Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[el] compaq p110 21inch monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje, mijn 21 inch monitor van compaq(een p110) doet raar.
ik krijg beeld maar het staat van onder, van boven en aan de zijkanten gebogen.
)=( ===> ongeveer zo een beeld
heeft iemand een elektrisch schema van deze monitor of weet iemand waar ik eraan kan raken?
alvast bedankt!

Verwijderd

Het zou kunnen dat er een box ofzo dicht bij staat...
maar kijk eerst es naar je instelling van je monitor zelf :?

ik denk eerder dat het daar aan ligt :)
suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 12:39 ]

Verwijderd

En het is niet gewoon te verhelpen in het OSD van je monitor? Zover ik weet hebben bijna alle CRT schermen een optie om het scherm )=( zo te vervormen. Aangezien je het in álle hoeken hebt lijkt dat me het probleem.

Wat Woep hierboven zegt lijkt me eerlijk gezegd niet het probleem, dan zou het immers niet in elke hoek hetzelfde zijn. Maargoed, als je zelf eraan wilt sleutelen (:?) kun je beter zoeken naar informatie over Sony schermen, in de Compaq P110 zit namelijk een Sony Trinitron scherm. Overigens is het zeker af te raden dat ding zelf open te maken en al helemaal als het probleem hem in een instellingen van de monitor zit ;)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19

BCC

Openschroeven en aan potmetertjes draaien en kijken wat er gebeurd.. Pas op, electrocutie gevaar!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat voor monitor jij hebt, maar ik kan dat gewoon bijstellen in mn OSD bij 'Pincusion'. Is wat handiger dan heel je monitor open te schroeven :+

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Hmm..
Ik zou gewoon op het bureaublad met mn rechtermuis klikken, naar [Eigenschappen] gaan, en dan naar het tabblad [Instellingen], en vervolgens, afhankelijk van het OS, daar de vernieuwingsfrequentie van de monitor te veranderen, of eerst nog even op [Geavanceerd] drukken om naar het tabblad [Monitor] te gaan

Of ook wel; kijk even of de vernieuwingsfrequentie niet te laag staat
Een 21" monitor kan nooit super oud zijn dus die moet 72Mhz of 80Mhz makkelijk kunnen hebben. Voor je dit doet eerst even je monitor naar frabrieksinstellingen zetten (de [R] van Recall in je OSD), en na het wijzigen van de frequentie het laatste beetje met het OSD aanpassen

Verwijderd

Topicstarter
in het OSD maakt het niks uit of ik iets verzet of niet, dat slaat volledig door, daarom d8 ik dat het iets aan de electronika was, vernieuwingsfrequentie staat hoog genoeg(bij te laag begint mijn beeld op en neer te springen). Box ofzo is het ook niet, het ligt echt aan het scherm zelf.
Alvast bedankt voor de reacties ik ga em vanavond is opensmijten en als ik iets raar tegenkomen zal ik ff picje nemen en posten.

Verwijderd

frickY schreef op 09 October 2003 @ 13:45:

Of ook wel; kijk even of de vernieuwingsfrequentie niet te laag staat
Een 21" monitor kan nooit super oud zijn dus die moet 72Mhz of 80Mhz makkelijk kunnen hebben. Voor je dit doet eerst even je monitor naar frabrieksinstellingen zetten (de [R] van Recall in je OSD), en na het wijzigen van de frequentie het laatste beetje met het OSD aanpassen
Da's wel heel snel, maak daar maar Hz van :Y)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Is het OSD beeld ook helemaal krom?

Schema's van die dingen zijn vrij moeilijk te vinden.. Ik heb hier ook nog een P1100 staan (de opvolger van de P110) waarvan het beeld te licht is.. Je ziet terugslaglijnen en zwart is gewoon grijs geworden.. Helaas heb ik daar ook nooit iets voor kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga hem eens aan leraar meegeven van el, toch bedankt!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:39

Cheezus

Luiaard

Twynn schreef op 09 October 2003 @ 19:02:
Is het OSD beeld ook helemaal krom?

Schema's van die dingen zijn vrij moeilijk te vinden.. Ik heb hier ook nog een P1100 staan (de opvolger van de P110) waarvan het beeld te licht is.. Je ziet terugslaglijnen en zwart is gewoon grijs geworden.. Helaas heb ik daar ook nooit iets voor kunnen vinden.
Op je HStrafo zitten meestal 2 of 3 potmetertjes, 1 is voor de helderheid. Als je deze terugdraait zou dit verholpen moeten zijn (misschien is de trafo al wel brak en komt het na een tijdje terug maar het zou moeten werken).

En on-topic
als je pincushion elektronisch (met OSD dus) geregeld is denk ik niet dat je er veel aan kunt beginnen (zonder schema's iig). Misschien dat je geluk hebt en ergens een pinnetje los ziet zitten (door opwarming/afkoeling 1000x) of een componentje zwartgeblakerd ziet.

[ Voor 40% gewijzigd door Cheezus op 11-10-2003 20:07 ]

Pagina: 1