[Tomcat] Eigen realm classes gebruiken *

Pagina: 1
Acties:

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08 10:38
Heej,

ik heb mijn eigen realm classes gemaakt voor tomcat. Ze zijn bijna het zelfde als de memoryrealm van tomcat zelf. Nu heb ik ze in een jar gestopt met mn eigen package en in de server/lib/ directory gestopt.
Daarna heb ik in de server.xml mijn eigen realm gedefinieerd, net zoals het voorbeeld van de memoryrealm, alleen dan met org.pma.security.PMARealm inplaats van org.apache.catalina...enz.

Als ik tomcat opstart krijg ik het bericht:

ServerLifecycleListener: Can't create mbean for realm org.pma.security.PMARealm@2acc65

Wat doe ik fout?
Iemand een idee.

groeten

[ Voor 6% gewijzigd door chrisism op 09-10-2003 11:40 ]

ChrisIsm

Verwijderd

ik hoop dat iemand nog de glazen bol heeft!

• chrisism
come again?

ChrisIsm

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Hij bedoelt te zeggen: "Ik snap je probleem niet, en kan je niet helpen met de nu gegeven informatie. Een stukje code zou handig zijn, dan kon ik wellicht zien wat er fout ging!" :)

Professionele website nodig?

• chrisism
nee, de java code is het niet, want het is een preciese kopie van de MemoryRealm class die bij Tomcat inbegrepen zit.
Dit heb ik toegevoegd aan de server.xml.

<Realm className="org.pma.security.PMARealm" />

Dit geeft dus aan dat Tomcat deze class als Realm moet gebruiken.
De class staat in een jar in de server/lib/ directory.

ChrisIsm

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

org.pma.security.PMARealm@2acc65
Dit is een instantie van de klasse die je zelf geschreven hebt. Dit is duidelijk een aanroep van een standaard toString method, dus om e.e.a. te debuggen zou je er goed aan doen even een duidelijke en verhelderende toString method te implementeren in de PMARealm class :)

Dat helpt je misschien wat verder...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Heb je mbeans-descriptors.xml geupdate? Deze zit in server/lib/catalina.jar (org.apache.catalina.mbeans). Na de wijziging moet je em in server/classes/org/apache/catalina/mbeans zetten.

[edit]
Hier heb je wat documentatie: http://jakarta.apache.org...ans-descriptor-howto.html

Daarin staat ook hoe het iets makkelijker kan (ik had het zelf nog niet eerder gelezen :P)

[ Voor 40% gewijzigd door marcusk op 09-10-2003 14:33 ]

Pagina: 1