Toon posts:

[Win2k]Interupties in geluid tijdens typen *

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een vriend van me is een complete computerleek. Ik weet er dan toch wel wat van af en omdat hij een probleem met zijn pc heeft heb ik hem geprobeerd te helpen, zonder suc6 helaas.

Wat is het probleem? Als de pc een tijdje aanstaat en je luistert muziek dan is de kwaliteit super, alleen als je gaat typen hoor je regelmatig een interuptie in het geluid. Een soort kraak. Bekijk je websites met de muis ofzo dan gaat alles prima, het gebeurt alleen als je typt.

Ik heb echt alles geprobeerd, systeem opnieuw geinstalleerd ik weet het niet meer, iemand please help.

Specs:

Windows 2000 met service pack 4 + alle updates

Mainboard: ASUS a7n8x deluxe v2.0 (met laatste bios en nforce unified driver)
Memory: 1 x 512mb 333mhz dimm
Graphics card: ati radeon 9600 pro (met catalyst 3.7)
Sound Card: creative audigy 2 (met laatste driver update)
HDD: Maxtor diamondmax plus 9 120 gb
Mouse: logitech mx500
Keyboard: Microsoft internet keyboard

P.S. Ik heb dezelfde onderdelen behalve een ati 9700 pro i.pv. 9600 pro. en logitech cordless desktop mx keyboard en muise en ik ervaar geen enkele sound problems...
Het zou dus aan het keyboard kunnen liggen. Ik heb echter een heel oud packard bell keyboard dat hij had liggen nog geprobeerd en het geluid kraakte toen nog steeds. Beide keyboards waren wel ps2, ik heb nog geen usb keyboard geprobeerd...

THANKS!

Verwijderd

Welke processor zit erin? Wellicht komt het omdat de processor teveel tegelijkertijd moet doen en dan moet deze op een gegeven moment het keyboard voor het geluid laten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
o ja stom idd, vergeten de processor bij de specs te zetten...er zit een amd athlon 2800 xp barton core in....moet wel genoeg zijn neem ik aan ?!

thanks in ieder geval

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:26
Ik heb hetzelfde gehad, en na een cleane install was het weer over.. ook is het zo dat bij mij het alleen voorkwam met Windows XP, Windows 2000 had geen problemen.. Misschien kun je dat is proberen.

Ik zie ... Sound Card: creative audigy 2 (met laatste driver update)

Misschien staat er iets in de BIOS van PCI Latency, (daar is overigens ook een windows patch voor), misschien moet je in de BIOS typematic rating uitzetten of juist aanzetten, kan best aan een BIOS instelling liggen volgens mij...

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens,

bedankt voor jullie reacties...ik ga ergens volgende week weer naar die vriend van me en zal jullie tips uitproberen. Ik zal natuurlijk even laten weten of het is gelukt.

thanks

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb die optie van jou geprobeerd sluuut,

Geen suc6(tot nog toe). Als je deze optie enabled dan komen er 2 subopties tevoorschijn, te weten Typmatic Rate en Typmatic Delay. Bij de 1e suboptie kan je kiezen uit de getallen 6/8/10/12/15/20/24/30 en bij de 2e kan je kiezen uit: 250/500/750/1000.

32 mogelijkheden dus. Om nou 32 keer de pc uit te doen en de bios te veranderen...weet iemand toevallig welke combi goed is? Ik heb trouwens het gevoel dat dit eigenlijk niet de oplossing is.

Nog even voor de duidelijkheid, er staat windows 2000 op, clean geinstalleerd met alle nieuwste drivers en service pack 4. Windows XP heb ik nog niet uitgeprobeerd en ook nog geen USB keyboard.

Iemand?

Thanks

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 21:54:
Nou ik heb die optie van jou geprobeerd sluuut,

Geen suc6(tot nog toe). Als je deze optie enabled dan komen er 2 subopties tevoorschijn, te weten Typmatic Rate en Typmatic Delay. Bij de 1e suboptie kan je kiezen uit de getallen 6/8/10/12/15/20/24/30 en bij de 2e kan je kiezen uit: 250/500/750/1000.

32 mogelijkheden dus. Om nou 32 keer de pc uit te doen en de bios te veranderen...weet iemand toevallig welke combi goed is? Ik heb trouwens het gevoel dat dit eigenlijk niet de oplossing is.

Nog even voor de duidelijkheid, er staat windows 2000 op, clean geinstalleerd met alle nieuwste drivers en service pack 4. Windows XP heb ik nog niet uitgeprobeerd en ook nog geen USB keyboard.

Iemand?

Thanks
Die typmatic rate en typmatic delay hebben alleen invloed op de snelheid waarmee je kunt typen. Ik denk niet dat dat een merkbare invloed kan hebben op de processor belating. Suc6

Verwijderd

Kijk eens naar de irq's. Gedeelde kunnen wel een tot problemen leiden.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 10:26
tweak_dude schreef op 15 October 2003 @ 00:00:
[...]

Die typmatic rate en typmatic delay hebben alleen invloed op de snelheid waarmee je kunt typen. Ik denk niet dat dat een merkbare invloed kan hebben op de processor belating. Suc6
Inderdaad, dit is niet relevant. Als je het op 250MS en 30 tekens per seocnden hebt staan, kun je als je een letter ingerukt houd, na 250MS op het beeld verwachten, en dan 30 per seconden.

Wat ik nog kan aanraden, is om bij device manager (apparaatbeheer), en dan Computer, de driver te updaten naar "Advanced Configuration and power Interface (ACPI)-PC"

Deze driver zorgt ervoor dat Windows XP niet meer IRQ's door elkaar gaat gooien, er zijn gewoon de officiele 15 iRQ's over dus ze zouden niet meer gedeelt worden, als het goed is :9

Succes ermee en laat even horen of dit de oplossing was ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1