GeForce FX5900Ultra, maar toch af en toe een kleine hapering

Pagina: 1
Acties:

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik heb een asus gf fx5900 ultra en heb alles vol open staan (8X AA en 8X FSAA) op 1280x1024, alles high detail en 32 bit. Maar toch krijg ik bij sommige games heel af en toe een langzamere speelgang zeg maar. Bij Splintercell heb ik dat.

Ik heb 45.23 en het ligt echt niet aan de videokaart. Waar kan het nog meer aanliggen? Ik weet dat ik het viruele geheugen uit moet zetten (alleen als je minimaal 1 gig hebt) want dan gebruikt ie namelijk HD ruimte en dat kan behoorlijk vertragen. Verder virusscanner uitzetten weet ik ook al.........

misschien heeft iemand hetzelfde bij zo'n goeie kaart.
System specs:
Zalman 400Watt
P4 2.6 HThreading
2xKingston HyperX KHX3200A K2 dual channel
Asus P4C800Deluxe (1008.004)
WD 120GIG 8MB CACHE

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Het lijkt wel alsof ik steeds dezelfde antwoorden geef... :?

1) Install de VIA 4-in-1 drivers! Vital for grafical performance. Koorts help dus niet bij lezen.
2) Disable Virtual-SYNC onder Open-GL settings.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 13:11 . Reden: oeps ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 13:06:

1) Install de VIA 4-in-1 drivers! Vital for grafical performance.
Ehm, wat moet je met VIA drivers als je een Intel chipset hebt? Niets dus. Je hebt bij Intel de inf updates die je moet installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Beaves op 09-10-2003 13:08 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Beaves schreef op 09 October 2003 @ 13:08:
[...]

Ehm, wat moet je met VIA drivers als je een Intel chipset hebt? Niets dus. Je hebt bij Intel de inf updates die je moet installeren.
Ow... kijk dat krijg je met een griepje. veels te snel overheen gelezen. Mijn excuus.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Uhh simpel.

Je videokaart trekt dat gewoon op dat moment niet helemaal lekker. 8x fsaa en 8x aniso zijn niet iets wat je kaart 'effe' doet.

Zet hem eens op fsaa 2x/4x en aniso op 8x. Daarna zal het wel over zijn.

Zelfs met een beest van een systeem kan je dat niet altijd trekken op zware gedeelten van games (veel dingen tegerlijk, grote velden, veel schieten etc).

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je ook al eens een andere driver geprobeerd, de eerste 50.xx serie is ook goed verkrijgbaar en een grote kans dat die beter werkt met jouw videokaart.

Oja, enig idee hoe het met de waardes van je voeding is? Alles stabiel onder stress?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Windows XP's Pagefile afzetten is niet zo'n goed idee .. ik begrijp niet dat mensen nog steeds met dat idee rondlopen...

Lees dit maar eens helemaal : http://aumha.org/win5/a/xpvm.php

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

LOL 8x FSAA en dan vreemd opkijken dat zijn FX het niet trekt af en toe.
Je mag blij zijn dat hij het maar af en toe niet trekt, vind ik al heel knap.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 00:27
Klopt van die swapfile, maak een kleine swapfile aan van +/- 128 MB ofzo.

Wat je eigenlijk ook beter niet kunt doen bij een resolutie van 1280x1024 is FSAA en AnIso tegelijk aanzetten, dat vreet GPU-cycles!

Je kunt het beste een van de twee nemen, dus of FSAA of AnIso.

Maar dit laatste kun je het beste effe zelf testen en via de trial en error methode tunen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
een GF FX5900 ultra??? Komop die moet dat echt aankunnen hoor. Ik heb FSAA trouwens al op 4 staan, maar toch af en toe dat ietsje langzamere bij heel veel licht en schaduw of lichtstralen door een ruit heen ofzo. Die 50xx detonators schijnen nog niet optimaal te zijn en wacht ik liever mee.

en trouwens, als jij genoeg ram geheugen hebt, kun je dat echt wel afzetten. Virtueel geheugen gebruik HD space. RAM gebruik is altijd beter dan HD space........maar je moet minimaal 1 gig hebben hiervoor want desert combat heeft al 600MB nodig en heb je met512 een dikke foutmelding.

En dat Virtual sync kan ik niet vinden.........

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Kosh66 schreef op 09 October 2003 @ 13:51:
Klopt van die swapfile, maak een kleine swapfile aan van +/- 128 MB ofzo.

Wat je eigenlijk ook beter niet kunt doen bij een resolutie van 1280x1024 is FSAA en AnIso tegelijk aanzetten, dat vreet GPU-cycles!

Je kunt het beste een van de twee nemen, dus of FSAA of AnIso.

Maar dit laatste kun je het beste effe zelf testen en via de trial en error methode tunen.
moet ik het viruele geheugen dan verlagen ipv uitzetten.....als ik nou echt een van de 2 moet nemen, welke kan ik dan het beste doen ? Ik geloof dat dat FSAA voor dat rafeleffect is he en randen van bepaalde oppervlakten enzo

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 09-10-2003 13:55 ]

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Deathchant schreef op 09 October 2003 @ 13:51:
een GF FX5900 ultra??? Komop die moet dat echt aankunnen hoor. Ik heb FSAA trouwens al op 4 staan...
Urhm... zelfs een FX5900Ultra heeft moeite met 8xAA. 8xFSAA op nVidia kaarten is een mixed mode (8xS), waarin multisampling en supersampling door elkaar worden gebruikt. En supersampling is zo'n enorme performancevreter.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Deathchant schreef op 09 October 2003 @ 13:51:
een GF FX5900 ultra??? Komop die moet dat echt aankunnen hoor. Ik heb FSAA trouwens al op 4 staan, maar toch af en toe dat ietsje langzamere bij heel veel licht en schaduw of lichtstralen door een ruit heen ofzo. Die 50xx detonators schijnen nog niet optimaal te zijn en wacht ik liever mee.

en trouwens, als jij genoeg ram geheugen hebt, kun je dat echt wel afzetten. Virtueel geheugen gebruik HD space. RAM gebruik is altijd beter dan HD space........maar je moet minimaal 1 gig hebben hiervoor want desert combat heeft al 600MB nodig en heb je met512 een dikke foutmelding.

En dat Virtual sync kan ik niet vinden.........
Wat denk je nou dat die fx 5900 ultra een of ander wonder ding is het is gewoon een videokaart met wat meer ballen. Maar verwacht geen wonderen.
Het is wat andere ook al zeggen heel mooi dat je al zo hoog kan komen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
als dat echt zo is, dan wil ik niet weten wat een Ti4800 voor een kutkaart is, of de 9700PRO.........want die fx5900ultra is echt wel gelijk aan een 9800 hoor

[ Voor 35% gewijzigd door Deathchant op 09-10-2003 14:03 ]

• Kosh66
Wat ik ergens heb gelezen op MS-Technet is, dat als je veel RAM hebt, je de swapfile toch beter niet uit kunt zetten. Heb je >=1GB RAM? Zet dan die swapfile gewoon op 128 MB.

Linux doet dit ook, die maakt altijd een swapfile aan van +/- 128 MB, of dat echt veel gebruikt wordt als je veel RAM hebt is een tweede.

Persoonlijk zet ik altijd de AnISo optie vol aan. maar ik heb dan ook geen 5900FX.
Ik gebruik nog steeds een Ti4600 Ultra.

Verwijderd

9800 pro ja klopt ook wel en ik heb een Ti4800 kaart en dat is ook wel minder maar dan stel je het gewoon wat lager in (1024*768).

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
dus mag ik wel wat van de kaart verwachten en als ie te vergelijken is met een 9800PRO dan is het dus echt een videokaart met meer ballen.....ik verwachtte eigenlijk wel dat ik nu alles vloeiend kon spelen. Ik had eerst een Geforce 2 MX PCI 32MB en het beste spel wat ik kon spelen op 800X600 was level 1 van GTA3 en Ghost recon.........
En nvidia is beter met directX8, en splintercell is nog directx8....

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 09-10-2003 14:14 ]

• Kosh66
Wat je ook nog kunt proberen, maar dat ligt eraan of je spellen dat ondersteunen, is te kiezen voor OpenGL-ondersteuning.

Ik speel vnl. 3D-Shooters en deze ondersteunen bijna allemaal OpenGL.
Dit is (tegenwoordig) iets minder spectaculair qua graphics maar in mijn geval wel rapper als Direct-X.

Suc6

Verwijderd

hey Deathchant . je verwacht wel veel van je kaartje he :7 . een beetje te veel . jaja . snelste kaart kan alles . kan lekker 1600x1200 8S AA en 8x AF lekker doom 3 ofzo spel zonder hapering........blablabla

Verwijderd

Kosh66 schreef op 09 October 2003 @ 14:33:
Ik speel vnl. 3D-Shooters en deze ondersteunen bijna allemaal OpenGL.
Dit is (tegenwoordig) iets minder spectaculair qua graphics maar in mijn geval wel rapper als Direct-X.
Zijn de verschillen qua graphics dan echt zo zichtbaar?

/me speelt altijd met opengl. Mede voor performance winst. Eigenlijk als sinds q3 en hl

• Kosh66
Juist, de Q3-Engine heeft deze native.

Maar probeer UT(1) en UT2K3 maar eens, deze ondersteunen ook OpenGL.
Vooral bij UT2K3 merk je toch wel wat verschil in de Graphics tussen OpenGL en DirectX.

Verwijderd

Juist Splinter Cell is door de combinatie van 'super' schaduw&licht&3D-audio effecten en de 'intelligente' AI een van de zwaardere spellen. Er zijn al aardig wat reviewers geweest die opmerkten dat dit toch wel een zware systeembelasting teweeg bracht.

Oja, wat voor geluidskaart heb je? Een Audigy of een onboard-software-codecje?
Heb je ook gepatcht naar (Splinter Cell) 1.2 ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 16:25 ]

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

danplo

The Force is strong with me

Met het systeem dat ik nu gebruik heb ik ook een FX5900 Ultra van Asus.
Ik heb nog geen echte vertragingen gehad.
Het enige waarmee ik vertragingen had was met Halo...
Daar moest ik mijn setting op 1024x768 zetten.
Maar misschien had dit te maken met dat het een copy was.
Want iedereen had hier last van.
Maar voor de rest heb ik nog geen problemen gehad....en ik heb bijna alle nieuwste spellen wel gespeeld.
Voor mij is het gewoon een hele goede kaart.
En ik heb weer wat vooruitgang geboekt met de 52.13 drivers.
Ik kijk nu alweer uit naar de nv40....

[ Voor 11% gewijzigd door danplo op 09-10-2003 18:00 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

ik kijk ervan op hoeveel mensen er op zo'n domme openingspost reageren, alsof de 5900 een goddelijke kaart is ofzo... zet gewoon die resolutie en setting normaal man... patser :9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:22 ]

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 18:21:
ik kijk ervan op hoeveel mensen er op zo'n domme openingspost reageren, alsof de 5900 een goddelijke kaart is ofzo...
Niet goddelijk, maar wel masterlijk.
Ja voor sommige mensen is het heel wat en voor sommige andere mensen weer niet.
Ik vind het wel een leuk kaartje, maar goed ik koop elk half jaar een nieuwe nVidia kaart.
Maar goed niet iedereen doet dit en of kan een dure kaart kopen.
En als ze dan eindelijk wel eens de beste kaart van een merk hebben dan zijn ze daar trots op...kan ik me ook voorstellen.
Laat deze mensen dan ook gewoon in hun waarde a.u.b.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 18:21:
ik kijk ervan op hoeveel mensen er op zo'n domme openingspost reageren, alsof de 5900 een goddelijke kaart is ofzo... zet gewoon die resolutie en setting normaal man... patser :9
gezien de prijs die je ervoor betaald mag je best iets verwachten. Maar elke speeltje heeft zijn limiet.

Verwijderd

ik koop al vanaf de voodoo 2 alle videokaarten bij de release en weet dan ook dat je zelfs van 500 euro kostende videokaarten niet alles mag verwachten.

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 18:32:
ik koop al vanaf de voodoo 2 alle videokaarten bij de release en weet dan ook dat je zelfs van 500 euro kostende videokaarten niet alles mag verwachten.
Ik koop elk kaart die nieuw uit komt...maar ik houd het alleen altijd wel op nVidia.
Ik weet niet welke kaarten jij allemaal koopt, maar als ik het zo leest lijkt het wel of je van ATI en nVidia alle kaartjes koopt 8)7
Dit zal wel niet.
En voor 500 euro krijg je goede kaartjes in je handen, maar dit betekend niet dat je dan ook gelijk altijd alles het hoogst kan draaien.
Dit gaat jammer genoeg niet altijd op......

[ Voor 16% gewijzigd door danplo op 09-10-2003 18:41 ]

Verwijderd

ik bedoelde dat als ik upgrade het altijd een kaart is die het nieuwst is, dat mag ati of nvidia zijn, het is maar net welke het snelst is op dat moment.

maar om even ontopic te gaan... het is ook zo dat spellenmakers hun games "op de groei" maken, dat houdt in dat bij de release van het spel de hoogste resolutie en full detail enzo bijna op nog geen enkel systeem goed loopt, maar op toekomstige systemen wel.

Verwijderd

Jongens, nog even geheel afgezien van of een videokaart wel of niet snel genoeg zou zijn met AA modi e.d., kijk eens over welke game de TS het heeft: Splinter Cell!
Splinter Cell ondersteund helemaal geen AA! :)

Verwijderd

als je in de videokaart instelling FSAA aanzet heb je in ALLE direct3d of opengl spellen FSAA

Verwijderd

En Splinter Cell negeert dat vervolgens net zo hard! :P
http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Verwijderd

wat een kutspel... sorry ik ken splintercell niet denderend goed :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 23:53 ]

Verwijderd

Misschien geen AA maar zeker geen k*tspel hoor. Integendeel, het ziet er grafisch bijzonder mooi uit!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 13:06:

1) Install de VIA 4-in-1 drivers! Vital for grafical performance. Koorts help dus niet bij lezen.
2) Disable Virtual-SYNC onder Open-GL settings.
Logisch dat de TS dit niet kan vinden....

Het heet ook VERTICAL SYNCH. Dit uitzetten levert resultaat.

Ennuh, de laatse posts zijn allemaal wel erg offtopic...

Verwijderd

Ehm, Vertikale Synchronisatie, Vertical Sync oftwel V-sync :Y)
Meestal wordt in drivervenster gebruik gemaakt van de term "V-sync" omdat dit het korste is zodat er meer netto ruimte overblijft op die meestal toch wel kleine vensters.

En een beetje testen met verschillende resoluties en instellingen wil meestal ook helpen om erachter te komen wat nu specifiek jouw probleem veroorzaakt/verergert/verminderd en de vinger op de zere plek te leggen.

Wat zou helpen ter diagnose is de framerate (fps) in het bewuste spel, zowel de maximum als de gemiddelde alsook op het moment van hapering.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 05:15 ]

Verwijderd

me xbox draaid dit spel perfect zonder ook maar 1 vertraging :+

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
Ik had het zelfde probleem met mn radeon 9600pro 128mb, kon bijna alles voluit zetten qua settings.
Het probleem heb ik opgelost maar waar het precies door kwam?
Of v-sync of de nieuwste patch van het spel installeren (v1.2)
In iedergeval was het bij mij daarna opgelost.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Deathchant schreef op 09 October 2003 @ 14:13:
dus mag ik wel wat van de kaart verwachten en als ie te vergelijken is met een 9800PRO dan is het dus echt een videokaart met meer ballen
Die aanname is niet helemaal juist. In PS2.0 (DirectX 9.0/OpenGL 2.0) kan de FX5900 amper meekomen met een 9600. Zo'n wonderkaart als nVidia je wilt doen geloven is de FX5900 helaas niet.

• Gipsy King
  • Laatst online: 05-08 13:19
ik weet zeker dta mijn fx een 9600dik kontschopt in ps2.0 :P

haal niet voor niks 60fps in ps2.0 in 3dmark 2003(7700marks) en in aquamark bijna 58000:P

• silentsnake
  • Laatst online: 17-06 05:34
Op 16-bit kleuren draaien helpt ook heel veel voor performance, heb ik gemerkt.

Je ziet toch weinig verschil met 16 of 32 bits kleuren (Althans, bij UT2003 dan). Ik draai op een simpele Geforce 4 MX440 en p4 2.4 GHz gewoon UT2003 op 1280x1024 en alle details op hoog (niet op z'n hoogst) Met 32 bit kleuren moet ik alles naar gemiddeld of low zetten anders trekt me kaart het echt niet (Nou gaat me TFT toch ook vlekken bij 32 bit dus da's al helemaal een goed excuus :P)

En tja...ik ken al die termen van een video kaart niet echt eigenlijk maar het lijkt mij idd wel dat je wel heel veel van verwacht...

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
ach ja, het gaat zich erom dat ik toch wel een dik kaartje heb en zeer tevreden ben. Ik krijg ook slechts "een enkele keer" een hapering.
Trouwens in maakte deze topic om te kijken of iemand dezelfde issues had. Iemand die hier de boel komt afzeiken vind ik maar zielig.
Splintercell is een zeer dik spel, maar dat is ieders mening.
Ik heb inderdaad nog niet gepatcht naar 1.2......Maar als ik FSAA uit zet, merk ik wel verschil.......dus ik denk dat Splintercell wel gebruik maakt van FSAA

Hoe warm wordt je geforce trouwens bij de 52.13 drivers???

BTW: ik zie helaas geen V-Sync..............

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 10-10-2003 11:35 ]

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Het is dus echt een geval van te veel vragen van je kaart, ik heb het ook een beetje met Halo. Mijn 9800pro heeft in sommige gevallen ook moeite om het soepel te houden, dat is dan nog maar in 1024x768 4xAA 8xAF.
Kan je reactie wel voorstellen want ik was ook een beetje teleurgesteld :)
Maar in 1280x1024 heb je toch helemaal geen 8xAA nodig? dat je dat in 800x600 doet kan ik begrijpen. In de hogere resoluties kan je best met wat minder AA.

Oh en V-sync heeft volgens mij nix te maken met een drop in FPS, alleen gaat de FPS dan niet hoger dan je Vertikale refresh rate

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Deathchant schreef op 10 October 2003 @ 11:32:
ach ja, het gaat zich erom dat ik toch wel een dik kaartje heb en zeer tevreden ben. Ik krijg ook slechts "een enkele keer" een hapering.
Trouwens in maakte deze topic om te kijken of iemand dezelfde issues had. Iemand die hier de boel komt afzeiken vind ik maar zielig.
Ik heb inderdaad nog niet gepatcht naar 1.2......Maar als ik FSAA uit zet, merk ik wel verschil.......dus ik denk dat Splintercell wel gebruik maakt van FSAA

Rare drivers heb jij!

Weet je wel hoe je in het nVidia instellingen menu kan komen?

Beeldschermeigenschappen>Instellingen>Geavanceerd>GeForceFX5900Ultra
Dan staat het vervolgens onder OpenGL...
Zet de rest van instelling ook op z'n snelst... Stel het geheugenbereik in voor de kaart op D3D gebied....
Succes

• Gipsy King
ik hoop maar dat de echte 52.13/52.14 snel uitkomen want die beta's das 3x niks hoor

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Dat Splintercell sneller gaat lopen als je FSAA uitzet wil niet zeggen dat het spel ook FSAA gebruikt. Alleen maar dat je videokaart minder berekeningen hoeft te maken. Zoals Meneer_E reeds zei: je videokaart rekent de FSAA misschien wel uit, maar als het spel niets met die informatie kan, zie je *geen* verschil terwijl je *wel* performance verliest. Uitzetten dus.

En als je je een echte koning wil voelen moet je Q2 van zolder halen en daar een timedemootje runnen :P

[ Voor 3% gewijzigd door _fool op 10-10-2003 14:25 ]

specs

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Termy

valt er nog wat te fragge?

omg.. een hoop geblaat hier zeg.. je zou bijna slotje/ow gillen maar ja :) dat mag niet meer :(

zo te zien heb je een intel chipset... dus eerst installation utility installeren, reboot, dan vid drivers, reboot.. heb je dit niet gedaan -> uninstall vid drivers, reboot en dan wat hier boven staat. als het lijkt alsof het beeld niet lekker loopt kunnen dat tearings zijn, zet dan Vsync aan (uit is echt zoo nutteloos maar dat terzijde).

Als je daadwerkelijk met zoveel FSAA en AniSo speelt en zeurt dat het traag is dat een beetje naief. je hebt dan misschien "wel" een GF FX 5900 Ultra maar "maar" een 2.6GHz P4 on-overklokt... wat verwacht je nou? je koopt redelijk high-end spul (lees: redelijk, niet echt highend) en verwacht meteen een zwaar spel als Splinter Cell in god-mode super vloeiend te draaien? misschien tijd voor een emmer koud water :P

draai sowieso 45.23 niet, die laat lichten weg en zuigt over het algemeen (imho). ja ik heb bijna dezelfde kaart dus het zal niet anders zijn bij jou :>

over pagefile, uitzetten is het domste wat je kan. windows _MOET_ een pagefile en als je dat uitzet draait een hoop waarschijnlijk niet meer. n.a.v het topic "te veel geheugen, wat er mee doen" in PGM had ik dat ook maar eens getest met die Disablepagingexecutive etc etc en het gevolg was dat geen enkel spel meer starte.. puike shit zo zonder pagefile en zo! NOT
dat je "minstens" 1GB aan RAM moet hebben is ook maar uit de lucht gegrepen wat dat ligt geheel aan de hoeveel/zwaarte van de applicaties die je wil gaan draaien...

dat een fx 5900 u "gelijk" is aan een 9800 pro zegt toch helemaal geen moer over die andere kaarten? doe ajb niet zo kortzichtig en eigenwijs.. je weet het _niet_ beter dan de rest van GoT...

nog iets anders, Direct X gebruik je sowieso, ik neem aan dat er Open GL en Direct 3D bedoeld werden.... get yer facts straight |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Termy op 10-10-2003 14:51 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Hahahaha haperen... learn to live with it,welcome to the wonderful world of pc gaming... bijna all die zooi hapert afentoe weleens.

je moet maar eens een tijdje gt3 op de ps2 spelen en dan een racegame op de pc dan zie je wat ik bedoel,een pc emuleert een spelcomputer en dat doet ie best aardig :)

• danplo

danplo

Desktop 61 graden.
Na het game 69 graden.
Deze Asus FX5900 Ultra wordt wel wat warmer met deze driver.
Maar ik laat hem er nog wel even op staan....tot de orgineel uit is.

• Gipsy King
heb je veel performance winst ? >:)

Verwijderd

Splinter Cell ondersteunt geen FSAA dus je kan het beter gewoon uitzetten als je de game speelt en hem dan op 1600*1200 draaien. Het feit dat je een performance drop hebt als je FSAA gebruikt komt vanwege het feit dat je VGA kaart het wel berekend maar je het uiteindelijk nooit terugziet op je scherm. Kortom, in splinter cell FSAA gebruiken is alleen maar dom en niet aan te raden.

Trouwens, je FX5900 is geen wonderkaart hoor ;) Gewoon een overpriced toy :P De 9800 XT is nog steeds sneller in de meeste games (zie de grote test van ik geloof anandtech waarin de Catylist 3.8 getest en vergeleken word met de FX5900 Ultra :))

URL: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1900&p=4

Zelfs de 5950 Ultra word in de meeste gevallen verslagen.

Hier nog ff een directe link naar de splinter cell benchmark: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1900&p=15

Let ook vooral op het grote verschil voor nVidia tussen de 45.X en de 5X.X detonators... misschien dat je die toch maar eens moest installeren.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Termy schreef op 10 October 2003 @ 14:47:
omg.. een hoop geblaat hier zeg.. je zou bijna slotje/ow gillen maar ja :) dat mag niet meer :(
dat een fx 5900 u "gelijk" is aan een 9800 pro zegt toch helemaal geen moer over die andere kaarten? doe ajb niet zo kortzichtig en eigenwijs.. je weet het _niet_ beter dan de rest van GoT...
Hoezo volwassen...... Man, ik zeg toch niet dat ik eigenwijs of kortzichtig ben, ik wil gewoon de feiten op een rij zetten............ wat een onzin dat ik het beter weet dan iedereen op GoT........Ik probeer me alleen te verdiepen, wat is er mis met mijn posts dan ???? Als er iets mis is, dan hoor ik dat wel van een moderator ofzo.

En trouwens, deze test bewijst wel dat de gf fx5900ultra gelijk is dan de r9800PRO

http://www.sharkyextreme....ticle.php/3211_3079811__6

Wel vreemd dat uit iedere test de R9800PRO beter is met AF en FSAA, maar in deze net niet.

Verwijderd

ik zou overstappen naar zo'n nieuwe p4 met 1 mb cache >:)
somige spellen vereisen virtueel geheugen
en inderdaad als je het onderste uit de performance-kan wl kun je de softwaredeksel op je neus krijgen :+

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Deathchant schreef op 13 October 2003 @ 09:50:
[...]
En trouwens, deze test bewijst wel dat de gf fx5900ultra gelijk is dan de r9800PRO

http://www.sharkyextreme....ticle.php/3211_3079811__6

Wel vreemd dat uit iedere test de R9800PRO beter is met AF en FSAA, maar in deze net niet.
Tja, en geloof je dan net die ene site terwijl 9 andere zeggen dat het anders is?8)7 :D

Daar hebben ze geloof ik een term voor in de marketing... cognitieve dissonantie oftewel na-aankooptwijfel... (8>

Aangezien twijfel onplezierig is, zijn consumenten gemotiveerd de twijfel te reduceren. Ze kunnen dit doen door op zoek te gaan naar positieve informatie over het gekochte product (FX5900U), positieve informatie over het niet-gekochte product (Radeon9800P) te vermijden of er negatieve informatie te zoeken. :7

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Pagina: 1