[HDD] 1 fikt door ander start niet op :|

Pagina: 1
Acties:

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:18
Ejz,

Ik wou gister mijn server starten, maar hij deed helemaal niks. Mijjn voeding bleekt dus doorgefikt te zijn, zonder mijn pc aanstond, wel met voedingskabel aangesloten op het netstroom. Ik nieuwe voeding erin gedaan, en wou pc opstarten. En ineens komt er een kleine steekvlam onder me hdd vandaag. Ik dus meteen de voedings kabel eruit getrokken. Ik hdd losgeschroeft en bekeken 1 Chip is dus doorgefikt, hoe? Ik weet het echt niet? En mijn andere hdd die er boven hing is ook kapot, hij spint namelijk niet meer op.

Ik heb de server daarna weer opgestart zonder hdd's en bleef hij netjes draaien, cdrom eff voor een test opaan gesloten deed perfect.

Ik heb wel gagantie op die hdd's gelukkig, maar waar kan dit nou aan liggen?

Specs van de server

GigaByte Ga-7VAX
256MB DDR 333 Kingston
AXP 1800+

die HDD's waren
1x 80GB Maxtor 2MB < Daar is chip van doorgevikt.
1x 80GB Western Digital 2MB < Die spint niet meer op.

En op die zelfde ochtend is mijn laptop ook doorgefikt, kwam ineens doorgebrande stank vanaf toen ik hem starte. Maar mijn eigen pc doet het nog perfect.

Alle stekkers zitten op 1 doos.

Echt een kut dag gister dus :|

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 22:21
Uhm weet je zeker dat er niets met je eleketriciteitsnetwerk scheelt thuis :|

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowrunR op 09-10-2003 12:41 ]

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:50

Mex

Blixeminslag? Piekspanningen?

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
onweer gehad gisteren of zo??

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Heb ik met een IBM 10GB diskje ook gehad. Bleek later met de netspanning het eea niet in orde te zijn waardoor de voeding stierf. Check of je aarding in orde is iig... Vooral als je ook nog een andere vorm van aarding (externe versterker/radio met kabel of TVtuner kaart bijvoorbeeld) hebt. Die aardlussen kunnen fataal zijn voor voedingen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat ligt aan je netspanning. Lijkt me toch wel erg duidelijk

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Dit is duidelijk een overspanningsprobleem veroorzaakt door de netspanning. Je moet even nagaan of er geen andere "slachtoffers" in de buurt zijn, en de verzekering aanspreken van de distributiemaatschappij. Op garantie van de HD's ga je niet moeten rekenen denk ik, omdat dit tot oneigenlijk gebruik behoort. :-/ Maar dat sluit niet uit dat je het altijd kan proberen natuurlijk ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 16:11 ]

• console
Mjah, zou dan ook niet mijn eigen pc ( 550W Voeding ) naar de kloten gaan?

In mijn server zat eerst een voeding van 200W die was doorgebrand diode zwart. Dus voeding vervangen door een 350W en toen vlogen de 2 HDD's in de fik maar de CDROM die ook aan gesloten was doet het nog perfect :D

Ik heb nog wel meer HDD's maar ik durf ze gewoon echt niet aan te sluiten :(, straks fikken die ook door :((( Maar ik heb de server wel nodig :|

Garantie bij de WD kan ik wel krijgen hij spint niet meer op dus ;) Die Maxtor tjah, altijd proberen het kan immers ook gewoon aan de HDD liggen toch? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door console op 12-10-2003 21:41 ]

Verwijderd

een athlon xp 1800 op een 200 watt voeding :o
let erop dat je mobo stroom blijft trekken uit de voeding, ook als je pc uit is. waarschijnlijk trekt dat mobo dus meer dan dat de voeding ongekoeld kan leveren en is ie doorgefikt.

• console
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 21:46:
een athlon xp 1800 op een 200 watt voeding :o
let erop dat je mobo stroom blijft trekken uit de voeding, ook als je pc uit is. waarschijnlijk trekt dat mobo dus meer dan dat de voeding ongekoeld kan leveren en is ie doorgefikt.
Die voeding zat er al bijna een jaar op was wel een oudje maar ok, het werkte wel. Heeft Co-Lo gestaan dus..
Pagina: 1