One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik kom te weinig buiten als rasechte tweaker zijndeathlonkmf schreef op 09 October 2003 @ 14:25:
Bijvoorbeeld de dierentuin. Gaan jullie daar heen enkel om foto's te maken of doen jullie dat voor de kinderen?
Als ik iets in mijn hoofd heb wat ik wil fotograferen, dan denk ik na waar ik het zou kunnen vinden en ga in die omgeving op zoek naar onderwerpen.
Ik denk dat er genoeg te fotograferen is, ook in de winter maar dat het meer afhankelijk is van wat je zoekt. Aan de andere kant, bij goed weer valt er gewoon meer op om te fotograferen
Als ik ergens heen ga en ik heb het idee dat ik in de gelegenheid kom om leuke foto's te nemen, dan gaat het toestel mee. Eerder zo, dan dat ik voor de foto's ergens heen ga.
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
De winter is ideaal voor zwart-wit fotografie! Bomen hebben geen bladeren, waardoor je veel meer diepte in je foto's kan krijgen en je bovendien veel interessante schaduwwerking krijgt, wat nog versterkt wordt door de laagstaande zon. En met het juiste filter wordt een wolkendek zo een onheilspellende orkaanDe winter komt er weer aan. Persoonlijk vind ik de winter de laagseizoen voor fotografie.
Het weer is somber en te weinig licht.
Het landschap is interessant voor slechts een klein gedeelte van de dag.
Veel geliefde onderwerpen zijn ofwel goed gekleed ofwel in winterslaap.
Ik vroeg niet om tips, maar ik wou de gedachtengang van mensen weten wanneer ze foto's maken.PuCK schreef op 09 oktober 2003 @ 15:47:
Gewoon lekker binnen stil-levens en abstracten fotograferen
Een mooie foto dat je gemaakt hebt omdat toevallig je je camera bij de hand hebt en toevallig net genoeg tijd hebt om een compositie te maken vind ik veel waardevoller dan een foto waar je speciaal op uit bent geweest en urenlang tientallen keren had uitgeprobeerd.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Kan psychologisch zitten, maar ik hou niet van zulke foto's. Vind ik zo'n somber gedoe.Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 18:17:
[...]
De winter is ideaal voor zwart-wit fotografie! Bomen hebben geen bladeren, waardoor je veel meer diepte in je foto's kan krijgen en je bovendien veel interessante schaduwwerking krijgt, wat nog versterkt wordt door de laagstaande zon. En met het juiste filter wordt een wolkendek zo een onheilspellende orkaanBovendien is het niet zo druk overal, waardoor je landschappen en architectuur er veel gemakkelijker op krijgt. En als er sneeuw ligt, krijg je helemaal speciale foto's.
Ik heb liever zonnige foto's, capture the life, etc.
Verwijderd
Ik ga er regelmatig gewoon op de fiets op uit, beetje relaxed rondfietsen en als ik iets zie, mn camera uit mn tas en foto's maken. Mijn camera is veel te lomp om zomaar overal mee naar toe te nemen dus moet ik wel echt de deur uitgaan met de intentie om foto's te nemen. Dat doe ik ook alleen als ik er in de goede stemming voor ben. En dan kom je altijd wel iets tegen... Soms zie ik ook iets, een gebouw of een boom ofzo, waarbij ik me voorneem om daar ooit nog eens met een camera langs te gaan. Maar urenlang uitproberen heb ik dan het geduld niet voor.Ik vroeg niet om tips, maar ik wou de gedachtengang van mensen weten wanneer ze foto's maken.
Een mooie foto dat je gemaakt hebt omdat toevallig je je camera bij de hand hebt en toevallig net genoeg tijd hebt om een compositie te maken vind ik veel waardevoller dan een foto waar je speciaal op uit bent geweest en urenlang tientallen keren had uitgeprobeerd.
Heb heel lang eigenlijk alleen maar zwart-wit fotografie gedaan, vooral omdat ik die zelf kan ontwikkelen... Maak dan vaak gebruik van een 6x6 negatieven camera, en dat soort filmpjes breng je niet naar de hema om te laten ontwikkelen en afdrukken, dat doe je ff zelf en daarna ga je er in de doka mee spelen onder de vergroter. Heb niet de apparatuur om dat ook met kleur te doen, hoewel dat me ook wel aantrekt. Als ik kleurenfotografie doe, is dat met een gewone kleinbeeldcamera, en dan meer op de snapshotmanier. Kan ook heel leuk zijn natuurlijk, maar dat is meer iets voor op vakantie in echt andere landschappen, of gewoon als herinnering.Kan psychologisch zitten, maar ik hou niet van zulke foto's. Vind ik zo'n somber gedoe.
Ik heb liever zonnige foto's, capture the life, etc.
Vaak kan een zwart-wit foto veel meer sfeer uitstralen dan een kleur, hoewel het er inderdaad snel somber uitziet. Maar ik vind het fotograferen van Nederland in kleur niet zo interessant, dat is te gewoon vaak... Zwart-wit maakt het gewone vaak heel bijzonder. Daarom maak ik alleen in een echt andere omgeving wel kleurenfoto's om het fotograferen.
En sneeuw: zodra het gaat sneeuwen... oeoeoeoeoehhhhhh dan zit ik op de fiets en maak ik overal foto's. Sneeuw is zo kicken, je ziet het verder nooit, dus qua waarde kom je een heel eind en qua belichting.....
En het grootste voordeel is dat je nachtfotografie makkelijker kan doen, nu kan je om 7 uur al foto's hebben, zodat je tijdens koopavonden dus je drukke straten kan vastleggen of de andere monumenten doen. Mensen maken een foto altijd een beetje levendiger, dus een monument dat open is of aan een drukke straat ligt levert dan weer een kans.
Het leven zit vol met kansen, zie gewoon alleen maar mogelijkheden en zelfs een winter is dan leuk.
* Delerium moet alleen de Winter van 2000 vergeten.
In Montreal zitten bij -40 graden en verschillende sneeuwstormen -> mooie foto's kan je maken, maar je vingers zijn binnen 50 minuten doodgevroren.
Ik hou er wel van, vind het geen slechter seizoen om foto's te maken dan welk ander seizoen
Naar de dierentuin gaan om foto's te maken suckt, imho
Oh man als ik dit lees krijg ik stante pede zin om er met wat t-max rolletjes op uit te gaanVerwijderd schreef op 09 October 2003 @ 18:17:
[...]
De winter is ideaal voor zwart-wit fotografie! Bomen hebben geen bladeren, waardoor je veel meer diepte in je foto's kan krijgen en je bovendien veel interessante schaduwwerking krijgt, wat nog versterkt wordt door de laagstaande zon. En met het juiste filter wordt een wolkendek zo een onheilspellende orkaanBovendien is het niet zo druk overal, waardoor je landschappen en architectuur er veel gemakkelijker op krijgt. En als er sneeuw ligt, krijg je helemaal speciale foto's.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Ik maak een foto puur om het moment, niet eens zo zeer kijkend naar de compositie en helemaal niet lettend op een seizoen en/of weertypeathlonkmf schreef op 09 October 2003 @ 18:20:
[...]
Ik vroeg niet om tips, maar ik wou de gedachtengang van mensen weten wanneer ze foto's maken.
Als je puur foto's gaat schieten voor de foto, dan mis je IMHO de emotie achter de foto. Dat is waarschijnlijk ook de reden voor mij om mezelf niets aan te trekken van de "geldende" regels qua compositie, framing en dat soort zaken. Ik ga voor spontane foto's.
Dit is ook de reden waarom ik nooit mee zal doen aan een foto/onderwerp "wedstrijd" want dan krijg je geforceerde foto's in de meeste gevallen.
Verwijderd
Niemand meer iets toe te voegen?
Ik ben (net als TS) inmiddels wel nieuwschierig geworden naar de beweegredenen van het maken van een foto
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Deze plek is te koop.
Over LOL gesproken.
Trouwens, herfst: wat dacht je van macro's van paddestoelen, herfstbladeren, herfstlandschap, lucht en wolkenpartijen. Kijk, zie, bewonder en.. fotografeer.
[ Voor 11% gewijzigd door Brothar op 12-10-2003 02:56 ]
eagle
Alleen jammer dat mn lens dood is
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
Ik weet nog goed toen ik twee (of drie) jaar geleden met mijn eerste digicam op pad ging. Het was vlak voor de kerst en het had flink gesneeuwd, ik ben toen naar het park (achter ons huis) gegaan om plaatjes te schieten. Ik was helemaal verrot, mijn broek was nat, ik had het koud (tot op het bot) maar ik bleef doorgaan.
Die dag in het park heeft toen mijn ogen geopend, ik wilde meer plaatjes schieten. Jammer genoeg kun je met een HP315 niets en die heb ik dan ook begin dit jaar verkocht en heb een s602z gekocht. Dat is geen miskoop geweest al loop ik nu wel de hele tijd tegen de grenzen aan wat betreft het foto's maken.
Barrel-distortion als je een macro maakt terwijl je inzoomt. AF die niet helemaal doet wat jij wil waardoor je soms handmatig scherp moet stellen en met de EFV is dat een nare klus.
Ik trek er vaak op uit om foto's te schieten want het is echt een leuke hobby, de winter is daarom ideaal. Voor mij betekent dit dat ik vele 100en foto's ga maken van landschappen en bomen. Bomen zijn geweldig wanneer het gesneeuw heeft en omdat alles wit is heb je aan weinig licht genoeg om een mooie foto te maken.
Ik ga op vakantie naar Frankrijk dit jaar om te snowboarden maar ik zal minimaal één dag besteden aan het maken van foto's. Tja, je bent er gek op of niet maar ik ga dat gewoon doen. Ijspegels die je dan aan gebouwen ziet hebben iets magisch en in Nederland zie je ze niet vaak, niet op de manier waarop ik ze zou willen zien.
Als ik nu dan even ga antwoorden op alleen de topictitel:
Ja, ik ga op zoek, op zoek naar het onderwerp wat mij weet te prikkelen. Het kan een vlinder zijn of een grote fabriek maar alles wat ik mooi vind is goed genoeg voor de gevoelige plaat (TIFF
Met de groothoeklens die ik heb besteld ga ik zeker weten veel plezier beleven al weet ik nu al dat ik volgend jaar een 300D ga kopen. Ik wil meer en mooier en ik ben op het punt dat de s602z mij soms in de steek laat omdat ik dingen wil die deze camera niet goed kan.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Maar ik wil er ook wel eens op uitgaan, met name bij sneeuwsituaties (zeker als er een aardig laagje ligt). Dan kun je ook mooie foto's maken.
Ook nu kun je nog mooie foto's maken van de herfstkleuren van bomen of idd macrofoto's van paddestoelen. Beste natuurlijk op rustige en zonnige dagen, dan heb je mooi herfstlicht.