[Excel] geselecteerde rijen scrollen?

Pagina: 1
Acties:

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Hoi hallo, ben bezig met excel en blader een beetje door een tabel.. nu wil ik zo nu en dan een hele rij eruit gooien. Met de muis kan ik uiteraard op het rijnummer klikken waardoor de rij geselecteerd is.. mijn vraag is of ik ook dan nog met het toetsenbord kan verder bladeren en dan dus bv naar de rij eronder waarbij dan die rij geselecteerd is.

Doel is dus mijn arm een beetje te ontzien (schouder is al pijnlijk zat zo nu en dan..) en dus met het toetsenbord te scrollen met een geselecteerde rij door mijn tabel :)

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:48
als je Ctrl in drukt en dan pijltje dan gaat hij naar het einde van de ingevulde cellen als je daarbij dan ook nog shift in druk word de boel ook nog geselecteerd.

bedoel je zo iets?

Scuba-diver

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
als ik een rij heb geselecteerd en druk op SHIFT+pijl beneden, dan heb ik 2 rijen geselecteerd, ik wil graag dat ik dan enkel de 2e regel heb geselecteerd maar kan hier geen toetsencombi voor vinden :|

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 13:25
Shift+Spatiebalk = Rij selecteren
Ctrl+Spatiebalk = Kolom selecteren
Shift+F8 = Nieuwe selectie toevoegen (selectie maken, Shift+F8, met cursortoetsen naar nieuw stuk, F8, selectie maken...)
Ctrl+- = Selectie verwijderen

Meer tips kan je vinden in de Help van Excel onder de term 'Sneltoetsen'

[ Voor 13% gewijzigd door Coffeemonster op 09-10-2003 14:45 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange