Continuous flow system voor Epson

Pagina: 1
Acties:

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:36

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ik heb al tijden een Epson color stylus 760 die ik zo nu en dan bijvul met een refill kit. Nu is dat niet al te veel moeite, maar de printer geeft nooit goed aan of hij leeg is en de cardridges kan je niet oneindig lang blijven hervullen. Zo nu en dan moet er toch een nieuwe cardridge in.

Ik ben dan ook geinteresseerd in een continuous flow system, zijn die dingen zelf te maken met een paar siliconen slangetjes of moeten er dingen gebeuren om de druk te behouden? Ik weet dat je ze kan kopen, maar zelf maken is een leuke uitdaging....

Wie heeft zo'n systeem en kan mij helpen?

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Verwijderd

ja wil ook zoiets bouwen en zat te denken om wat van die ventieltjes te halen bij een aquarium winkel en die in de cardridge lijmen bovenop waar die 3 gaatjes zitten en de andere 3 gaatjes dichtmaken met een dopje oid en dan de slangen bevestigen aan de kabel waar de printkop aan vastzit en zo naar buiten naar een standaard ofzo waar die flessen dan inhangen. maar ik denk dat je ddie flessen op zn kop moet zetten en dan aan de bovenkant een gaatje prikken voor ontluchting en ik denk dat de cartridges dan langer meegaan omdat ze altijd vol blijven dan kan dat kussentje niet uitdrogen, is nl bij mij het geval als ik een paar keer heb bijgevult kan er steeds minder in en dat sponsje voelt dan harder aan als je er in prikt.

http://www.marktplaats.nl...6q%3Depson%2Binkt%26b%3D0 daar staat er een dan kun je de foto zien

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 22:32 ]

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

• Boxed

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Ahem, vorige post was een beetje te kort omdat de password functie van opera voor mij op het post knopje duwde. Maar is wel een goede link naar een hires plaatje van een iets professioneler systeem. De flessen inkt staat rechts op (anders loopt de inktfles leeg lijkt me) Maar dat betekend dus wel volgens mij dat er een soort van vacuum in de cardridge moet bestaan om de inkt aan te zuigen.

Verwijderd

volgens mij als de cartridge luchtdicht gemaakt is en je gaat printen dan gaat er inkt uit en zuigt ie vanzelf aan uit die flesjes, zal wel een bepaalde manier zijn de eerste keer na installatie maar zag dat als je een printer met chip hebt dat je een programma kunt gebruiken om hem te resetten dan hoeft de cartridge er in ieder geval niet meer uit.