Toon posts:

Herladen site traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn browser open (Opera 7.11/IE 6.0) laadt hij de startpagina ( Fok.nl) normaal. De site staat dus in z'n geheel snel op het scherm. Maar wanneer ik nou een ander nieuwsbericht aanklik duurt het heel lang voordat de hele pagina weer geladen is. Het nieuwsbericht verschijnt wel direct, maar voordat alles eromheen geladen is ben ik 20 seconden verder. Het lijkt of hij blijft hangen want de rest van de pagina verschijnt niet beetje bij beetje, maar na een seconde of 20 komt het resterende er in een keer bij.

Dit gebeurd zowel met de firewall aan als uit. Nu zou het niet zo'n probleem zijn als het alleen op Fok! gebeurt, maar meerdere sites hebben hier last van, zoals http://www.wanadoo.nl/muziek/. Tweakers doet het wel weer prima.

Ik snap er niks van, heb al met de instellingen van de browser lopen klooien, nieuwe versies gedownload van Opera en IE maar het wil niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Misschien even handig om te melden wat voor internet verbinding je hebt.
Opera en IE maken gebruik van een cache dus als je al eens eerder op FOK bent geweest worden alle afbeeldingen en dergelijke niet opnieuw opgevraagd. IE vraagt aan de webserver nog wel even of de bestanden nog steeds hetzelfde zijn en zo ja, laadt hij ze niet opnieuw. Opera doet dit d8 ik standaard niet en laad alles direct uit de cache. Razendsnel, maar als bestanden wijzigen is het niet up to date.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 22:05

highking

Langharig tuig

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 14:29:
Als ik mijn browser open (Opera 7.11/IE 6.0) laadt hij de startpagina ( Fok.nl) normaal. De site staat dus in z'n geheel snel op het scherm. Maar wanneer ik nou een ander nieuwsbericht aanklik duurt het heel lang voordat de hele pagina weer geladen is.
Wellicht dat de frontpage in je cache staat, en de nieuwsberichten (die je nog niet had gelezen) nog niet? :?