Toon posts:

[Radeon]Strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Begin van het jaar heb ik eens een nieuwe Radeon9700pro gekregen omdat de oude defect was gegaan.
Deze deed in het begin echter soms strepen in het beeld geven, maar dit was echt maar heel af en toe, terug naar de dealer maar die kon die strepen niet vinden.
Ik dacht ook het zit hem niet in de kaart maar ergens anders.

Maar de laatste tijd doet de kaart het elke keer als ik de pc (koud) opstart.

Ik heb er een screenshot van gemaakt van wat ie precies doet.

Ik heb zelf al de drivers geupdate en ook al een keer windows opnieuw erop gezet maar het baat allemaal niks. Hij doet dit dus ook met een kale windows erop, het dos boot scherm is wel inorde tijdens de boot.
Het probleem is weg als ik de pc uitzet en daarna weer aan, het komt ook alleen maar voor na een echte koud start, dus pc uren/nacht uit en dan pas aan zetten.

Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen?

ps.
Hij is niet overclockt, ook nooit geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 14:34 ]

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
leuk achter grondje als het een achtergrondje was :D

heb je al geprobeert de herts en resolutie en nieuwe drivers te installeren??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al de drivers geupdate en ook al een keer windows opnieuw erop gezet maar het baat allemaal niks
Ja, doet ie in alle herts en alle resoluties het zelfde als ie de strepen heeft.
(ja is een achtergrondje)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heb ik ook last van. Is een dode GPU of dood videogeheugen. Stuur je kaart RMA.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
dan heb ik een probleem...... geen garantie meer, is inmiddels ouder als 1 jaar :(

Maar als ie "dood" is waarom doet ie het dan wel na een restart?
Dood = niet dood dan ?!?!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 14:38 ]

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Ik heb hetzelfde met een Sapphire Radeon 9700 pro. Op het forum van sapphire zijn er meer gebruikers met hetzelfde probleem te vinden. Daar werd gesuggereerd dat de memory timings van het geheugen niet helemaal goed zouden zijn en er ciruleren al wat bijgewerkte BIOS bestanden. Echter heb ik het idee dat je daarmee een beetje gaat underclocken.

Het probleem trad bij mij ook af en toe op. Soms zelf met een koude start. Soms willekeurig na een reboot en af en toe als ik de computer even een half uurtje had laten staan.

Mijn kaart is ondertussen dik 5 weken onderweg en ik heb nog geen bericht gehad van de RMA >:( Ik vind het beschamend dat een dergelijke dure kaart zo'n probleem vertoont.

Bios fixes: http://www.squeakfix.co.uk/bios/b9700.html

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
voeding kan ook nog, maar het lijkt mij toch echt een geheugen probleem. Verder vind ik als een leverancier bij de eerste melding geen garantie geeft, en toch het probleem bljift/terug komt dat de leverancier eigenlijk ook buiten de garantieperiode een nieuwe moet geven.

En is het niet zo dat op veel producten tegenwoordig 3 jaar garantie zit, of het er nou staat of niet? Dit zou ik ff opzoeken. Veel videokaarten hebben trouwens 2 jaar garantie

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:19

RumaNoV

Folding

Mss best je kaart eens testen in een andere computer? Mocht de kaart daar dezelfde problemen vertonen, dan zal het wellicht aan het videogeheugen liggen :(

Heb overlaatst ook een radeon 7500 begraven met dezelfde ziekte.

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-08 08:30

Pompiedom

Don't panic

Ik had ditzelfde probleem alleen dan met mn Radeon 8500, was pas na 1,5 jaar opgetreden maar er zit nog steeds fabrieksgarantie op, hij moet nu binnenkort weer terug komen van de RMA na 13 weken woohoo

We create our own reality

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

13 weken....boehoe! Niet echt hoopvol......

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Pagina: 1