Toon posts:

Partitie verwijderd op zip drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ergens om een heel vage reden, is mijn partitie voor mijn ZIP drive verwijderd waar hele belangijke data opstond. Nu zei de computer dus dat er geen geldig medium inzat en heb ik een nieuwe partitie daar aangemaakt in de hoop dat ik hem weer gewoon kon aanspreken. Nu zegt hij dus dat ik hem moet formateren.
Is het op de een of andere manier mogelijk die data nog terug te halen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu doorheen aan het spitten, bedankt alvast, maar iets bruikbaars zonder te betalen heb ik nog niet.

Verwijderd

Allereerst een vraagje: waarom heb je een aparte partitie ervoor aangemaakt?Als je het toch op zip heb staan? Waarom heb je er dan ook geen extra back-up van gemaakt?Maar je moet het internet maar eens goed napluizen want je heb handige tools om partities die onlangs verwijderd zijn weer terug te halen.Probeer ook enkel de zip drive ipv er ook een partitie te maken om je zip diskette te lezen.Ik hoor het wel.Succes

Verwijderd

Topicstarter
Partitie wordt altijd aangemaakt anders kun je er toch niets mee.
En dit was de back up, alleen gebruikte ik nu deze eventjes alleen omdat ik mijn raid controller met 3 harddisks niet fatsoenlijk wil werken. Ik ben nu de bottleneck aan het zoenen maar met drie schijven van 250 gb duurdt dat even. En toen gebeurde per ongeluk dit. Heb nu een aantal proggies geprobeerd, maar allen is betalen als je ook daadwerkelijk wilt gaan recoveren. Getdataback for fat 2.21 en Virtualab onder andere.

Verwijderd

Heb je een server draaien ofzo?....wat moet je met 750 Gb aan dataopslag?En wat voor systeem heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, is een gewone workstation. In Raid 5 houd je 500gb over, gewoon hobby he.
Maargoed, dat is vrij offtopic. Heb je geen oplossing voor mijn probleem? Alle programma's die ik probeer moet je voor gaan betalen.

Verwijderd

Nou ik heb toch echt in een magazine gelzen waar je gratis tools kan halen ,alsik vanavond thuis ben zal ik het wel even opzoeken dus tot die tijd geduld en succes.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-03 12:20
Het is hele belangrijke data, maar je hebt er geen geld voor over?

Ik heb ook eens een foutje meegemaakt, zelfde dilemma maar uiteindelijk gewoon software gekocht om 90% van een 60GB harddisk te kunnen recoveren. Was iets van 40 euri's voor QueTek File Scavenger ofzo, leek me wel een investering die de moeite waard was. Die is voor NTFS, dus daar heb je weinig aan, maar na een avond testen van verschillende demo's was dat degene met het beste resultaat.

Kortom: als je het geld hebt om bijna 1 TB aan schijfruimte te kopen, lijkt me een paar tientjes voor software om het terug te halen toch niet zoveel?

Verwijderd

Mee eens

Verwijderd

Topicstarter
Zeker mee eens, alleen vind 99 dollar voor 1 gb bij Virtualab een beetje veel. Bovendien ga ik niet met een credit card betalen. Getdataback for fat weet ikn og niet. Bovendien weet ik dat er ook andere oplossingen zijn.
Pagina: 1