Toon posts:

Novell volume probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
na het gebruik van de search button hier, het doorspitten van wat Novell documentatie en zelfs de kennis van 3 netwerk beheerders ben ik nog geen antwoord op mijn vraag / probleem tegen gekomen.

het zit namelijk zo. ik moet een server maken met Win2k als OS. naast het gebruik van Win2k moet ik Novell gaan gebruiken voor de gebruikers om in te loggen etc.
nu moet dit dus allemaal op 1 server komen, maar dit wil niet lukken qua volumes.

we krijgen het niet voor elkaar om op de Win2k server volumes aan te maken onder NDS.

Wie o wie kan mij helpen..

(mocht het onduidelijk zijn, vraag maar gewoon. ik ben hier nog lerende in dus weet het ook nog niet goed te omschrijven)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm 2 servers op 1 machine ? Hoe wil je dat doen? Je kunt maar 1 OS tegelijk opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
het schijnt mogelijk te zijn...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Misschien met VMware?

De virtual machine die aanmaakt wordt voor "Dos"based applicaties is maar 1Mb. Da's zonder meer te weinig om novell te kunnen draaien.
Daarnaast heeft Novell zijn eigen bestandsindeling welke doow w2k nier herkend wordt.

Begrijp ik het goed dat je win2k (en dus ntfs) volumes wil mounten onder nds/e-directory?

Alles op 1 Machine lijkt mij niet logisch en ik vraag mij af in hoeverre dat mogelijk is. Je kunt immers een appel niet als peer verkopen en deze semafoor gaat hier wel op m.i. ....

We have just one world, but we live in different ones...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 12:20:
het schijnt mogelijk te zijn...
Dan mag je eerst eens uit gaan zoeken /wat/ je nou precies wil, dan zelf proberen, en dan een duidelijke startpost maken als je er zelf niet uitkomt, met daarin wat je zelf geprobeerd hebt, en waarom dat niet lukte, dit is te vaag. Als je 2 servers op 1 machine moet draaien, moet je maar eens aan de opdrachtgever vragen hoe hij dat gedacht had te doen, vmware is dan een optie, maar dat lijkt me niet echt goed voor de performance.

Dit topic is gesloten.