[PC] Coronel Indoor Kartracing

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 14:50
Coronel Indoor Kartracing
Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.com/shared%20images/feature/title.jpg
Wat is Coronel Indoor Kartracing (CIK)? :?
In nauwe samenwerking met Coronel Entertainment heeft Engine Software in het eerste deel van 2003 de PC Game "Coronel Indoor Kartracing" ontwikkeld. Uitgegeven door de nieuwe uitgever Digital-XL is Coronel Indoor Kartracing het ideale kartspel voor fans van de Coronel Entertainment kartbanen, maar natuurlijk ook voor kartfreaks die deze banen nog niet kennen.

Om de uitstekende samenwerking met Coronel nog eens extra te bestempelen zal elk exemplaar van de eerste serie voorzien zijn van een kortingsbon voor de diverse Coronel Kartcentra in Nederland.

Belangrijkste features:
• Vier verschillende Spel modi
• In detail nagemaakte parcours van Coronel's kartbanen
• Interactief 3D menu in de stijl van de Coronel Kartcentra
• Zeer realistische AI
• Uitgebreide keuze in helm en kleding
• Verschillende kartmodellen, gerelateerd aan het parcours
• Unlockable extra banen
• Ondersteuning voor LAN en Internet multiplayer
• Ondersteuning voor toetsenbord, joypads en racestuurtjes
• Spetterende origineel geschreven soundtrack

Bron: http://www.engine-softwar...nds/produkten/feature.htm

Waarom ziet het spel er grafisch niet supermooi uit?
Ze zeggen dat bij elk project wel dingen tegenvallen. CIK is daar geen uitzondering op. Het grootste probleem was toch wel dat door de (te) korte ontwikkeltijd en het beperkte budget (vele malen kleiner dan voor de originele A2 racer) er een hoop features afgevallen zijn. Zaken als "Ghosts" bij de timetrial en een upload mogelijkheid voor de Ghosts, replays en publiek hebben niet toegevoegd kunnen worden. Dat is erg jammer, want dat geeft het spel toch een uitgebreidere 'look' en meer spelplezier.
Lees hier meer over de ontwikkeling van CIK.

Positieve en Negatieve kanten

Pro
• Realistische AI -> CPU-spelers botsen ook tegen de kant
• Banen zijn zeer goed nagemaakt
• Goede gameplay
• Draait ook uitstekend op minder snelle pc's
• Engelstalige menu's
• Lage prijs

Con
• Weinig instelmogelijkheden en overige opties
• Grafisch had het wel wat mooier gemogen
• Weinig banen(4x Coronel kartbanen, en 4x gemirrorde banen)
• Je moet ervan houden

Pics

Afbeeldingslocatie: http://www.7wolf.net/images/upload/cdrom/8069/71182_s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.7wolf.net/images/upload/cdrom/8069/71181_s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.7wolf.net/images/upload/cdrom/8069/71180_s.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.7wolf.net/images/upload/cdrom/8069/71184_s.jpg
Patches, Updates en demo's

Er is een patch die ervoor zorgt dat verschillende problemen met stuurtjes opgelost zijn. Deze patch is hier te downloaden: http://www.engine-softwar...atches/coronelpatch01.exe

Verder is er een beknopte handleiding te downloaden: http://www.engine-softwar...images/patches/manual.rtf

Er is helaas geen demo beschikbaar. :/

Systeemeisen

Minimale systeemeisen
Besturingssysteem: Windows 98/2000/ME/XP
Processor: Intel Pentium III 500 Mhz
Geheugen: 64 MB
Hardeschijfruimte: 400MB
CD-romspeler: 4x
Grafische kaart: 32MB (Direct 3d compatible) DirectX 8.1
Geluidskaart: DirectX 8.1 compatible
Besturing: toetsenbord/muis/joystick/racestuur/gamepad

Links enzo:

Website:Engine Software
Ontwikkelaar: Engine Software
Uitgever: Digital-XL
Releasedatum: 18 september 2003
Adviesprijs: €19,95

[ Voor 11% gewijzigd door Jozz op 27-11-2003 11:05 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50145

ik hou wel van racegames, maar dit lijkt me nou helemaal niks.
erg weinig mogelijkheden en banen en matige graphics

volgens mij flopt dit spel enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 11:31

Alaksandus

Vae puto deus fio

Anoniem: 50145 schreef op 09 October 2003 @ 11:48:

Het kost dan ook nog eens geen 20 euro...

Maar tis niet alles nee, leuk om ff te spelen als je je verveelt

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 50145 schreef op 09 oktober 2003 @ 11:48:

Wordt er eens een topic geopend over een van m'n spellen kan ik het natuurlijk niet maken om geen reactie te geven. Een reactie als bovenstaande hoor ik natuurlijk wel vaker, en het klopt ook wel. Racefreaks zullen dit spel links laten liggen. Het is ook niet bedoeld voor hardcore racers, het is bedoeld voor kartfreaks. Alleen het feit al dat alles met het 'heat' principe werkt en niet met 'wie finisht als eerste' zullen de fans van zeg, Gran Turismo, wegjagen. Mensen die graag karten, en zeker de mensen die wel eens op banen van Coronel hebben gekart zullen zich met dit spel prima vermaken.

Ten tweede heeft het spel 8 banen, weinig? Ja vergeleken met producten waar 2 jaar aan gewerkt wordt met een budget van miljoenen wel. Maar dit is niet Worldwide Indoor Karting, het is CORONEL indoor kartracing, en dat Tommy maar vier banen heeft kan ik niet helpen :) Het spel kost dan ook geen 50-60 euro, het is geen mainstream produkt, het is een special interest produkt. Oh en voor mensen die het interesseert: het spel is gemaakt met een budget dat 1/8ste was van het budget van de originele A2 Racer, go figure.

Hiermee wil ik nog niet zeggen dat jullie het recht niet hebben om het af te zeiken hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

en het werkt niet eens met een stuurtje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

ratsja schreef op 09 October 2003 @ 14:56:
Als dat zo is, dan is dat écht triest! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 14:19
Coronaextra schreef op 09 October 2003 @ 11:49:
[...]

Het kost dan ook nog eens geen 20 euro...

Maar tis niet alles nee, leuk om ff te spelen als je je verveelt
idd dit is echt een alternatief voor Patience :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42
ik denk dat het net zoiets wordt als michael schumachers kart challenge ofzoiets :+ Wie weet is het dezelfde engine wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino Rossi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

mwah... wel grappig, maar dan grappig in de wijze van; ''een keer spelen = genoeg'' :X
Geluiden van de karts lijken redelijk op de echte hondehokken. Maar alleen al het betreden van het menu is triest, als je naar de coureur + helm kijkt... Was misschien 5 jaar geleden een hit geweest, maar echt te simpel voor vandaag de dag :)

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 25-04 11:31

Wom

Nu wil ik niet veel zeggen, maar als dit werkelijk met 1/8 ste van het budget van de eerse A2 racer is gemaakt, dan vind ik dat het maximale eruit is gehaald. Tuurlijk zijn er beter kart spellen, maar in verhouding is het nog niet eens zo slecht. Nu maar hopen alleen dat Bleekemolen niet op hetzelfde idee komt ;)
ratsja schreef op 09 October 2003 @ 14:56:
In de startpost staat dat er een patch aan zit te komen die waarschijnlijk jou probleem oplost.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-04 08:22
Ben vorige week nog bij Coronel in Enschede geweest. Een ronde tijd van 42.* was m'n ronde tijd. Wie weet ff langs de winkel om te kijken of ik dat kan verbeteren op de PC :D

Eigenlijk vind ik het wel geinig dat er een spel is van een kartbaan waar ik zelf ook op gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Anoniem: 2557 schreef op 09 October 2003 @ 14:01:
[...]

Wordt er eens een topic geopend over een van m'n spellen kan ik het natuurlijk niet maken om geen reactie te geven. Een reactie als bovenstaande hoor ik natuurlijk wel vaker, en het klopt ook wel. Racefreaks zullen dit spel links laten liggen. Het is ook niet bedoeld voor hardcore racers, het is bedoeld voor kartfreaks. Alleen het feit al dat alles met het 'heat' principe werkt en niet met 'wie finisht als eerste' zullen de fans van zeg, Gran Turismo, wegjagen. Mensen die graag karten, en zeker de mensen die wel eens op banen van Coronel hebben gekart zullen zich met dit spel prima vermaken.

Ten tweede heeft het spel 8 banen, weinig? Ja vergeleken met producten waar 2 jaar aan gewerkt wordt met een budget van miljoenen wel. Maar dit is niet Worldwide Indoor Karting, het is CORONEL indoor kartracing, en dat Tommy maar vier banen heeft kan ik niet helpen :) Het spel kost dan ook geen 50-60 euro, het is geen mainstream produkt, het is een special interest produkt. Oh en voor mensen die het interesseert: het spel is gemaakt met een budget dat 1/8ste was van het budget van de originele A2 Racer, go figure.
Ik wist wel dat het budget heel klein was, maar voor een budget van 1/8ste van A2 Racer vind ik het er goed uitzien. Ook vind ik de AI behoorlijk realistisch.
Schuey schreef op 09 October 2003 @ 15:20:
ik denk dat het net zoiets wordt als michael schumachers kart challenge ofzoiets :+ Wie weet is het dezelfde engine wel :X
Ik denk het niet.
Over de engine staat wel wat in de link naar Gameskool.
grolle schreef op 09 October 2003 @ 19:32:
Ben vorige week nog bij Coronel in Enschede geweest. Een ronde tijd van 42.* was m'n ronde tijd. Wie weet ff langs de winkel om te kijken of ik dat kan verbeteren op de PC :D

Eigenlijk vind ik het wel geinig dat er een spel is van een kartbaan waar ik zelf ook op gereden heb.
Ik ben een maand of 2 in Huizen geweest en heb nu op de pc mijn record op Francorchamps verbeterd.

Nog een paar plaatjes: (Clickable ->1152x864)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/CIK/CIK1.JPGAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/CIK/CIK2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/CIK/CIK3.JPGAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/CIK/CIK4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/CIK/CIK5.JPGAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/CIK/CIK6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/CIK/CIK7.JPGAfbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jjvds/CIK/CIK8.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Grafisch had het wel wat mooier gemogen
*Kuch* understatement *kuch* :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

SebaZ schreef op 10 October 2003 @ 01:37:
[...]

*Kuch* understatement *kuch* :/
Laat je :/ en je *kuch's* achterwege, en ga zelf met een budget van 1/8ste van de originele A2 racer aan de slag als je het zo goed kan/weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-04 11:21
Anoniem: 34169 schreef op 10 oktober 2003 @ 15:28:
[...]
Laat je :/ en je *kuch's* achterwege, en ga zelf met een budget van 1/8ste van de originele A2 racer aan de slag als je het zo goed kan/weet.
Ze hoeven het niet te doen (in ieder geval van mij niet)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

peeth schreef op 10 October 2003 @ 17:20:
[...]

Ze hoeven het niet te doen (in ieder geval van mij niet)
Het is hun werk, dus ze zullen wel moeten willen ze te eten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 17:27
Ik vraag me af of het met 1/8 van de kosten ook 1/8 van de omzet gaat halen. Kijk, ik moet voor zo'n product dus geen 1/8 van de prijs van A2 racer betalen, eerder 1/3. Dat zou dus betekenen dat A2 racer meer waar voor z'n geld is.

Sowieso is dat een gangbaarder probleem in de software ontwikkeling, het is waar Microsoft groot mee is geworden. Veel investeren, en daardoor meer dan evenredig veel omzet. Het voordeel van games is dat mensen er meer dan een van willen i.t.t. OSsen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 25-04 11:31

Wom

MSalters schreef op 10 oktober 2003 @ 20:00:
Ik vraag me af of het met 1/8 van de kosten ook 1/8 van de omzet gaat halen. Kijk, ik moet voor zo'n product dus geen 1/8 van de prijs van A2 racer betalen, eerder 1/3. Dat zou dus betekenen dat A2 racer meer waar voor z'n geld is.

Sowieso is dat een gangbaarder probleem in de software ontwikkeling, het is waar Microsoft groot mee is geworden. Veel investeren, en daardoor meer dan evenredig veel omzet. Het voordeel van games is dat mensen er meer dan een van willen i.t.t. OSsen.
Ga jij maar eens naar de bank om geld te lenen omdat je een game wilt maken. Dan staan ze zo te kijken : :|
Dat kun je dus wel vergeten, en moet je dus opzoek naar investeerders en geldschieters. En tja, daar is in Nederland de markt nu nog te klein voor, hoewel er uitzonderingen zijn als Playlogic.

Davilex had nog het voordeel dat ze ook officeproducten maakte, en dat het eerste deel van A2 racer enorm aansloeg, waarmee de basis voor de rest van die serie gelegd was. Stel je nu eens voor dat het doel van deze game is om 10.000 stuks te verkopen, en dat worden er 15.000 (wie weet :P), dan zal het eventuele vervolg op deze game beter zijn en misschien wel nog een breder publiek aanspreken. En dan is de cirkel rond :)

En daarbij, MS verdiend per verkochte Windows zo'n 70 % naar veluidt, dat zul je op een game niet halen :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 11:09

jasjenl

Liab A Tymo

Hm, dan zal ik als (de) programmeur van dit spel hier ook maar eens een bijdrage posten :P .
Tja, het zal vast niet een spel zijn wat de hardcore gamer aanspreekt, maar zoals MrRudi al aangaf is 't meer voor een spel voor de liefhebber van dit specifieke genre en zal 't zeker niet bij iedereen in de smaak vallen. 't Is denk ik meer een spel dat je af en toe eventjes opstart om een paar rondjes te racen, met toch wel een beetje uitdaging door het ingebouwde tournament. Tegen elkaar online racen is naar mijn eigen bescheiden mening ook best leuk (als 't werkt ;) ). Zelfs na een half jaar aan dit spel gewerkt te hebben kon ik er zelf toch nog wel wat lol aan beleven en dat zegt volgens mij toch wel wat positiefs over de gameplay.

We hebben dit spel in ongeveer een half jaar in elkaar moeten zetten, zonder enige kennis vooraf op het gebied van physics, met weinig ervaring op het gebied van het maken van een echt 3d game en zonder de beschikking te krijgen over goede (lees: dure) 3d of physics engines. Dat je er dan uiteindelijk geen Gran Turismo killer uit krijgt, tja, dat is dan helaas niet meer dan een logisch gevolg.. Weliswaar zul je daar als eindgebruiker weinig boodschap aan hebben, maar zo is 't nu eenmaal wel.

Voor de geïnteresseerden: voor de graphics hebben we gebruik gemaakt van een engine genaamd Q, van Qubesoft en voor de physics is gebruik gemaakt van ODE.

En wat die stuurtjes betreft: op m'n Microsoft Sidewinder stuurtje doet ie 't wel, dus wat zeuren jullie nou ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39493

Ik heb het spel ook gekocht vanmiddag.
En ik vind het een geweldig spel.

Ik game nu ongeveer 10 jaar maar dit slaat echt alles.
Spanning tournament graphics gameplay dit is VET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Ik heb em ook en speel het regelmatig met 2 vrienden online. Ik vind hem redelijk goed, als basis is het een goede game. Wel een paar kleine bugs die ik er graag uit zou willen hebben, zoals bij de resolutie verhogen dat je muis in een vierkant opgesloten zit en je de game niet meer uitkan enzo :) Ook moet je na het einde van een multiplayer game weer een nieuwe opstarten, omdat iedereen gedisconnect wordt. Allemaal geen hele erge dingen.

Wat wel de speelbaarheid erg verlaagd, is het geringe aantal banen. Ook al zijn er in het echt niet meer banen, zou een update of add-on met wat extra leuke banen de speelduur heel wat kunnen verlengen. Dit hoeven dan niet echt realistische banen te zijn, maar desnoods ook wat fun banen, zodat het leuk is om deze banen bij het multiplayergedeelte te gebruiken.

De AI vind ik wel wat minder. Soms ben ik gewoon 15 seconden sneller dan de computertegenstanders. Uiteindelijk scheelt het altijd wel 8 seconden. Met de moeilijkere tegenstanders na de eerste rondes van banen afgewerkt te hebben heb je al wat meer moeite, maar blijft het zeer goed te doen. Zelf werd ik een aantal keren uit het spel gegooid terug naar windows, waardoor ik het niet in 1 keer haalde.

Al met al mijn complimenten voor de game die toch leuk is ondanks de beperkte middelen voorhanden. Ik vind het er ingame goed genoeg uitzien voor een functioneel goed spel. Als er nog wat banen bij zouden komen, en eventueel een andere race variant, dus niet alleen degene met de snelste ronde is de winnaar, maar degene die na X rondes als eerst over de streep komt is de winnaar :+
Wellicht ook nog een online toernooi, dat zou helemaal prachtig zijn _/-\o_
Dat je je gewonnen punten meeneemt naar de volgende race enz.

Ik hoop dat deze update er ooit komt, verder nogmaals mijn complimenten en ik hoop dat jullie iets met mijn opmerkingen kunnen.

(8>

PS
Ik weet wel dat het de bedoeling was om het in de karting Heat vorm te doen, maar met multiplayer is het wat leuker om een echte race te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37384 op 17-10-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73631

Bruut ik ga het spel ook kopen kijken of hij het doet op mijn Logitech Momo Force stuur ( ja de echte met leren stuur en aluminum pedalen :D)

Want karten is gewoon c00l en een spel van NL bodem is altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 73631 schreef op 17 October 2003 @ 22:04:
Bruut ik ga het spel ook kopen kijken of hij het doet op mijn Logitech Momo Force stuur ( ja de echte met leren stuur en aluminum pedalen :D)
Dan kan ik je nu al vast teleurstellen waarschijnlijk: met Logitech stuurtjes doet ie het (nog) niet, helaas... Maar daar wordt aan gewerkt, ik hoop dat binnenkort gefixt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
ik raad niemand dit spel aan,
misschien leuk als je het gratis krijgt bij 2x karten ofzo,
maar echt de 20 euro niet waard, verveelt snel, klopt geen bal van (je kan alleen vol gas of stilstaan, als je ook maar een beetje vaststaat moet je je al repositionen, geen baanpersoneel enz.)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ook mijn feedback is negatief.. Grafisch (zoals bekend) absoluut niet spetterend, maar de weinige banen die erin zitten kloppen dan wel weer goed. Maar voor deze prijs hoeven we ook niet echt te klagen, mocht je hem toevallig gekocht hebben.

Gelukkig ga ik vanavond echt karten @ Hoogeveen :)

[ Voor 3% gewijzigd door SanderTje! op 18-10-2003 03:30 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Een beetje laf van de programmeurs om zich achter het lage budget te verschuilen naar mij idee.
Verder wordt er alleen gezegd 1/8e van het A2 racer budget, maar als die nou een budget hadden van 4 miljoen?? ik weet echt niet wat hun budget was.

Ik heb het spel niet gespeeld en kan daar dus geen oordeel over geven maar aan de screenshots te zien is het een minder als gemiddeld hobbyproject.

Updating..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enthroned schreef op 18 October 2003 @ 16:27:
Een beetje laf van de programmeurs om zich achter het lage budget te verschuilen naar mij idee.
Verder wordt er alleen gezegd 1/8e van het A2 racer budget, maar als die nou een budget hadden van 4 miljoen?? ik weet echt niet wat hun budget was.

Ik heb het spel niet gespeeld en kan daar dus geen oordeel over geven maar aan de screenshots te zien is het een minder als gemiddeld hobbyproject.
Een beetje laf om ergens over te oordelen als je het niet gespeeld hebt :P

Maar goed, waarom is het laf...je mag het van mij best laf vinden maar beargumenteer dat dan ook. Een budget is gerelateerd aan tijd, als ik een budget heb van [x] dan kan ik daar dus een aantal maanden instoppen (in dit geval was het 4 maanden)...als ik langer doorwerk wordt het spel mooier/uitgebreider maar ga ik failliet, dus doe ik dat niet. Dat ik liever niet failliet gaan verkies boven een beter spel maken is dus laf. Prima.

Een hobbyproject daarentegen gaat er niet failliet aan, hoeveel tijd ze er ook voor gebruiken...hun inkomen is niet afhankelijk van het project, dus wat dat betreft heb je gelijk. Nu wil ik nog wel een hobbyproject zien van een racegame dat dit overtreft trouwens :?

Ergo: de reden dat we het tijd/budget hebben aangehaald in dit topic is niet om te zeggen dat mensen het geen slecht spel mogen vinden. Het is aangehaald om aan te geven dat je het los moet zien van NFS/Gran Turismo of CMR die wel miljoenen hebben gekost. Dit is geen mainstream spel, het is een produkt voor een specifiek publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enthroned
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Het is laf omdat het vergeleken word met een budget waarvan de hoogte niet genoemd wordt.
Ik vind dit net zoiets als zeggen dat mijn buurman 10x zo rijk is als ik zodat ik arm lijk maar als mijn buurman bij wijze van bill gates is dan weet je dat ik niet mag klagen.

Maar om een kort verhaal lang te maken, ik ben inderdaad laf en daarom maak ik zo af en toe van dit soort opmerkingen.

Ik heb het spel ook niet beoordeeld alleen mijn mening over de screenshots gegeven.

Updating..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94371

Iedereen weet dat A2 race geen supper buget het dus als je daar dan ook nog maar eens 1/8 van mag gebruiken dan weet iedereen dat het eigenlijk te weinig is om een echt supper spel van te kunnen maken en daar heb je geen eens bedragen voor nodig omdat te weten te kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

ik heb t spel hier ook, maar ik moet zeggen het is wel grappig om met een paar luitjes ff multiplayer game te doen.
Maar iedere keer als je klaar bent met de race moet je eerst weer van alles selecteren en moeten die andere weer opnieuw connecte (beetje lame dus :( )
Het is in ieder geval geen spel dat in de categorie "verslaving" zal gaan vallen.. attans bij mij dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 00:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

allereerst sorry voor de kick, ik zie de topic nu pas (* .oisyn kijkt boos naar MrRudi, dat had je wel eerder mogen zeggen :P)
Anoniem: 37384 schreef op 17 October 2003 @ 17:48:
Ik heb em ook en speel het regelmatig met 2 vrienden online.
loopt het een beetje @ internet? Ik was zelf verantwoordelijk voor de multiplayer code, en we hebben op zich wel veel getest over het LAN. Er zijn wel wat internettests geweest maar toen was ik er niet bij, maar ik geloof dat dat wat minder was als je met veel mensen speelde.

Maar goed, het doet me deugt om te horen dat jij het vaak multiplay'd over internet, dan zit het blijkbaar dus wel enigzins goed in elkaar :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Ja loopt goed hoor, geen lag met zn 3-en iig, nog niet met meer gespeeld dan dat. Ook kon ik nog een teamspeak servertje ernaast draaien zonder lag. Ik heb adsl basic. Dat zit dus wel goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Dit spel kan gered worden door een openminded houding van de makers, het uitbrengen van patches etcetera. Want te vaak hebben we buggy games gehad die op de markt gedumpt werden en waar je je maar mee moest redden.

De graphics zijn niet bijzonder, maar ook niet slecht. Ze zijn goed genoeg wanneer de gameplay maar goed is. En wat dat betreft is het een regelrechte ramp dat stuurtjes niet (goed) ondersteund worden.
Anoniem: 2557 schreef op 18 oktober 2003 @ 17:10:
Dit is geen mainstream spel, het is een produkt voor een specifiek publiek.
Ik weet niet hoe het nu zit met de support voor stuurtjes (en of er al dan niet FFB-support is) maar ik denk niet dat het de diehard racers/simmers erg aan zal spreken. En de arcadejochies ook niet, want die geilen alleen maar op graphics :) Erg jammer, maar we wachten af wat er nog komen gaat.

Ik zou trouwens graag een demo spelen om e.e.a. eens te beoordelen, ik ben zelfs wel benieuwd. Zeker nu 2 van de developers hier ook schijnen te zitten. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 28-10-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631 schreef op 28 October 2003 @ 16:56:
De graphics zijn niet bijzonder, maar ook niet slecht. Ze zijn goed genoeg wanneer de gameplay maar goed is. En wat dat betreft is het een regelrechte ramp dat stuurtjes niet (goed) ondersteund worden.
Dat was inmiddels al opgelost, patch is beschikbaar voor de stuurtjes problemen.

En nee die-hard racers spreekt dit niet aan, want die vergelijken het met Gran Turismo en dan is alles minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Met diehard racers denk ik aan simulaties als Nascar 2003 en Grand Prix Legends. Van die lui die in online leagues rijden enzo.

• Jozz
<<Even een kick>>

De startpost is ge-update met links naar downloads voor de patch en een handleiding.

Verder heb ik nu zelf een probleempje. Ik had het spel eerst draaien op Windows 2003 Server en daar draaide het zonder problemen. Nu draai ik Windows 2000 SP4, maar het spel schokt constant. Ook gebeurt het regelmatig dat er geen textures op de karts en bestuurders zitten of dat er hele verkeerde textures opzitten.

Verdere gegevens:
DirectX 9.0b
Geforce 3 ti200 met WHQL Detonator 52.16
512 MB DDR
P4 2.4 Ghz

Verder heb ik de patch ook geinstalleerd, maar dat hielp totaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Jozz schreef op 27 november 2003 @ 11:14:Verder heb ik nu zelf een probleempje. Ik had het spel eerst draaien op Windows 2003 Server en daar draaide het zonder problemen. Nu draai ik Windows 2000 SP4, maar het spel schokt constant. Ook gebeurt het regelmatig dat er geen textures op de karts en bestuurders zitten of dat er hele verkeerde textures opzitten.

Verdere gegevens:
DirectX 9.0b
Geforce 3 ti200 met WHQL Detonator 52.16
512 MB DDR
P4 2.4 Ghz

Verder heb ik de patch ook geinstalleerd, maar dat hielp totaal niets.
De patch zal grafische problemen niet oplossen, daar is qua coding alleen het stuurtjes probleem in opgelost. Wat jij nu hebt klinkt als een driver probleem, de meeste problemen met corrupte textures die ik met de voor Coronel gebruikte Qube engine heb gezien waren daar aan te wijten.
Pagina: 1