm uit ellende gewisseld met een netwerkkaartje uit m'n server (in m'n server doet ie t wel goed :?) en heb nu een ADMtek AN983 kaartje en loopt als een trein :/
de reden erachter heb ik nooit gevonden... :/

• Nilco
Heb ff navraag gedaan bij mijn zwager. (die heeft namelijk een msi moederbord met i865PE chipset.) Het maakt niet uit wat hij aan zijn USB-poorten hangt, modem, zipdrive, memstick, zo gauw er iets aan zit duurt zijn boot circa 6-7 minuten. Met niets eraan circa 45 seconden.

• vectrex
Meer collega's met dit probleem. Van E-Tech krijg ik nu een PCI-modem.

• vectrex
Ik heb van Siemens een BIOS update gehad, alles werkt nu ...
Pagina: 1