maxtor of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik wil aankomend weekend een hardeschijf gaan kopen (120gb) en ik had hiervoor een maxtor in gedachten. Ik heb totaal geen vertrouwens meer in ibm`s. Gisteren is namelijk mijn 3e ibm 60gxp gesneuveld (van de 3 die ik had), en dat wil ik dus nooit meer.

Ik dacht dat maxtors altijd erg betrouwbaar waren, maar ik heb gehoord dat er de laatste tijd hier ook problemen mee zijn. De schijf is trouwens puur voor data opslag, en 5400 toeren heb ik dus geen problemen mee. Welke schijf kan ik tegenwoordig het beste kopen als ik goedkoop en betrouwbaar veel gb`s wil kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 16:35
Als ik me het goed herinner, geven/gaven de platte schijfjes van Maxtor problemen, maar de dikkere (het normale formaat) is volgens mij geen probleem. Dus vanaf 30/40 gb zijn het perfecte schijfjes.
Draai zelf al een tijd met een 60gb, zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
richard_1st schreef op 09 oktober 2003 @ 14:44:
Als ik me het goed herinner, geven/gaven de platte schijfjes van Maxtor problemen, maar de dikkere (het normale formaat) is volgens mij geen probleem. Dus vanaf 30/40 gb zijn het perfecte schijfjes.
Draai zelf al een tijd met een 60gb, zonder problemen!
Ik heb zelf ook een 80gb 5400 maxtor en ook nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:47
Heb al 2 maxtors gehad, beide 60GB. Allebei doo. Nu de derde gekregen, en die maakt ook al weer raar geluid.
Dus persoonlijk zou ik niet voor maxtor gaan, maar degenen hierboven wel, dus het is denk ik gewoon persoonlijke keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum welke harddisk je moet nemen :)

Wat betreft de betrouwbaarheid: de vier grote merken zijn allemaal bijna even goed, het verschil is verwaarloosbaar. Maxtor staat inderdaad bovenaan. Verkijk je je niet teveel op al die negatieve verhalen. Het is het meestverkochte HDD-merk, er zullen dus ook relatief meer van stukgaan ;)

Voor de rest is dit gewoon zoek/review werk. Zie dus de FAQ.

Dit topic is gesloten.