Toon posts:

Printer print traag

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op het netwerk last van dat printer traag print. Waarschijnlijk temaken met printergeheugen.

mijnvraagie is kunnen we het gehuegen op de server verhogen of moet dit per pc. en heeft dit ergens invloed op??????????????

Xerox DC 490/480/470/460 PS3
win 2000

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Printergeheugen verhogen op elke pc?? Normaal doe je dat door een extra geheugenmodule in je printer te zetten en deze hoeveelheid geheugen in te stellen in de printerdrivers die op de printserver staat waar de queue op draait...

Misschien staat er iets nuttigs in de handleiding van je Xerox..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
neeh staat niks in en ken ook op site van hun niks vinden ....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 14:20:
neeh staat niks in en ken ook op site van hun niks vinden ....
Riiiight....

http://www.support.xerox.com/docu/dc460st_nl.htm

http://www.xerox.com/go/x...t+Centre+Family&view=tips

Vul maar een ander typenummer in als je het tenminste exact weet.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2003 14:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb geen fuck aan die sites. het gaat er om als ik ga klote met geheugen heeft dit in vloed op de server. OF moet per pc worden aan gepast?

Verwijderd

tjonge tjonge , zo los je je probleem nooit op.
Wat is traag printen, duurt het lang voor de printer start ?
Komen de pagina's er met tussenpozen uit ?
Loopt het printen nog via een printserver ( bv een gemeenschappelijke queue op een server ?)

Verwijderd

Topicstarter
er is geen aparte print server, voor dat printen er uit komen duurt het te lang. printen zelf is oke.

Verwijderd

Alleen de eerste print , of iedere print ? Wat ik bedoel , als je er meerdere achter alkaar doet , komt de tweede en derde er dan wel gelijk uit na de eerste ?
Misschien is het wel de opwarmtijd ! (het is toch zo'n DocuCenter ?)

Verder zijn er settings bij de printerdriver dat hij kan gaan printen als er nog gespoold wordt of dat hij wacht als de hele file binnen is .
Verder , wat voor type file stuur je aar de printer , PCL5 of PCL6 of soms postscript ?

En als laatste vraag : heeft ie het altijd zo gedaan of is het 'opeens' gekomen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 15:05 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS Policy <--

Dit past voor wat de printerhardware zelf betreft beter in OH, maar aangezien je wat weinig info geeft en er zoch echt veel is te vinden over hoe een printer te upgraden doe ik deze dicht - je zou evt. daar een nieuw topic kunnen openen als je wat duidelijk kan stellen waar het pecies fout gaat - maar doe maar met wat andere taal dan Verwijderd in "Printer print traag" ;).

Loop de vragen bovenstaande tips en vragen even langs en je moet er goed uitkomen. Wij kunnen nl. niet ruiken waar het probleem zit; als het de printer zelf is, zet je meer geheugen in de printer zelf of pas je de instellingen (zoals resolutie of zet 'm eens op draft mode) in de printerdrivers van elke PC aan: kijk waar het precies traag gaat en je bent er ;)

Bij twijfel zou ik je leverancier even bellen omdat die het ongetwijfeld goed weet als je duidelijk maakt waar je probleem zit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.