Toon posts:

[XP] BSOD tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heejj iedereen,

Ik heb een probleem met het installeren van XP op mijn nieuwe pc. Het geheugen is vervangen en getest dus dat is het probleem niet. Als ik windows XP pro NL wil instelleren houd hij op tijdens de installatie ik krijg dan een blauw scherm. Ik heb de volgende onderdelen in mijn pc:

Processor: AMD Athlon 2200
Geheugen: 512 mb ddr 333 Kingston.
HD: maxtor 80gb 7200rpm 2 sec
Moederbord: ECS L7S7A2
Videokaart: FX 5200 / 128mb / XFX

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik kan trouwen windows 98 / 2000 / ME er wel op krijgen. Heb het al op verschillende manieren proberen te installeren (met opstart disk, bootable cd, updaten, enz)

alvast heel erg bedankt,

mvg,

Andre

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik neem aan dat er text in dat blauwe scherm staat... kun je daar wat van maken??

iets van posten?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yup stop error is belangrijk als je die hebt vind je vaak de oplossing.

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 22:00

King

War. War never changes.

Ik denk toch dat het je geheugen is, want ik heb eenzelfde soort probleem gehad met mijn geheugen.
Ik had een extra 128mb in mijn mobo geprikt en dat werd netjes herkend in de bios en ook in windows ME, wat ik er toentertijd op had staan.

Toen ik XP wilde installeren kreeg ik ook blauwe schermen. Nadat ik het nieuwe reepje eruit had gehaald kon ik XP wel probleemloos installeren, toen bleek dat het merk geheugen niet echt lekker werkte met mijn mobo.

Ik kon net als jij wel andere OS'en installeren

Dus misschien is het toch een idee om de installatie te draaien met je oude geheugen of met een ander geheugen :)

[ Voor 5% gewijzigd door King op 09-10-2003 12:02 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Blauw Scherm???
BSOD?
Geef idd. even aan wat voor fout hij aangeeft.

offtopic:
Hopelijk de correcte versie van XP, zo niet kunnen/mogen we je niet helpen offcourse.

Wauw, een sig!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welkom op GoT, AndreNL.

Om een klein beetje overzicht te houden in de topics, zien we graag dat je zelf initiatief toont voordat je een topic opent, we bedoelen hiermee dat je bv. de Search functie (bovenaan het forum) gebruikt om te kijken ofdat er misschien al topics zijn waar jouw probleem instaat (met een oplossing).

We zien dan ook graag een beetje uitleg met wat je zelf al geprobeerd hebt - wat je zelf al gevonden hebt, en waarom wat niet werkte. Dat helpt ook - omdat we dan niet vragen aan jou hoeven te stellen over dingen die je al geprobeerd hebt.

Verderest stellen we nog wat andere eisen aan een topic - kijk hier bv eens:
Voordat je een topic opent
De topictitel
De openingspost

Zoals je ziet voldoet je topictitle niet helemaal. Ook kan je uitleg over wat je zelf geprobeerd hebt iets beter. Verder is het belangrijk dat je alle nodige informatie in je topic zet - welke fout code krijg je bijvoorbeeld op je blauwe scherm (wat overigens BSOD genoemd wordt).

Tot slot zou ik je nog even willen wijzen op Windows XP en 2000 BSOD guide - hier kan je vast wat mee voor je probleem.

Pas je post eventjes aan zodat het voldoet aan de info :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo he wat een snelle reakties. Ik had net de search geprobeerd en vond inderdaad mensen die ook problemen hadden met de installatie, maar eigenlijk niet die hetzelfde hadden. Ik heb al geprobeerd met nieuw geheugen en ander geheugen. Heb al verschillende windows xp's geprobeerd. Ik weet niet meer exact wat er op dat blauwe scherm stond, maar het kwam er op neer dat ik in me bios chaching en shadowing uit moest zetten. Dit had ik gedaan en nog steeds kreeg ik het probleem. In het blauwe scherm staat ook een eror code volgens mij was het zoiets: error: 07000000 Ik hoop dat ik me post zo goed heb gedaan :) en sorry als ik teveel zeur ofzo :D

PS: het waren allemaal orginele versies van windows XP

Dit is trouwens een top forum :D

grtz,

Andre

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 12:13 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb zelfde shit gehad met install van een L7 voor mijn collega.
Onboard sound en lan uitschakelen voordat je gaat installen.
Ik kwam er toen wel door en kon achteraf de Sound en NIC weer aanzetten.
Was trouwens wel ene brak board, kon er geen 3d games op draaien, is uiteindelijk retour gegaan.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 12:12:
In het blauwe scherm staat ook een eror code volgens mij was het zoiets: error: 07000000
We willen het exact weten aub.
Dit is trouwens een top forum :D
Like duhh :+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Uhm error heb ik ook gehad.. had bij mij te maken dat ik mijn muis in de USB had zitten terwijl ik installeerde.. errug vaag dus.. misschien bij jou ook de oplossing..

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Allemaal leuk en aardig, die "Geheugen!" en "muis!" kreten, maar zonder exacte stop error code kan je nog helemaal niks zeggen.

Kan net zo goed een incompatible ACPI bios zijn. Sta je dan met je nieuw gekochte geheugen :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1