Beelden van DV-camera rechtstreeks naar streaming MPEG-4

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:57
voor een nogal groot project bij ons op school ga ik met anderen een concert semi-live uitzenden op Internet. het concert wordt opgenomen op miniDV, en het is de bedoeling dat de beelden rechtstreeks van de DV-camera worden omgezet naar MPEG-4 (.mp4) en worden gebroadcast.

het streamen gaat op zich goed, maar hoe sluit ik een mp4-bestand in mijn webpagina? bij de broadcasting software kan ik alleen een ip-adres aangeven waar het heen moet, niet een complete URL (dus incl. bestandsnaam)

in de streaming software ziet het er bijvoorbeeld zo uit:

target: 127.0.0.1 port: 1234

hoe kan ik in een soort dummy MPEG-4 bestand de hostname en poort opgeven waar hij de stream vandaan moet halen? Bij QuickTime noemen ze dit "Reference Movies". ook ASX van Windows Media kan dit. (in XML)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:23

Alaksandus

Vae puto deus fio

je moet een (streaming) server opzetten en daar moet je die software naartoe sturen denk ik.

Als een god in Nijmegen.

• f1r3b4ll
ik heb dus een programma (VLC van VideoLAN, www.videolan.org) die rechtstreeks kan broadcasten, alleen niet naar een bestand. wat ik dus wil is een soort dummy MP4 bestand maken die verwijst naar de hostname en de poort waar VLC op streamt :D

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• f1r3b4ll
niemand?

• f1r3b4ll
erg jammer...

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 20:01
Mail me morgen om 15:14 maar even om je topic weer open te doen. Kicken mag pas na 24h
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.