Kan bijde PC's wel vinden maar kan er niet op komen.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb al een hele tijd 2 PC's hier in netwerk met elkaar verbonden staan. Op bijde PC's kun je bestanden met elkaar delen en op bijde PC's zit internet. Aleen sinds kort doet het internet het niet meer op 1 PC. En ik kan geen bestanden meer van de 1 naar de andere PC kopieren. Ik vind die andere PC wel ook met spellen vind ik hem wel. Maar als ik bijvoorbeeld een server start kan ik die met de andere PC wel vinden maar ik kan er niet in komen. Waar kan het aan liggen? Ik heb al verschillende netwerkkaarten gebruikt maar geen verschil. Kan het zijn dat de netwerkkabel soms beschadigd is? Ik heb overigens niks veranderd op 1 van de PC's en beide PC's draaiden op Win XP. Het kan aleen zijn dat mijn broer mischien 1 of ander programma heeft geinstaleerd waardoor het niet meer werkt. Maar hoe krijg ik het netwerk nou weer normaal?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

kijk of personal firewall in windows xp aanstaat, en of alle protocollen bij de "lan verbinding" wel aangevinkt staan

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
idd heb je firewall uitgeschakeld?

• Mpdrichel
Alle protocollen staan gewoon aangevinkt. Maar waar kan ik die personal firewall vinden?

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Afbeeldingslocatie: http://www.defender.easynet.be/Brol/netwerkje.jpg

Religion is Opium for the Masses

• Mpdrichel
Nee, personal firewall is niet ingeschakeld.

Verwijderd

Start de thuis-netwerk-wizard en volg de aanwijzigingen.
Hiermee kun je 'm weer aan de gang krijgen.

succes.

• Mpdrichel
Dat heb ik al tig keer gedaan maar het werkt echt niet :(

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Gebruik je een andere firewall?
Probeer ook eens even alle netwerkapparaten te verwijderen(in windows), dan ff scannen op nieuwe hardware. Als de apparaten weer installed zijn ff het netwerk met de hand instellen.

[ Voor 75% gewijzigd door icecoolsniper op 09-10-2003 17:01 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Zijn je c schijven gedeeld? (geschared)

klinkt echt als een rechten kwestie

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 21:47

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb mijn c schijven ook niet geshared en dat werkt wel. Je bedoelt dat hij de schijven gewoon gedeeld heeft waarvan hij bestanden moet halen. Ik neem aan dat hij de bestanden nog wel ziet maar niet kan kopieren. Als er niks gedeeld is kan hij de bestanden ook niet zien.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Mpdrichel
Ik kan helemaal niet op de gedeelde schijven komen. En in gestarte netwerk games kan ik ook niet komen. En ik heb geen andere Firewall geinstaleerd.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Mpdrichel schreef op 09 October 2003 @ 14:21:
Waar kan het aan liggen? Ik heb al verschillende netwerkkaarten gebruikt maar geen verschil. Kan het zijn dat de netwerkkabel soms beschadigd is? ?
Misschien een andere kabel proberen ?

Verwijderd

Laat maar, dit sloeg ook weer nergens op :X
Sorry

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 19:16 ]

Verwijderd

heb je een norton firewall geinstalleerd of zone alarm ofzo

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je 2 problemen:

- internet op 1 pc doet het niet. hoe komt deze pc aan zn internet? router? staat dhcp aan? geef 'm handmatig een correct ip. ping naar de router of internetdelende machine.

- je kan geen shares benaderen op een andere pc. kan je die pc wel pingen? zijn er shares aangemaakt? zijn er wel op beide pc's dezelfde gebruikers+wachtwoorden aangemaakt? kan je naar \\anderepc\c$ ...

• Mpdrichel
mikejarod schreef op 09 October 2003 @ 19:27:
Als ik het goed begrijp heb je 2 problemen:

- internet op 1 pc doet het niet. hoe komt deze pc aan zn internet? router? staat dhcp aan? geef 'm handmatig een correct ip. ping naar de router of internetdelende machine.

- je kan geen shares benaderen op een andere pc. kan je die pc wel pingen? zijn er shares aangemaakt? zijn er wel op beide pc's dezelfde gebruikers+wachtwoorden aangemaakt? kan je naar \\anderepc\c$ ...
- bijde PC's zijn gewoon via een kabel op elkaar aangesloten. Op de 1 komt het internet binnen en die deelt het weer naar de andere computer.

- het werkte altijd dus ik vind het vreemd dat het nou niet werkt beide PC's heb ik nog wel gewoon geshared.

Verwijderd

Je zoekt naar een speld in een hooiberg.

Werk het volgende lijstje eens door:

- Is de hardware in orde?
Controleer je kabel op fysieke beschadigingen en kijk of de connect-lampjes van de NIC's werken als de PC's gelijktijdig aan staan.
Controleer de werking van de netwerkkaarten onder Windows: In het management-console kij je of dit apparaat functioneert.

-Instellingen:
Liggen de IP's van beide PC's in de zelfde range? goede subnet? gateway oke? In de windows help files (Hier staat belangrijke info tbv I-net sharing) en via Google vind je info.

-Commandline:
Probeer de andere PC te pingen op het IP nummer. Daarna op de computernaam.

Als dit werkt vanaf beide PC's en je voldoet aan de eisen die worden gesteld door Windows voor ICS (staat dus ook in de windows help files) zou het moeten werken.

Mocht dat niet het geval zijn dan raad ik je aan helemaal opnieuw te beginnen.
Daarmee bedoel ik dus dat je de netwerkkaarten verwijderd uit je hardwarelijst en ze software-matig opnieuw installeert.
Daarna run je de netwerk wizard.

wederom succes!

• Mpdrichel
Als ik probeer te pingen dan krijg ik "Time-out bij opdracht. Voor de rest heb ik alles al geprobeerd. Ik heb zelfs Windows XP al opnieuw geinstaleerd op die PC.

Edit: Als ik op die andere PC probeer te pingen krijg ik "Doelhost niet beschikbaar"

[ Voor 23% gewijzigd door Mpdrichel op 17-10-2003 15:43 ]

• Mpdrichel
Ik heb nou 2 netwerk kaarten en een cross kabel van iemand geleend. Kaarten erin gezet. Het werkt gewoon de boel geinstaleerd. Die wizard thuisnetwerk gedaan. En zelfs nou doet het netwerk het nog niet. Pingen wil ook niet dan krijg ik hetzelfde als wat ik in mijn vorige post zij.

Verwijderd

Heb je zelf al is de netwerkadressen e.d ingetikt?

Neem bv op de ene pc

ip 192.168.0.1
subnet 255.255.255.0

op de andere

ip 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0

Zorg dat je client voor microsoft netwerken en bestand en printerdeling aan hebt

Verwijder eventueel alle andere protocollen zodat alleen tcp / ip overblijft

Kun je nu naar elkaar pingen (met bv die 2 nieuwe netwerkkaarten en die crosscable)

Zo nee zijn er storingsfactoren aanwezig Zo nee, dan is er denk ik inderdaad wat aan de hand met een van de installatiesof toch een rechtenkwestie

Neem uiteraard ook alle bovengenoemde tips in acht (en let op dat de subnetten ook gelijk staan Zo heb ik is een uur lopen kutten om een netwerkje aan de gang te krijgen, ik had pc's in een verschillend subnet gehangen, ik weet het is dom, maar het is het proberen waard toch?)

• Mpdrichel
Ik kan me herrineren dat ik een tijd geleden mijn hele PC uit elkaar gehad heb om hem schoon te maken. Toen heb ik per ongeluk de geluidskaart op de plek waar normaal mijn modem zit geplaatst en mijn modem op de plek waar normaal mijn geluidskaart zit. Kan dat er iets mee te maken hebben. Het lijkt me sterk maar voor de zekerheid wissel ik die 2 strax maar weer om.

Verwijderd

Het zou kunnen zijn dat je ergens een conflictje hebt veroorzaakt. Heb je die modem direct naast de netwerkkaart geplaatst? Ik heb wel is gehoord dat dit kan storen, maar hier heb ik zelf geen negatieve ervaringen mee. Heb je het al handmatig geprobeerd zoals ik in mijn vorige post voorstelde en zo ja werkt dit wel of niet?

• Mpdrichel
Het netwerk doet het nou weer :D Wat ik ook probeerde niks werkte. Tot ik mijn modem en geluidskaart weer omwisselde. Toen heb ik de wizard opnieuw gedaan en nou werkt het netwerk weer perfect :) Ik vind het aleen vaag dat het netwerk het niet deed doordat 2 kaarten andersom zaten. Ik kon geen IRQ conflicten vinden en alles werkte ook nog gewoon.

[ Voor 29% gewijzigd door Mpdrichel op 23-10-2003 19:49 ]

Verwijderd

misschien dat er dan toch ipv een irq conflict een ander soort storing is ontstaan
Pagina: 1