Toon posts:

Gestorven computer - diagnose nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is op dit moment erg kapot. Als ik op de powerknop druk gaat de ventilator draaien maar gebeurt er verder niets (geen harde schijf activiteit e.d.) en gaat hij ook niet meer uit als er nog eens op de power knop gedrukt wordt (ATX kast/voeding).
Voordat het zo erg werdt begon de computer eerst zonder aanleiding te resetten. (in verschillende operating systems, dus hardware related) Eerst zo af en toe, daarna steeds vaker tot het compleet onwerkbaar werd en hij het helemaal opgaf. Ik heb alles er afgehaald behalve de videokaart, mobo, processor en geheugen, en het geheel in een andere kast geplaatst, maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Kan dit een kapotte processor of geheugen betekenen? Of is het het moederbord? Ik heb helaas geen hardware in huis om in plaats van de huidige mobo/proc/geheugen te gebruiken, en ik heb weinig zin de hele zooi nieuw te gaan kopen. Als iemand een dergelijk probleem al eens meegemaakt heeft en weet wat toen het probleem was zou ik dit graag horen.

Marijn

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:34

JSchut

.....

Lijkt wel of je processor te warm wordt! (of stuk is)

[ Voor 14% gewijzigd door JSchut op 09-10-2003 13:32 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je ook je voeding meegenomen in je overpeinzingen? want die kan er ook wel wat meer te maken hebben.

specs

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
van de restarten lijkt wel processor te warm word..

heb je al eens geprobeert kast open te houden?

[ Voor 47% gewijzigd door Bikkel-Rulez op 09-10-2003 13:32 ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:34

JSchut

.....

gladiool schreef op 09 October 2003 @ 13:30:
Heb je ook je voeding meegenomen in je overpeinzingen? want die kan er ook wel wat meer te maken hebben.
Hij heeft toch een andere voeding en kast geprobeerd....

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

Topicstarter
Voeding had ik wel nog liggen - probleem blijft hetzelfde. De processor is trouwens een pIII 500 in zo'n weirde van het mobo afstaande socket. De ventilator werkte nog maar je weet natuurlijk nooit. Kunnen die dingen volledig kapotgaan door oververhitting?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan vooralsnog van alles zijn: mobo, CPU, geheugen of voeding. Met gebrek aan specs in deze startpost en andere hardware om ermee te testen kunnen we je niet veel verder helpen. Neem de troubleshooter eens door die je via de FAQ/Beleid van dit subforum kunt vinden. Wellicht dat er een aantal tips in staan die je verder kunnen helpen. Anders moet je het boeltje maar retour de winkel zenden om het aldaar te laten testen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.