Toon posts:

[W2K] Register aanpassen van een andere schijf*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee, kheb een probleempje waar ik niet uitkom. Ik heb een corrupte win2000 installatie, hij geeft heel kort een blauw scherm bij het opstarten en geeft daarna gelijk een reboot. Repair, laatste goede configuratie en veilige modus werkt allemaal niet.

Nu heb ik gelezen dat je automatic reboot kunt uitzetten in je register, wat ik dus wel wil doen zodat ik kan lezen wat er op dat blauwe scherm staat en het kan fixen(hopelijk). Ik heb de schijf waarop deze corrupte installatie staat in een andere computer erbij gehangen, en kan de schijf dus gewoon benaderen. Hoe kan ik nu het register van die installatie op die schijf benaderen om deze key:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl\AutoReboot]

aan te passen???

alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

En een nieuwe installatie is geen optie??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je in je Windows "regedt32" opstart, en je navigeert naar "HKEY_LOCAL_MACHINE" kan je daar "Load hive" selecteren:

Afbeeldingslocatie: http://azrael.elexer.com/zooi/reg_03.png

Vervolgens kan je je hive selecteren, er een (unieke!) naam aan geven en op die manier editten. Vergeet niet als je klaar bent, ook weer "Unload hive" te selecteren :)

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-03 13:55
In de map C:\winnt\system32\config staan de registerbestanden (SOFTWARE, SYSTEM, etc) Deze kun je kopieren en importeren in regedit.

Suc6

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!